Project Time VXR
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik neig steeds meer naar +1.
Originele kleurstelling is denk ik mooiste en dat maakt hem uniek en herkenbaar.
Originele kleurstelling is denk ik mooiste en dat maakt hem uniek en herkenbaar.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Mooi project,
Heb door de jaren aardig wat times opgebouwd en er zitten fraaie modellen tussen.
Dertien in een dozijn wordt dit nooit want Chinezen zijn niet goed in het bouwen van frames met lugs.
Ik zou er eerst een paar keer op gaan rijden, door de frame constructie kunnen times incidenteel kraken en het zou zonde van de spuitkosten zijn als je hier achteraf achter moest komen.
De stuurpen zou ik overigens uitwisselen die had ik zelf en die bleef helaas niet heel (had ik kunnen weten, bij de tour test bleef hij ook niet heel).
Heb door de jaren aardig wat times opgebouwd en er zitten fraaie modellen tussen.
Dertien in een dozijn wordt dit nooit want Chinezen zijn niet goed in het bouwen van frames met lugs.
Ik zou er eerst een paar keer op gaan rijden, door de frame constructie kunnen times incidenteel kraken en het zou zonde van de spuitkosten zijn als je hier achteraf achter moest komen.
De stuurpen zou ik overigens uitwisselen die had ik zelf en die bleef helaas niet heel (had ik kunnen weten, bij de tour test bleef hij ook niet heel).
Niet in kleur lakken zou zonde zijn van de mooie Carbon structuur die Time toepast, persoonlijk zou ik hem laten lakken in een matte blanke lak met minimale Time decals bijvoorbeeld alleen de staande en diagonale buis.... Een beetje als de blauwe Parlee
YFood !!!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je deze al zou laten spuiten zou ik ook een Time spuitschema aanhouden.
Heb er hier bij ons ooit meerdere gezien en dit waren indertijd echt wel topfietsen.
Een beetje nostalgie
Heb er hier bij ons ooit meerdere gezien en dit waren indertijd echt wel topfietsen.
Een beetje nostalgie
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben er inmiddels redelijk uit qua spuitschema. Maar om de spanning te bewaren houd ik het nog even voor me
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Best leuk hoor zo'n project, maar wat dit frame nu zo bijzonder maakt zie ik niet direct?
Als het frame echt bijzonder is zou ik de huidige kleuren gewoon behouden, anders wordt het al gauw een onherkenbare gespoten chinees.
Als het frame echt bijzonder is zou ik de huidige kleuren gewoon behouden, anders wordt het al gauw een onherkenbare gespoten chinees.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Update!
Inmiddels is het frame door @chrissiewizzie opgehaald uit België en vervoerd naar Haarlem. Daar heb ik het vanmorgen opgehaald. Veel dank voor deze geweldige service!
's Middags ben ik via Amsterdam terug naar Groningen gereden. Aldaar het frame zo goed als compleet gedemonteerd (work in progress)
Wat opvalt is dat het wit enorm is vergeeld dus een spuitjob is onafwendbaar. Maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst met de fiets gaan rijden om te kijken of deze wel bevalt en niet kraakt o.i.d.
De staat van het frame is verder onberispelijk, aan de overige onderdelen is helaas wat minder TLC besteed. Zo zijn de kogellagers van de Fulcrum 3 wielen aan vervanging toe. Datzelfde geldt voor de 2 verschillende typen banden (waarvan één tubeless). Achter zaten Swissstop Yellow remblokken (voor carbon), compleet versleten.
Zojuist voor iets meer dan 100 euro onderdelen besteld om de boel i.i.g. rijklaar te maken.
