Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
26 apr 2016 18:18
havana schreef:Die CN kun je ook zo van een Piratenwebsite af trekken, daar hoef je echt niet voor te betalen. De gebruikersvoorwaarden van Garmin zijn dermate belachelijk dat dit wat mij betreft toegestaan is.
Wij hebben allemaal een betalende versie op DVD genomen.
Met een beetje onderhandelen is het echt niet zo duur.
En ik zou andere dingen dan weer toestaan
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
26 apr 2016 18:22
Hans Vaessen schreef:..........
Mocht de kaart op enig moment te gedateerd raken dan kun je allicht switchen naar OSM of OFM.
Wat is de reden dat je zo werkt? Vanwege de aanwijzingen of vanwege de 'eigenheid' van de Edge (als het dat laatste is weet je wat ik bedoel
).
Wij vinden CN iets overzichtelijker als OSM of OFM.
En in België rijden wij op de baan en niet op het fietspad.
Binnen onze club van een 35 fietsers hebben er ondertussen toch al een 25 tal een GPS. En er zit maar 1 Mio bij, het zijn er meer geweest maar als de Mio al na enkele weken eens kennis maakt met het asfalt door een afgebroken bevestiging achter op het toestel is de lol er snel af. En nu is er dus nog maar 1 Mio over.
Deze werkwijze is tot nu toe bijna 100% betrouwbaar. telkens er iemand anders een "ander" idee heeft rijden we wel eens verkeerd of stopt het toestel met navigeren.
Geen idee wat je bedoelt met "eigenheid" van de Edge.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Hans Vaessen
- Forum-lid
-
Contact
Hans Vaessen
26 apr 2016 20:31
Lcsmet schreef:
Geen idee wat je bedoelt met "eigenheid" van de Edge.
Daarmee bedoel ik dat de Edge 'default' een track naar een route zal vertalen. Met als gevolg dat, als de route gaat over wegen die niet op de kaart staan, je op die plekken in de problemen komt. Na firmwareverandering kun je echter ook de 'zuivere' track rijden (= navigatie aanwijzingen uitschakelen). Alleen bij de Edge Touring kan dan (nog?) niet.
Als je zo'n route tevoren natekent op de kaart kom je dergelijke plekken al achter de computer tegen en kun je voorkomen dat het onderweg gebeurt. Als je louter over de wegenkaart rijdt zul je dit probleem inderdaad niet tegen komen.
-
alliance_0
- Forum-lid
alliance_0
26 apr 2016 22:51
Lcsmet schreef:Om er even tussen te komen.
Ik maak mijn ritten in Strava/RidewithGPS/GPsies en download ze dan als gpx file naar mijn computer.
Ik open ze dan in Mapsource en teken ze over met het routetool.
De track in het bestand verwijder ik en de route sla ik op als gpx file.
Deze gpx file sleep ik dan in de map "new files" op mijn Edge 1000 (voorheen naar mijn Edge 800).
En klaar.
Ik maak mijn routes met de routeplanner van de fietsersbond of andere routeplanner, download ze als gpx bestand naar de pc en vandaar rechtstreeks met een muisklik naar mijn Bryton Rider 60 en dan werkt het met geluidssignaal of indien bluetooth oortje wordt gedragen, gesproken aanwijzing en automatisch overschakelen van fietsdata naar kaart incl. achtergrondverlichting . Vooral het overzetten van de pc naar de fietscomputer met slechts een muisklik vind ik zoveel beter dan al dat gedoe met een Garmin.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 apr 2016 07:13
Dat kan bij Garmin ook gewoon....
-
stillekracht
- Forum-lid
stillekracht
27 apr 2016 09:44
@Hans Vaessen Dank voor jou goede en gefundeerde uitleg op dit onderwerp. Heb veel van je geleerd op een ander forum (volgens mij opgeheven, ben de naam ff kwijt).
Ik hoop dat je hier op het forum ons vaker wil helpen.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
-
brutus
- Forum-lid
brutus
27 apr 2016 11:08
+1 voor de goede uitleg en t geduld !
Gebruik zelf basecamp ook naar tevredenheid.
Is alleen wel een hoop gevloek en frustratie aan vooraf gegaan.
-
Hans Vaessen
- Forum-lid
-
Contact
Hans Vaessen
27 apr 2016 11:55
stillekracht schreef:Heb veel van je geleerd op een ander forum (volgens mij opgeheven, ben de naam ff kwijt).
Dat andere forum zal vermoedelijk
www.gpsforum.nl zijn. Daar staan 'nogal' wat berichten van mijn hand. Zowel recent als 'historisch'. Heb ruim acht jaar voor WayPoint gewerkt, da's ook het 'vorig leven' waar ik hierboven op doelde; en in die tijd ondermeer dat gpsforum opgezet.
-
stillekracht
- Forum-lid
stillekracht
27 apr 2016 13:27
Yep, die namen komen mij weer bekend voor.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
-
jer81
- Forum-lid
jer81
28 apr 2016 13:13
Of dat een slim idee is durf ik te betwijfelen.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
28 apr 2016 14:23
Smartphone gebruiken is voor een beetje serieuze fietser geen optie. De boel is niet waterdicht en de accu is snel leeg.