Wahoo ELEMNT GPS
Firmware WF42-628 i.c.m. IOS 1.3.0 (74) is beschikbaar … en het is een grote update.
Highlights:
Zie:
http://support.wahoofitness.com/hc/en-u ... re-Updates
Highlights:
- Turn by turn op RideWithGPS routes (nog niet Strava)
- Routes waarvan deel zichzelf overlapt nu beter te volgen
- Meer datavelden te plaatsen
- Verwijderen routes werkt nu volledig
- Verbeteringen m.b.t. elektronisch schakelen
Zie:
http://support.wahoofitness.com/hc/en-u ... re-Updates
Na een paar ritten met TbT: werkt erg goed. Erg tevreden mee.
Ik ha begrepen dat Strava en TbT niet wordt ondersteund binnen hun routebuilder. Dat TbT op Strava routes wordt gegenereerd door de betreffende computer: Garmin, Mio etc. Ik vraag me dus af of Strava TbT snel naar de ELEMNT komt. Zie *
ELEMNT werkt met de RwGPS cuesheets. Deze zijn helemaal op maat te maken binnen de routebuilder. Werkt echt super. Ik heb al mijn routes hierom (en ELEMNT ondersteuning) al overgezet van Strava naar RwGPS.
Meer over ELEMNT TbT:
h[url]ttp://www.dcrainmaker.com/2016/06/turn-by-tur ... lemnt.html[/url]
*
I think TBT from Strava routes is a Strava issue rather than ELEMNT.
If you create a route on Strava, export as a TCX file and look at the contents using an XML editor, it doesn’t contain CoursePoints with the actual TBT directions like “Turn Left on xxxx Road”.
If you do the same on RidewithGPS, the TCX file contains CoursePoints with TBT cues.
When you create a route on Strava it does create a cue sheet with TBT directions but at the moment it doesn’t seem that Strava exports these within the TCX file.
Ik ha begrepen dat Strava en TbT niet wordt ondersteund binnen hun routebuilder. Dat TbT op Strava routes wordt gegenereerd door de betreffende computer: Garmin, Mio etc. Ik vraag me dus af of Strava TbT snel naar de ELEMNT komt. Zie *
ELEMNT werkt met de RwGPS cuesheets. Deze zijn helemaal op maat te maken binnen de routebuilder. Werkt echt super. Ik heb al mijn routes hierom (en ELEMNT ondersteuning) al overgezet van Strava naar RwGPS.
Meer over ELEMNT TbT:
h[url]ttp://www.dcrainmaker.com/2016/06/turn-by-tur ... lemnt.html[/url]
*
I think TBT from Strava routes is a Strava issue rather than ELEMNT.
If you create a route on Strava, export as a TCX file and look at the contents using an XML editor, it doesn’t contain CoursePoints with the actual TBT directions like “Turn Left on xxxx Road”.
If you do the same on RidewithGPS, the TCX file contains CoursePoints with TBT cues.
When you create a route on Strava it does create a cue sheet with TBT directions but at the moment it doesn’t seem that Strava exports these within the TCX file.
Het meest interessante stuk staat wat mij betreft in de comments;
Feit dat er om een stukje functionaliteit geroepen wordt waar ene John Famiglietti een app voor heeft geknutseld, en dat de beste man dus inmiddels door Wahoo ingehuurd is...
Zullen zien wat het brengt
Feit dat er om een stukje functionaliteit geroepen wordt waar ene John Famiglietti een app voor heeft geknutseld, en dat de beste man dus inmiddels door Wahoo ingehuurd is...
Zullen zien wat het brengt
Klopt! Was inderdaad heel opvallend. Maar dat betekent nog geen cuesheets direct uit Strava. Kan wel het volgende zijn:RKN schreef:Het meest interessante stuk staat wat mij betreft in de comments;
Feit dat er om een stukje functionaliteit geroepen wordt waar ene John Famiglietti een app voor heeft geknutseld, en dat de beste man dus inmiddels door Wahoo ingehuurd is...
Zullen zien wat het brengt
- TbT overlay op routes gegeneerd vanuit de ELEMNT zelf
- Wahoo eigen routebuilder
- beiden
Ben heel benieuwd. Ken de app niet. Vind zelf RwGPS voldoende (voorlopig).
Eindelijk kon ik mijn ELEMNT testen op een lange toertocht. Ik heb hem sinds begin mei, dus ik maakte de vele software verbeteringen mee de afgelopen maanden.
Ik deed mee aan Flipje's toertocht afgelopen zaterdag: 184km en de ELEMNT was actief gedurende 6 uur en 45 minuten: Vlak voor start aangezet, rijden plus twee pauzes, uitgezet direct na rit en sync met RideWithGPS.
