Pagina 3 van 4
Re: j.Guillem
Geplaatst: 21 okt 2018 07:58
door iZi-rider
Harry Jacques schreef: ↑12 okt 2018 20:14
Fijn te lezen. Je schrijft dat je hem ook comfortabel vindt, op een engelse site werd juist gemeld dat de fiets wel echte endurance geometrie heeft maar juist elk ministeentje laat voelen en je doet trillen....doet mij wel twijfelen, want ben wel op zoek naar echte comfortfiets.
Ik heb dat artikel ook gelezen en doet mij ook twijfelen aan comfort. Vrijdag krijg ik een test Oriënt en ga ik het uitgebreid proberen. Vooralsnog heb ik de Specialized Roubaix Expert Di2 als meest comfortabel ervaren. Maar ja, die heeft niet de looks van titanium.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 21 okt 2018 09:26
door gene
Neem dat "engels artikel" met een kilo zout (zoals de meeste testen trouwens). Is misschien gebaseerd op één subjectieve rij impressie en 23 mm bandjes met 8 bar er in. Kijk eens naar de stijfheidswaarden van het frame, bovendien filtert titanium goed de trillingen.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 21 okt 2018 17:26
door Harry Jacques
iZi-rider schreef: ↑21 okt 2018 07:58
Ik heb dat artikel ook gelezen en doet mij ook twijfelen aan comfort. Vrijdag krijg ik een test Oriënt en ga ik het uitgebreid proberen. Vooralsnog heb ik de Specialized Roubaix Expert Di2 als meest comfortabel ervaren. Maar ja, die heeft niet de looks van titanium.
Ha IZIrider, wil je volgende week je ervaringen delen? en waar heb je die test orient geregeld?
Re: j.Guillem
Geplaatst: 24 okt 2018 19:29
door Danyboy
gene schreef: ↑21 okt 2018 09:26
Neem dat "engels artikel" met een kilo zout (zoals de meeste testen trouwens). Is misschien gebaseerd op één subjectieve rij impressie en 23 mm bandjes met 8 bar er in. Kijk eens naar de stijfheidswaarden van het frame, bovendien filtert titanium goed de trillingen.
Hier sluit ik me volledig mee aan. Er liggen 28 mm banden op die je zeker op lagere druk moet zetten. In mijn geval 5 bar voor en 5,5 bar achter en ik ben 71 kg. Is veel comfortabeler dan mijn carbon Merckx met 25 mm banden.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 23 nov 2018 20:02
door Hanz Bé
Even een cross-post met het titanium topic....
De J.Guillem Major is nu fors in de aanbieding. Ik heb begrepen dat ze (J.Guillem) voordelig afstand willen doen van hun velgrem-fietsen, en vol voor de disc gaan.
Anyhoe..... Titanium frame, volledig Ultegra 8000, DT Swiss wielset, €1999,00 (ipv een slordige €3500,00)
Ik ga komende dagen test-rijden.....
https://jguillem.com/bike/major
Re: j.Guillem
Geplaatst: 25 nov 2018 13:42
door Nee_Nee
Tijd om het spaarvarken open te maken.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 25 nov 2018 17:09
door Danyboy
Nee_Nee schreef: ↑25 nov 2018 13:42
Tijd om het spaarvarken open te maken.
En wat gaat het worden? Je gaat er geen spijt van hebben.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 26 nov 2018 20:01
door Hanz Bé
Ik heb afgelopen weekend 2 ritjes gemaakt op een J. Guillem Major. Niet heel lang, maar met elkaar toch zo'n 120 km.
Behalve dat ik het in “reallife”, een erg mooie fiets vind, rijdt hij ook fijn. Op strak asfalt merk ik nauwelijks verschil met m’n carbonnen Rose. Maar bijv. op klinkerwegen is het verschil groot. Daar worden trillingen behoorlijk weg gefilterd.
En daarnaast krijgt het fraaie duitse begrip “Laufruhe” weer echt betekenis. Zo lekker stil als dit frame rijdt!
Ik ben bang dat ik er één de mijne moet maken.
(En dan te bedenken dat ik me eigenlijk aan het orienteren was voor een handgebouwd stalen frame... Maar voor deze aanbiedingsprijs blijkt de stap naar titanium een kleine
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
)
Re: j.Guillem
Geplaatst: 11 dec 2018 18:41
door ciske
mijn broer heeft in september een Major gekocht , heel tevreden over , fietst BRM's , heeft er tot nu zo een 1000km op gefietst .
ik heb hem ook eens enkele km aan de tand gevoeld , ziet er gelikt uit ( met Campa Record 11sp en Zonda wielen ) en gaat als een speer , iets minder bracketstijfheid dan mijn Kuota KOM maar dat is dan ook een heel harde ( en andere ) fiets.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 11 dec 2018 20:33
door Harry Jacques
ik vond deze review van de gravelbike van Jan Willem.
https://www.grinta.be/nl/getest/100-get ... LIoOP5hccw
Mooie recensie maar had gehoopt op een wat betere beoordeling op het gebied van comfort/endurance. Ik woon net boven de Veluwe en overweg daarom een mix-fiets/gravelbike, net ff wat dikkere bandjes, voor af en toe een bospad, maar wel aan kunnen haken bij een niet te hard koersend pelotonnetje.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 11 dec 2018 21:31
door devriesman
Voor dat geld laat je ook een stalen fiets maken met de eigenschappen die jij belangrijk vindt.
Re: j.Guillem
Geplaatst: 21 dec 2018 08:51
door fietser88
Eerste berichtje hier, maar lees al langer mee. Ook ik heb interesse in de aanbieding die @Hanz Bé poste.
Momenteel rijd ik met een Bianchi Impulso van 2013. Op de Bianchi site is dit spijtig genoeg het enigste jaar waar ik geen catalogus kan van terugvinden met de maten. Als ik vergelijk met de daaropvolgene jaren zou ik een fiets hebben met maat 55.
Op het eerste zicht zou ik denken dat ik maat 54 nodig heb (op basis van stack and reach) maar de fietsenmaker zei maat 56. Dit is de maat die ik ook getest heb. Ik ben ongeveer 1,80m groot.
Ik heb laatst een bikefit laten doen, daar kwamen volgende gegevens uit: zadelhoogte: 756 mm, zadel setback: 56 mm, punt zadel tot stuur: 515 mm. Er zitten nu aan 40,1 mm spacers onder de stuurpen (vanaf het aluminium gemeten). De stuurpen is 90 mm met hoek van -6°.
Ik ben aan het twijfelen.. welke maat is nu het "beste"?
Link naar Major:
https://jguillem.com/bike/major
Plaatje Bianchi Impulso (2015):
https://imgur.com/a/kBrWWTZ
![Afbeelding](https://imgur.com/a/kBrWWTZ)