E-Bikes ,bedreiging of niet
Wat is dat fundamentele verschil dan? Zolang je niet trapt doet de motor niets hé, dus volgens mij is bij beide technieken (versnellingen en accu) het resultaat dat je met minder moeite beter vooruit komt.
PS: Ik begrijp jullie wel hoor, alleen leert het verleden dat veel innovaties in eerste instantie werden weggehoond terwijl ze later gewoon ingeburgerd raakten. Ik zie mezelf voorlopig ook nog niet elektrisch rondrijden.
PS: Ik begrijp jullie wel hoor, alleen leert het verleden dat veel innovaties in eerste instantie werden weggehoond terwijl ze later gewoon ingeburgerd raakten. Ik zie mezelf voorlopig ook nog niet elektrisch rondrijden.
Ik zie liever iemand deels bewegen op een e-bike dan met het dikke lichaam in de auto stappen.eelcoz schreef:Mee eens, ik vind het het vrij kansloos om als gezond iemand op zo'n ding rond te gaan rijden. Het lijkt wel een trend, in mijn omgeving zie ik ook ineens gezonde mensen met trapondersteuning rond fietsen. En iedereen maar klagen over overgewicht en dat het zo moeilijk is om af te vallen.
En ik vind dat je dit absoluut niet kunt vergelijken met versnellingen op een fiets. Er zit een fundamenteel verschil tussen.
Ik denk dat er per saldo meer gefietst gaat worden, dus daarom heb ik geen moeite met de aanwezigheid van de e-bikes.
Daarnaast is het weer eens een leuke impuls voor de, door internetverkoop zwaar beconcureerde, detailhandel. Die e-bike zijn in mijn beleving toch wat servicegevoeliger dan een gewone fiets.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht even dat het om e-bikes op de weg ging . Dat begint een beetje een "plaag" te worden (gechargeerd uitgedrukt). Ik geloof dat deze vooral door "ouderen" worden bereden. Dat zal met de MTB toch niet zo'n vaart lopen. Ik denk dat het vooral een gimmick zal blijven.
mtbfool schreef:Heb al eens getest met een Flyer E mountainbike en dat gaat als een speer.
Ding rijdt simpel 40 KM per uur en in het bos goed 35.
Das hard zat en leuk is het ook wel.
Voor mensen die minder goed ter been zijn is het een uitkomst zeker als ze in bergachtig gebied wonen.
Grtz; mtbfool
Ik begrijp dat je een niet goedgekeurde uitvoering hebt? Een e-bike mag maar bijleveren tot 25 km/uur. Als iedereen zich hier aan houdt dan zal de overlast ook wel meevallen.
Ik brgreep overigens van de importeur dat die Flyers wel simpel sneller te maken zijn.....
Helemaal aan de andere kant van het spectrum E-bikes staat het ook niet stil.
http://www.motoczysz.com/main.php?area= ... _path=home
Had nooit iets met fietsen te maken.
Maar door een elektromotor met accu op een mtb te monteren ga je een grens over en kunnen deze racemotor en een fiets naar elkaar toe groeien met allerlei kruisingen van diverse bestaande uitvoeringen.
Dan is een grens van 25 km per uur maximaal een aardige poging die bij voorbaat gedoemd is te mislukken.
Een beetje stadsforens die zij BMW laat staan om te scoren met een E-bike die hem zonder oponthoud van files naar kantoor brengt zal ongetwijfeld meer willen.
Laat staan de 'sportieve'boscrosser die een middagje wil raggen op de route.
http://www.motoczysz.com/main.php?area= ... _path=home
Had nooit iets met fietsen te maken.
Maar door een elektromotor met accu op een mtb te monteren ga je een grens over en kunnen deze racemotor en een fiets naar elkaar toe groeien met allerlei kruisingen van diverse bestaande uitvoeringen.
Dan is een grens van 25 km per uur maximaal een aardige poging die bij voorbaat gedoemd is te mislukken.
Een beetje stadsforens die zij BMW laat staan om te scoren met een E-bike die hem zonder oponthoud van files naar kantoor brengt zal ongetwijfeld meer willen.
Laat staan de 'sportieve'boscrosser die een middagje wil raggen op de route.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20
rubencornelisse schreef:e-bikes zijn voor halve invaliden of voor mietjes. Fietsen is een sport die je prima op hoge leeftijd nog kan uitvoeren; kijk maar hoeveel oude mannen nog mee fietsen in extreme ritten als bijvoorbeeld PBP.
Sport is uitdaging/inspanning/grenzen verleggen/afzien, ik zou me kapot schamen op zo'n ding.
