Zo min mogelijk data
Ik log mijn fietstochtjes altijd met een Edge 510 die ik soms ook gebruik voor eenvoudige navigatie. Daarnaast heb ik sinds een paar weken de Vivoactive HR en verzamel ik dus een hele zooi aan data waar ik vervolgens niet zo heel veel mee doe. Ik vind het leuk om te kunnen zien hoeveel (of hoe weinig) ik gefietst heb in een bepaalde periode en hoe actief of minder actief ik ben geweest. Het motiveert me wel om meer te bewegen (naast het fietsen).
Tegelijkertijd trek ik me tijdens het fietsen er niets van aan. Natuurlijk zie ik wel mijn hartslag en weet ik of ik op het randje zit of niet, maar dat voel ik ook echt wel aan mijn lichaam. Gemiddeldes etc. zeggen me niet zoveel... Ik kan ook niet chagrijnig worden van een laag gemiddelde.
Tegelijkertijd trek ik me tijdens het fietsen er niets van aan. Natuurlijk zie ik wel mijn hartslag en weet ik of ik op het randje zit of niet, maar dat voel ik ook echt wel aan mijn lichaam. Gemiddeldes etc. zeggen me niet zoveel... Ik kan ook niet chagrijnig worden van een laag gemiddelde.
Ik heb om mijn beide fietsen gewone fietscomputertjes, gaat mij voornamelijk om de dagafstand en de totale afstand.
Oh ja en de tijdsfunctie vindt ik wel handig, heb namelijk nooit een horloge om tijdens het fietsen.
Ik hou per fiets bij wat ik per jaar fiets, dat vindt ik het belangrijkste voor mij.
Alle overige functies neem ik aan ter kennisneming.
Oh ja en de tijdsfunctie vindt ik wel handig, heb namelijk nooit een horloge om tijdens het fietsen.
Ik hou per fiets bij wat ik per jaar fiets, dat vindt ik het belangrijkste voor mij.
Alle overige functies neem ik aan ter kennisneming.
Zo sta ik er ook in. Van gemiddeldes en tijden op segmentjes trek ik mezelf niet zoveel meer aan. Ik vind het wel leuk om m'n ritten te loggen en zo bij te houden hoeveel ik fiets.monsieurpinot schreef:Ik registreer wel altijd alles (cijfertjes freak), maar leer me steeds beter me nergens iets van aan te trekken. met een fietscomputer fietsen staat niet gelijk aan niet kunnen genieten natuurlijk
Ik rij altijd met mijn GPS (Garmin 800). Ik vind het leuk om ermee te navigeren (soms uit noodzaak, kortste route naar huis). Ik upload alles naar Strava omdat ik het leuk vind om te bekijken en af en toe een KOM te rijden. Gemiddeldes zeggen me weinig daar wordt ik niet chagrijnig van.
het belangrijkste is dat ik fietsen leuk vind, en dat kan drie uur op het vlakke zijn met 30gem maar ook 3uur in de bergen met 18gem. Ik vind het allemaal prima, als ik ervan geniet. Als ik thuis ben vind ik het wel leuk in excel ook nog bij te houden. Mooie grafiekjes van maken, per maand en per jaar en dat met elkaar vergelijken. Er hangt niks van af. Ik vind het gewoon leuk om te zien wat de verschillen zijn. En soms wil ik toch een record zetten (uren of km in een week / maand)...
het belangrijkste is dat ik fietsen leuk vind, en dat kan drie uur op het vlakke zijn met 30gem maar ook 3uur in de bergen met 18gem. Ik vind het allemaal prima, als ik ervan geniet. Als ik thuis ben vind ik het wel leuk in excel ook nog bij te houden. Mooie grafiekjes van maken, per maand en per jaar en dat met elkaar vergelijken. Er hangt niks van af. Ik vind het gewoon leuk om te zien wat de verschillen zijn. En soms wil ik toch een record zetten (uren of km in een week / maand)...
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Meerdere settingsschermen op m'n Garmin. Soms alleen hartslag en cadans (en tijd zodat ik weet wanneer ik thuis moet zijn ) soms ook afstand, snelheid. Laat me er niet door lei/ijden maar vind t wel leuk om te zien of mijn gevoel overeenkomt met de cijfers.
Het enigste wat me echt interesseert is mijn hartslag en hoe laat het is, en de hartslag gebruik ik alleen maar om te weten welke inspanning ik aan kan.
Echter vorig seizoen, vele malen, en dit seizoen tijdens het rijden de Garmin gewoon uit gezet.......
Echter vorig seizoen, vele malen, en dit seizoen tijdens het rijden de Garmin gewoon uit gezet.......
YFood !!!
Egde 800. Meestal alleen het kaartje met cadans en hartslag in beeld, af en toe schakel ik over naar scherm met 10 velden. Maak ik langere ritten dan begin ik wat lager in de hartslag.
Kan ook op gevoel natuurlijk, maar die Garmin heb ik toch
Alles gaat achteraf naar Strava. Ik vind het wel leuk om mijn ritjes te vergelijken en om te zien dat ik steeds beter word. Dat weet het ook wel, maar gewoon, omdat het kan.
Kan ook op gevoel natuurlijk, maar die Garmin heb ik toch
Alles gaat achteraf naar Strava. Ik vind het wel leuk om mijn ritjes te vergelijken en om te zien dat ik steeds beter word. Dat weet het ook wel, maar gewoon, omdat het kan.
older Budweiser
Garmin Fenix 2 en een oldschool Joule 2.0.
op de Garmin staat ie meestal op laptime, vermogen, cadans en hartslag
op de Joule staat ie op vermogen, cadans en total time
Achteraf gaat het naar TP, wedstrijden wil ik wel eens op Strava zetten.
op de Garmin staat ie meestal op laptime, vermogen, cadans en hartslag
op de Joule staat ie op vermogen, cadans en total time
Achteraf gaat het naar TP, wedstrijden wil ik wel eens op Strava zetten.
Op de racer alleen een km teller, (gemiddelde) snelheid, en klok. Andere functies gebruik ik niet.
Wel gebruik ik een Garmin Edge 705 als ik een route wil rijden die ik niet ken, of in een omgeving rijdt waar ik nog nooit ben geweest en ik mijn weg terug wil kunnen vinden. Hartslag en andere data gebruik ik niet.
Terugkijken van ritjes van meer dan een dag geleden doe ik nooit.
Wel gebruik ik een Garmin Edge 705 als ik een route wil rijden die ik niet ken, of in een omgeving rijdt waar ik nog nooit ben geweest en ik mijn weg terug wil kunnen vinden. Hartslag en andere data gebruik ik niet.
Terugkijken van ritjes van meer dan een dag geleden doe ik nooit.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- Sweety2008
- Forum-lid
[quote="Zwasja"]Zoveel mogelijk data verzamelen. Je kunt altijd besluiten er niks mee te doen.
Andersom lukt niet.
Begin van dit seizoen met mijzelf afgesproken om niet meer te letten op gemiddelde snelheid. Is echt ontzetten lastig. Inmiddels lukt mij dat soms.
Dit probeer ik ook maar mij lukt het
nog niet.
Ik moet maar eens accepteren dat ik niet de snellste ben en dat 23 km gemiddeld ook niet zo slecht is voor iemand die pas 15 maanden bezig is.
Andersom lukt niet.
Begin van dit seizoen met mijzelf afgesproken om niet meer te letten op gemiddelde snelheid. Is echt ontzetten lastig. Inmiddels lukt mij dat soms.
Dit probeer ik ook maar mij lukt het
nog niet.
Ik moet maar eens accepteren dat ik niet de snellste ben en dat 23 km gemiddeld ook niet zo slecht is voor iemand die pas 15 maanden bezig is.
Ghost Nivolet 6LC
- plantagenet
- Forum-lid
Zo min mogelijk data? Nee, dat is niet mijn ding.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Mijn cockpit is helemaal leeg. Thuis kijk ik met een schuin oog naar de cijfers die Strava uitspuugt.Demax69 schreef:In een tijd waarin velen elk ritje dat ze maken registreren en online zetten vraag ik me af of er nog renners zijn die juist zo min mogelijk data willen hebben van de rit die ze rijden. Gewoon lekker een stukje fietsen en klaar.
Na jarenlang elk ritje via de smartphone te hebben geregistreerd rij ik nu een tijdje zonder, en moet eerlijk bekennen dat ik het best een verademing vind.