Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste (tweedehands) fiets kopen

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 26 mei 2016 11:13

jasmijndebree schreef:Daarnaast hoor ik vaker dat dit niet het seizoen is om een fiets te kopen. Het liefst schaf ik er voor de zomer eentje aan, waarin ik niet de enige ben. Is het verstandiger even te wachten tot in het najaar, of maakt dat qua kwaliteit en prijs van het aanbod weinig uit?
Het is inderdaad 'niet het seizoen om een fiets te kopen' omdat er op dit moment veel kopers zijn en iedereen de hoofdprijs vraagt (eerste week mooi weer, zomer komt eraan). Eerlijk gezegd denk ik dat het voor jou alleen maar voordelig kan zijn, mensen kopen zelf een nieuwe fiets en willen de oude kwijt of zien hun oude fiets in de schuur staan en besluiten nu toch maar om hem te verkopen. Het scheelt misschien €100,- met het najaar, maar de kunst is vooral om een nette fiets te kopen.

Stel nou dat je een fiets van €1500,- wou kopen dan was het misschien verstandiger om te wachten tot het najaar, dan komen de overjarige modellen op de markt en willen de fietsenmakers wel eens wat zakken met de prijs om hun targets te halen. Ook is er op de 2e hands markt minder concurrentie onder de kopers omdat ze hem dan toch niet direct kunnen gebruiken.

Lang verhaal kort, in deze prijsklasse maakt het niet zo uit.

klimski
Forum-lid

klimski 26 mei 2016 22:06

Hoi Yasmijn, die fietsen die ik had gelinked zijn overjarig. Die fietshandel (Elfring) koopt nieuwe maar niet van dit modeljaar fietsen op een biedt ze dan goedkoop aan. Ze hebben dua geeb tientallen van een model op voorraad.

Vond deze ook nog, maar wel erg klein frame (45?!)

http://www.fietsgigant.com/beone-storm-race

Succes!
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Plaats reactie