Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

getik tijdens trappen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2016 23:02

tom de groot schreef:Jaja 5000km door weer en wind en lagers kapot... Hoe is het mogelijk?

Vrij normaal dit kan je lbs niks aan doen.
Pardon? Normaal? Nee, dat is prut en brol werk van de heren ontwerpers. Ze hadden de cassette BB's nooit weg mogen doen.
Wel eens dat de lbs hier niks aan kan doen.
Less is bore

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 14 jun 2016 09:47

Scottie66 schreef:Gewoon een nieuwe trapas geplaatst en klaar. Vanmiddag 75 km gefietst, muisstil, heerlijk.
Wel conform voorschrift werken dwz met moment sleutel (wetenschappelijke aanpak dus).

Werkwijze staat op YouTube en is simpel uit te voeren. Moet je wel een paar tooltjes aanschaffen. Ik vind het nog bijzonder leuk om zelf te doen ook.

Geld was niet het probleem, frustratie wel richting LBS. Maar die kan er ook niks aan doen. Gewoon teveel gezei* gehad met een nieuwe Scott.

En dat terwijl ik het ding koester, hij ligt bijna onder mijn kussen als ik ga slapen.....

Bedankt voor de suggesties en het meedenken.

Was het een nieuwe trapas, of nieuwe trapas-lagers?
Tegenwoordig zit de trapas meestal vast aan de crank, dus zou deze optie heel duur zijn...

Scottie66
Forum-lid

Scottie66 16 jun 2016 02:33

Nieuwe trapas lagers dus.
Ik moet wel melden dat de draad in het bracket (BSA) niet soepel liep.
Ik heb er een tap door moeten halen (ff geleend van mijn LBS die idd de beroerdste niet is)
Snij olie gebruikt t.b.v. tappen, daarna goed reinigen en draad met vet ingesmeerd.

Shimano Bottom Bracket Lagers SM-BBR60

Merk: Shimano

Deze Shimano trapaslagers zijn compatible met Shimano 10 & 11 groepen en voorzien van een smalle 24 mm as voor lichter lopende lagers

Plaats reactie