Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Dura Ace 9100

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 29 jun 2016 17:24

havana schreef:Mijn god die crank....
En die remmen...

Lijkt wel of ze het ontwerp over hebben gelaten aan een blinde stagair.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 29 jun 2016 17:29

Werkelijk on-ge-loof-lijk lelijk.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 jun 2016 17:31

Op zich een prestatie om een crank te maken nog lelijker dan het vierarmig misbaksel van Campa.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2016 17:49

Whahahahaha, weten jullie zeker dat dit echte fotos zijn? Dat kan niet, moet een hoax zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 jun 2016 17:50

Dit is eigenlijk het enige wat ik interessant vind: 'Dura-Ace Di2 now makes use of Shimano’s synchronised shifting technology. Formerly known as Synchro Shift and used successfully in the company’s XTR Di2 and XT Di2 mountain bike groupsets, the system can be set to control both derailleurs through the action of one shift lever.'

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2016 18:10

Je vergeet die fantastische stijfheidsverbeteringen met duizingwekkende percentages verbetering bij de remmen. 43% stijver; tis een wonder dat de oude DA remmen je tot stilstand kunnen brengen :D
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jun 2016 18:39

Zelf rij ik met Campa, maar ik vind deze DA er gewoon goed uit zien.
Strakke vormen en modern vormgegeven, gaat op heel veel fietsjes echt wel mooi staan.

Altijd hetzelfde geouwehoer als er een nieuwe groep uitkomt....lelijk dit. lelijk dat..... :lol:
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 29 jun 2016 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 29 jun 2016 18:40

http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... ore-47401/

En een test volgt spoedig,zegt Bikeradar.

P.S.: Die Campa 4-arm crank is zo gek nog niet ;)
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 29 jun 2016 20:57

Net Ultegra....
En dat schakelen lijkt me ook 10 keer niks, heb graag zelf in de hand wanneer ik schakel en hoe.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2016 21:36

loos schreef:http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... ore-47401/

En een test volgt spoedig,zegt Bikeradar.

P.S.: Die Campa 4-arm crank is zo gek nog niet ;)
Vergeleken met dit goedkoop uitziende gedrocht is die campa crank een beauty :mrgreen:
Shifters en derries zijn best wel opgeknapt, maar die crank.... Nog lelijker dan ie was.
Less is bore

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3093
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 29 jun 2016 21:44

Nou, even wennen nog, maar ik vind het wel mooi eigenlijk. Heb wel het idee dat de technische verbeteringen allemaal een beetje in de marge zijn. En ongetwijfeld zal de prijs er niet lager op zijn geworden. Dus ik sla nog even over. Maar ben benieuwd naar een test.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 jun 2016 21:46

Volgens DCR blijft de prijs op gelijk niveau. Die di2 shizzle vind ik wel tof. Schakelen van bijvoorbeeld 34x14 naar 34x13 en je gaat automatisch naar het buitenblad. Ideaal, je hoeft nooit meer op je kettinglijn te letten. Rijden met 50/34 op 't vlakke wordt een stuk interessanter.

Andere optie is wel zelf vooraan schakelen, maar zodra je wisselt van voorblad het bijschakelen achter te automatiseren, zodat de verhouding min of meer gelijk blijft.

Ook wordt het mogelijk de boel te laten schakelen op de eTap manier. Je kan dit geheel naar wens customizen met een app, zoals dat bij EPS v3 van Campa nu al kan.

Dit alles is overigens ook uit te zetten... En al het bovenstaande is backwards compatible met e-tube, dus ook te gebruiken op Ultegra di2...

Of de powermeter een succes wordt valt te bezien. Alhoewel de prijzen nog niet bekend zijn zal deze duurder zijn dan concurrenten op basis van dezelfde crank.
Laatst gewijzigd door havana op 29 jun 2016 21:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie