Alles over vakanties op én met de fiets

Klimclassic 2016

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 06 mei 2016 21:02

Erik1.0 schreef:Elk jaar hetzelfde... Ik neem een ringslot mee en laat deze bij start/finish gewoon gedurende de dag aan een hek zitten zodat bij inschrijving / plasje / drankje achteraf, mijn fiets op slot staat... Overigens een prachtige dag gisteren gehad, beetje jammer alleen van de verwarring over de route na de eerste post.

grtz
Het eerste wat bij me opkomt bij zoiets is dat er weer eentje is geweest die niet zorgvuldig met zijn dure spullen is omgegaan.
Vervelend maar er zijn ergere dingen

Boslim
Forum-lid

Boslim 06 mei 2016 22:48

Ja en nee, ten eerste hoor je gewoon van andermans spullen af te blijven en kan je niet autistisch elk moment je fiets in de gaten houden. Dan is de lol er ook snel vanaf. Niet goed omgaan met je dure spullen waardoor je diefstal uitlokt is een secundaire attributiefout...goedpraten, verkeerd benoemen...ik denk dat de dieven gewoon fietsers zijn, net als jij en ik....je gaat mij niet vertellen dat je zonder enige kennis van materiaal en passende kleding op een dergelijke fiets stapt...het moet onopvallend gebeurt zijn door iemand die zelf ook fietst en zijn of haar kans schoon zag...denk dat de oplossing meer zit in een goedkoop en mainstream track en trace systeem voor dergelijk dure fietsen...criminaliteit roei je niet uit, verbeteren van beveiliging lijkt me de oplossing.

since1913
Forum-lid

Gebruikersavatar since1913 07 mei 2016 08:15

Heb ook een prachtige dag gehad. Prima georganiseerd. Wat mij betreft is het enige minpuntje de 2e verzorgingspost, die had wel voor de redoute mogen komen.

slugbait
Forum-lid

slugbait 07 mei 2016 17:22

Uitstekend georganiseerde tocht met prachtig weer, wel helemaal kapot gegaan op het stuk tussen de eerste en tweede verzorgingpost, maar daarna was het uitfietsen tot Maastricht. Enige minpunt was dat er alleen maar sportvoeding bij de verzorgingposten was, op een gegeven moment heb ik vooral behoefte aan een broodje kaas o.i.d.

MarcoV
Forum-lid

MarcoV 07 mei 2016 18:10

slugbait schreef:Uitstekend georganiseerde tocht met prachtig weer, wel helemaal kapot gegaan op het stuk tussen de eerste en tweede verzorgingpost, maar daarna was het uitfietsen tot Maastricht. Enige minpunt was dat er alleen maar sportvoeding bij de verzorgingposten was, op een gegeven moment heb ik vooral behoefte aan een broodje kaas o.i.d.
De tweede post is naast iets van een bakker toch? Zoiets zag ik in ieder geval in mijn ooghoek.

klimman
Forum-lid

klimman 07 mei 2016 20:11

Erik1.0 schreef:Elk jaar hetzelfde... Ik neem een ringslot mee en laat deze bij start/finish gewoon gedurende de dag aan een hek zitten zodat bij inschrijving / plasje / drankje achteraf, mijn fiets op slot staat... Overigens een prachtige dag gisteren gehad, beetje jammer alleen van de verwarring over de route na de eerste post.

grtz
Bij een ravito kan je fiets ook gestolen worden als die niet aan ergens aan vast staat. Enige praktische oplossing is een mini kabelslot als je je racer ergens onbeheerd laat staan.

DDX
Forum-lid HC

DDX 07 mei 2016 20:22

Ja daar zat een bakker.
En anders stop je toch gewoon even bij de vele bakkertjes die ze in belgie hebben ?

slugbait
Forum-lid

slugbait 07 mei 2016 21:22

DDX schreef:Ja daar zat een bakker.
En anders stop je toch gewoon even bij de vele bakkertjes die ze in belgie hebben ?
Klopt, volgende keer maar gewoon doen.

Plaats reactie