- originele kabelset
- nieuwe kogellagers
- stuurlint
- remblokhouders Jagwire (ik wil liever Shimano-compatible blokken omdat ik daar nog een redelijke sloot van heb liggen)
Ik hoop de onderdelen deze week binnen te krijgen en dan kan het opbouwen beginnen. De voorlopige opbouw wordt alsvolgt
FRAME: Time VXR maat L
VORK: Time
STUURPEN: FSA (zonder decals) 11 cm
WIELEN: Fulcrum 3
BANDEN: Vittoria Rubino Pro 25 mm
CRANK: Campagnolo Chorus carbon compact 50/34
DERAILLEURS: Campagnolo Record 10v
SHIFTERS: Campagnolo Record 10v
ZADEL: Specialized Phenom
PEDALEN: Powertap P1
KABELS: Campagnolo CG-ER600 (zwart)
CASSETTE: Campagnolo Record 12-29
REMMEN: Campagnolo Record met Jagwire houders en Shimano blokken
STUURLINT: SRAM
STUUR: Pro Vibe S round
Het balhoofd is trouwens een redelijk opvallend type. Het gebruikt geen expander zoals ik gewend ben. Niet helemaal zeker hoe dit type afgesteld moet worden. Misschien kan Sharkman hier nog antwoord op geven? In de stofkap zitten allemaal gaatjes, ik vermoed dat je op die manier de stofkap los kan halen?
Inmiddels is het frame door @chrissiewizzie opgehaald uit België en vervoerd naar Haarlem. Daar heb ik het vanmorgen opgehaald. Veel dank voor deze geweldige service!
's Middags ben ik via Amsterdam terug naar Groningen gereden. Aldaar het frame zo goed als compleet gedemonteerd (work in progress)
Wat opvalt is dat het wit enorm is vergeeld dus een spuitjob is onafwendbaar. Maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst met de fiets gaan rijden om te kijken of deze wel bevalt en niet kraakt o.i.d.
De staat van het frame is verder onberispelijk, aan de overige onderdelen is helaas wat minder TLC besteed. Zo zijn de kogellagers van de Fulcrum 3 wielen aan vervanging toe. Datzelfde geldt voor de 2 verschillende typen banden (waarvan één tubeless). Achter zaten Swissstop Yellow remblokken (voor carbon), compleet versleten.
Zojuist voor iets meer dan 100 euro onderdelen besteld om de boel i.i.g. rijklaar te maken.
- originele kabelset
- nieuwe kogellagers
- stuurlint
- remblokhouders Jagwire (ik wil liever Shimano-compatible blokken omdat ik daar nog een redelijke sloot van heb liggen)
Ik hoop de onderdelen deze week binnen te krijgen en dan kan het opbouwen beginnen. De voorlopige opbouw wordt alsvolgt
FRAME: Time VXR maat L
VORK: Time
STUURPEN: FSA (zonder decals) 11 cm
WIELEN: Fulcrum 3
BANDEN: Vittoria Rubino Pro 25 mm
CRANK: Campagnolo Chorus carbon compact 50/34
DERAILLEURS: Campagnolo Record 10v
SHIFTERS: Campagnolo Record 10v
ZADEL: Specialized Phenom
PEDALEN: Powertap P1
KABELS: Campagnolo CG-ER600 (zwart)
CASSETTE: Campagnolo Record 12-29
REMMEN: Campagnolo Record met Jagwire houders en Shimano blokken
STUURLINT: SRAM
STUUR: Pro Vibe S round
Het balhoofd is trouwens een redelijk opvallend type. Het gebruikt geen expander zoals ik gewend ben. Niet helemaal zeker hoe dit type afgesteld moet worden. Misschien kan Sharkman hier nog antwoord op geven? In de stofkap zitten allemaal gaatjes, ik vermoed dat je op die manier de stofkap los kan halen?
Thx! Zou je die ring met gaten evt ook kunnen vervangen door een gewone stofkap, en dan t balhoofd gewoon op de klassieke manier op spanning zetten (met een expander dus)?chrissiewizzie schreef:Graag gedaan hoor en je bent voortvarend van start gegaan. Je weet dat er maar 24 uur in een dag zit?
Die ring op de plaats van de stofkap is inderdaad de stelring van het balhoofd. Borging gebeurd door de stuurpen vast te zetten.
Die ring is namelijk nogal hoog, en ik wil eigenlijk net een tikkie lager zitten.