Tip: als je makkelijk hard wil gaan haal dan je motorrijbewijs en koop een motor...
Er zal hopelijk een verbod komen op alle gemotoriseerde voertuigen in het bos dus ook e-bikes. Een motor op een sportfiets is gewoon not-done...tenzij je echt hulpbehoevend bent.
Waarom moet je een halve invalide zijn om hier op te fietsen? Hier ga je wel heel krom en snel door de bocht. Als jij met een kameraad wilt gaan fietsen en je wilt graag jou tempo rijden en die kameraad gaat voor de eerste keer dan kan hij op een e-bike jou nog bijhouden. De vergelijking naar halve invalide vind ik helemaal nergens opslaan en zelfs discriminerend!
PG bikes Blacktrail - ze noemen het zelf nog een fiets, hoewel het ding de 100 km/h haalt. Het ziet er in ieder geval uit als een bedreiging...
Valt wel op als je hiermee de Koppenberg oprijdt.
[img=http://www.pg-bikes.com/WebRoot/PGBikes ... 4)_-_1.jpg]
Valt wel op als je hiermee de Koppenberg oprijdt.
[img=http://www.pg-bikes.com/WebRoot/PGBikes ... 4)_-_1.jpg]
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
- Locatie: Lier België
baron062 schreef:Ik zie liever iemand deels bewegen op een e-bike dan met het dikke lichaam in de auto stappen.eelcoz schreef:Mee eens, ik vind het het vrij kansloos om als gezond iemand op zo'n ding rond te gaan rijden. Het lijkt wel een trend, in mijn omgeving zie ik ook ineens gezonde mensen met trapondersteuning rond fietsen. En iedereen maar klagen over overgewicht en dat het zo moeilijk is om af te vallen.
En ik vind dat je dit absoluut niet kunt vergelijken met versnellingen op een fiets. Er zit een fundamenteel verschil tussen.
Ik denk dat er per saldo meer gefietst gaat worden, dus daarom heb ik geen moeite met de aanwezigheid van de e-bikes.
Daarnaast is het weer eens een leuke impuls voor de, door internetverkoop zwaar beconcureerde, detailhandel. Die e-bike zijn in mijn beleving toch wat servicegevoeliger dan een gewone fiets.
Ik denk ook dat het belangrijk is dat E-biking een beetje appart wordt gezien van sport. Als je wat minder goede fysiek hebt of verder van je werk woont is een E-bike een prima oplossing.
En voor de rest juist hetzelfde als met elke andere fiets (of wat je dan ook doet)
Je eigen rechten houden op als je die van een ander overschreid!
Denk er eens allen over na, je kan met een gewone fiets net zo zeer iemand ergeren (of geergerd worden) als met een E-bike
Greetz
Steve
MVG
Steve
Steve
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
rubencornelisse schreef:Tip: als je makkelijk hard wil gaan haal dan je motorrijbewijs en koop een motor...
Jij hebt liever heel het bos vol lawaaierigere motoren i.p.v. geluidsarme e-bikes? :rolleye:
rubencornelisse schreef:Juist fietsen is een sport van afzien en grenzen verleggen en een hulpmotor helpt mij daar juist niet mee.
Als je ergens in de Alpen gaat fietsen waar geen liften zijn kun je m.b.v. een elektromotor veel vaker de berg op fietsen om die geweldige afdalingen meerdere malen te kunnen doen. Dat is zonder hulp simpelweg niet mogelijk, al was het maar door tijdgebrek.
Afdalen is afzien en grenzen verleggen, klimmen is gewoon dodelijk saai. Bij het afdalen krijg je geen hulp van de motor, bij het klimmen wel.
'Tuurlijk kun jij dit allemaal zonder motor, maar in de werkelijkheid fiets jij slechts één of twee keer die berg op, terwijl je het op zo'n e-bike de hele dag door zou kunnen doen.
En overigens, als e-bikes al voor mietjes en halve invaliden zijn, wat ben je dan als je auto rijdt? Van A naar B in een lekker comfortabele stoel, met een dak boven je hoofd, terwijl je ook gewoon de fiets kunt pakken.. Ben je zelf niet stiekem al een beetje een lui mietje?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb al weinig met mensen die de hele dag in een lift omhoog gaan, maar iemand op een elektrische fiets zou ik gewoon compleet negeren. Sorry maar dit heeft niets met fietsen te maken, neem dan gewoon een crossmotor.
Wel lachen als je op een loop stuk aankomt en die stakkers met een E-bike moeten 25 kg omhoog houden
Wel lachen als je op een loop stuk aankomt en die stakkers met een E-bike moeten 25 kg omhoog houden
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.