Hieronder mijn bevindingen.
Batterijduur
Was mijn grootste zorg in het begin. Batterijverbruik was aanzienlijk, dus ik had mijn twijfels gebruik voor langere reizen zonder een extra accu.
Ik weet niet zeker of de batterij wordt getraind na meerdere oplaadsessies of dat de software efficiënter werkt, maar ik begon het rijden op 100% en sloot ik af met 50% over, na nog geen 7 uur activiteit. Dus moet 12 uur rijden zeker mogelijk zijn.
Turn-by-turn navigatie
De toer was gepijld, dus TbT was niet echt nodig, maar laadde de 185km route toch.
Sensoren
Ik nam de ELEMNT van mijn stuur op de eet/drinkstops toen ik koffie of water ging halen. Mijn Wahoo Blue S/C sensor en de ELEMNT vonden elkaar gelijk, alsof ik nooit buiten Bluetooth bereik was geweest. Dat ging in mei nog weleens fout.
Ik had ook geen sensor dropouts of iets raar de hele rit.
Ik deed mee aan Flipje's toertocht afgelopen zaterdag: 184km en de ELEMNT was actief gedurende 6 uur en 45 minuten: Vlak voor start aangezet, rijden plus twee pauzes, uitgezet direct na rit en sync met RideWithGPS.
Hieronder mijn bevindingen.
Batterijduur
Was mijn grootste zorg in het begin. Batterijverbruik was aanzienlijk, dus ik had mijn twijfels gebruik voor langere reizen zonder een extra accu.
Ik weet niet zeker of de batterij wordt getraind na meerdere oplaadsessies of dat de software efficiënter werkt, maar ik begon het rijden op 100% en sloot ik af met 50% over, na nog geen 7 uur activiteit. Dus moet 12 uur rijden zeker mogelijk zijn.
- Ik had een route actief met enkele zelf (in RideWithGPS) gemaakte turn-by-turn aanwijzingen om te attenderen op de komende, pittigere heuvels (mentale voorbereiding en overgaan van 53 naar 39 voorblad).
- Ik wisselde pages geregeld (algemene gegevens, kaart pagina, klimpagina etc).
- Onderbreken / hervatten rit voor een pauze en verkeerslichten.
Turn-by-turn navigatie
De toer was gepijld, dus TbT was niet echt nodig, maar laadde de 185km route toch.
- De belangrijkste reden was dat ik het route bestand (gedownload van de website van de organisatie) heb verrijkt met een aantal extra aanwijzingen met behulp van de RidewithGPS website.
Bijvoorbeeld: ik wilde een heads-up wanneer een meer intense klim zat te komen. Op deze manier kon ik voor te bereiden; mentaal, maar ook om terug te schakelen naar het 39 voorblad. - Ten tweede, de ELEMNT piept en knippert wanneer ik van de route afwijk (pijl gemist). Eén keer heb ik de kaart op de map page nodig gehad om te zien waar ik mis ging. Dat is informatie genoeg voor mij voor een uitgepijlde tocht. Steeds meldingen voor elke bocht of kruising is overkill.
Sensoren
Ik nam de ELEMNT van mijn stuur op de eet/drinkstops toen ik koffie of water ging halen. Mijn Wahoo Blue S/C sensor en de ELEMNT vonden elkaar gelijk, alsof ik nooit buiten Bluetooth bereik was geweest. Dat ging in mei nog weleens fout.
Ik had ook geen sensor dropouts of iets raar de hele rit.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
zijn dit de adviesprijzen? misschien ook leuk om een lijstje met de laagste prijzen erbij te zetten (zal later op de dag eens zoeken)
Hou deze al even in het oog (aangezien ik heel graag werk met RWGPS), maar komt voor mij persoonlijk op navigatievlak nog iets te kort in vergelijking met andere GPS-computers.
Een soort van herberekening bij foutrijden of omleidingen is echt wel een noodzakelijke functie vind ik persoonlijk. Beetje jammer dat dit momenteel nog niet gebeurd.
Wel mooi dat er steeds heel wat updates en upgrades komen, ik ben dus nog wel hoopvol dat men de navigatiefunctie wat flexibeler/reactiever zal maken.
Een soort van herberekening bij foutrijden of omleidingen is echt wel een noodzakelijke functie vind ik persoonlijk. Beetje jammer dat dit momenteel nog niet gebeurd.
Wel mooi dat er steeds heel wat updates en upgrades komen, ik ben dus nog wel hoopvol dat men de navigatiefunctie wat flexibeler/reactiever zal maken.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless