Afgelopen jaar heb ik voor dezelfde keuze gestaan. Of zwichten voor de looks van carbon of gaan voor functionaliteit en de R1's.
Uiteindelijk gekozen voor de R1's. Puur een rationele beslissing, waarbij allround gebruik de doorslaggevende factor was. Daarnaast rij ik alleen in de Limburgse/Ardense heuveltjes en af en toe een uitstapje naar de Eifel, Alpen etc. Hoge carbonwielen hebben voor mij dan geen voordelen, buiten de looks.
Was ik voor mijn gevoel gegaan, dan waren het de Kuipers geworden.
Geen spijt van mijn keuze gehad.
Kuiper of fulcrum?
Ik ben gezwicht voor de carbon van Kuiper. Uiteindelijk is het de FCC50 geworden en heb ze vandaag direct besteld.
Bedankt allemaal voor de bruikbare reacties. Het heeft erg geholpen dat iedereen over beide wielsets zo te spreken is. Gebruikerservaringen zijn meer waard dan mooie commerciele verhalen.
Bedankt allemaal voor de bruikbare reacties. Het heeft erg geholpen dat iedereen over beide wielsets zo te spreken is. Gebruikerservaringen zijn meer waard dan mooie commerciele verhalen.
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg
Ik gebruik Continental Easy Tape velglint en Continental 4000S bandjes. Wel gebruik ik de extra dunne binnenbandjes van Schwalbe (Extra light heten ze) want anders is de buitenband om de velg leggen echt een ramp met de Kuipers.
Wat betreft het monteren van het velglint; Beginnen bij het ventielgat. In het velglint zit dus een gaatje dat over het ventielgat van de velg past. Als je nu tijdens het monteren je ventiel van je binnenbandje door het velglint en velg doet kan het velglintje niet meer verschuiven tijden het verder opleggen ervan.
Succes.![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Wat betreft het monteren van het velglint; Beginnen bij het ventielgat. In het velglint zit dus een gaatje dat over het ventielgat van de velg past. Als je nu tijdens het monteren je ventiel van je binnenbandje door het velglint en velg doet kan het velglintje niet meer verschuiven tijden het verder opleggen ervan.
Succes.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Sharkman 1 schreef:Of gewoon voor de nieuwste generatie Mavic wielen gaan. Helemaal zwart, hoge velg en ze remmen supergoed. Heb je looks en de meeste minpunten (behalve windgevoeligheid) opgelost. Kost wat heb je ook iets...
Dit is toch wel een historisch moment op het forum. Al jarenlang worden de Mavic wielen op dit forum als rotzooi bestempeld en nu worden ze door een van de autoriteiten geadviseerd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Verkoop geen mavic, en ben er ook niet echt een voorstander van (overigens heb ik zelf wel een set full carbon mavic tubewielen en die voldoen op de meeste punten redelijk).
Maar het gaat hier over allround wielen en aangezien de nieuwste generatie (met exalith coating) zowel hoog als volledig zwart zijn en heel goed remmen zou dit voor TS zeker een beter alternatief zijn dan een full carbon wiel dat onder bepaalde omstandigheden (nat weer) redelijk onbruikbaar is.
Maar TS heeft een keuze gemaakt en zal het ermee moeten doen....
Maar het gaat hier over allround wielen en aangezien de nieuwste generatie (met exalith coating) zowel hoog als volledig zwart zijn en heel goed remmen zou dit voor TS zeker een beter alternatief zijn dan een full carbon wiel dat onder bepaalde omstandigheden (nat weer) redelijk onbruikbaar is.
Maar TS heeft een keuze gemaakt en zal het ermee moeten doen....