Het grote fietsforum marketingbullshit-topic
3D Bike fit "Next level". Door samenwerking met de beste medisch centra en een animation studio kunnen wij u een revolutionaire bike fit aanbieden. Om te beginnen gaat u naar een door ons geselecteerde medisch centrum. Hier ondergaat u een volledige 3D scan. Uit deze scan ontstaat een volledig 3D profiel. Niet alleen zijn uw afmetingen daarmee bepaald, ook al uw gewrichten en spieren worden in een 3d bestand vastgelegd.
Dit bestand wordt vervolgens digitaal bewerkt door een unieke animation studio. Deze studio staat bekend om hun echter dan echte science fiction films. Hiermee komt u tot leven op het scherm. Dit virtuele model wordt vervolgens gecombineerd met onze product generator. Met dit 3D model zijn al uw bewegingen te analyseren. Met één druk op de knop kan de optimale afstelling worden berekend.
De uitkomst wordt vervolgens gebruikt om in ons atelier uw fiets custom made af te stellen.
Dit bestand wordt vervolgens digitaal bewerkt door een unieke animation studio. Deze studio staat bekend om hun echter dan echte science fiction films. Hiermee komt u tot leven op het scherm. Dit virtuele model wordt vervolgens gecombineerd met onze product generator. Met dit 3D model zijn al uw bewegingen te analyseren. Met één druk op de knop kan de optimale afstelling worden berekend.
De uitkomst wordt vervolgens gebruikt om in ons atelier uw fiets custom made af te stellen.
Onze nieuwe Dura-ace 9100 groep is inmiddels uitvoerig door de schrijvende pers getest. Aangezien deze groep werkelijk nergens echt in uitblinkt, geen nieuwe technologie bevat en nog steeds geen carbon crank heeft is het enige onderscheidende vorm en kleur.daniel1975 schreef:Ik begrijp dat de bullshit rond de nieuwe DA groep de aanleiding was voor dit topic?
Daarom zal de 9100 groep vanaf nu door het leven gaan als "the black sheep".
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Het is al weer een tijdje geleden dat (het verbannen forumlid) Fdegrove het forum bovenal verrijkte met zijn technische know-how. Weliswaar heeft dit topic een heel andere opzet, maar mijns inziens passen zijn navolgende, serieuze (!) teksten (geplukt uit het Kuota-topic, maart 2006) hier vrijwel naadloos in...
Om nog even de Kalibur erbij te betrekken, soms hoor je mensen zeggen dat het frame er helemaal niet zo aero uitziet. Wel, schijn bedriegt. Uit simulatietesten — uitgevoerd door Kuota (niet publiek gemaakt voor zover ik weet) — is gebleken dat de op het eerste gezicht merkwaardige vormgeving van b.v. de transversaal buis een gunstige, wigvormige turbulentie teweegbrengt die de achterzijde van de fiets grotendeels uit de wind zet. De renner zit dus voor een deel in de slipstream van zijn eigen fiets!
De Khan heeft een zeer stijf frame en wie gelooft dat dat comfortabel is, die moet er maar eens mee rijden... Het is dankzij die stijfheid zeer efficiënt in zijn overdracht van pedaalkracht, maar het comfort moet je echt eerder bij het zeer goed dempende stuur, en een goede bandenkeuze gaan zoeken.
Voordien heb ik altijd met Bianchi gereden en ik hou nog steeds van die fietsen, ze zijn zowat het evenbeeld van het eveneens Italiaanse automerk Alfa Romeo, ze hebben ‘soul’. De Khan daarentegen is een volbloed racertje, net als de rest van die familie trouwens. Je moet er hard voor werken maar als je hem getemd krijgt, dan beloont hij je met zijn wulpse welvingen in pure snelheidswinst. Eerder een Lambootje dus.
De Polar-resultaten liegen er niet om: sinds ik de Khan met de Corima Mediums heb uitgerust, liggen de gemiddelde tijden circa 3 à 4 km/uur hoger en dit terwijl het baasje zich nog volop van zijn wintervet moet ontdoen. Ik verwacht tegen eind juni dan ook de trainingstijden van vorig jaar met zowat 20% omhoog te kunnen halen. Het is veel maar het moet lukken.
Om nog even de Kalibur erbij te betrekken, soms hoor je mensen zeggen dat het frame er helemaal niet zo aero uitziet. Wel, schijn bedriegt. Uit simulatietesten — uitgevoerd door Kuota (niet publiek gemaakt voor zover ik weet) — is gebleken dat de op het eerste gezicht merkwaardige vormgeving van b.v. de transversaal buis een gunstige, wigvormige turbulentie teweegbrengt die de achterzijde van de fiets grotendeels uit de wind zet. De renner zit dus voor een deel in de slipstream van zijn eigen fiets!
De Khan heeft een zeer stijf frame en wie gelooft dat dat comfortabel is, die moet er maar eens mee rijden... Het is dankzij die stijfheid zeer efficiënt in zijn overdracht van pedaalkracht, maar het comfort moet je echt eerder bij het zeer goed dempende stuur, en een goede bandenkeuze gaan zoeken.
Voordien heb ik altijd met Bianchi gereden en ik hou nog steeds van die fietsen, ze zijn zowat het evenbeeld van het eveneens Italiaanse automerk Alfa Romeo, ze hebben ‘soul’. De Khan daarentegen is een volbloed racertje, net als de rest van die familie trouwens. Je moet er hard voor werken maar als je hem getemd krijgt, dan beloont hij je met zijn wulpse welvingen in pure snelheidswinst. Eerder een Lambootje dus.
De Polar-resultaten liegen er niet om: sinds ik de Khan met de Corima Mediums heb uitgerust, liggen de gemiddelde tijden circa 3 à 4 km/uur hoger en dit terwijl het baasje zich nog volop van zijn wintervet moet ontdoen. Ik verwacht tegen eind juni dan ook de trainingstijden van vorig jaar met zowat 20% omhoog te kunnen halen. Het is veel maar het moet lukken.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
haha, dat 'volbloed racer' is ongeveer het ergste wat je tegen kan komen
Ok ik geeft het toch maar een kans, na al het lachen ook wat geprobeerd
Deze door Shomina ontworpen ventieldopjes zijn 10% lichter en aerodynamischer dan zijn 2015' voorganger.
De pasvorm zorgt ervoor dat de luchtweerstand gereduceerd word tot het minimale, het hoogwaardige plasticvan de dopjes zal ook uw lek rijden verminderen.
Uw carbonframe zal met deze dopjes zeker 0,0003 gram lichter worden.
Wilt u de koers en de blits maken in uw vrienden peleton, bestel dan snel de nieuwste Shonima ventieldopjes
Deze door Shomina ontworpen ventieldopjes zijn 10% lichter en aerodynamischer dan zijn 2015' voorganger.
De pasvorm zorgt ervoor dat de luchtweerstand gereduceerd word tot het minimale, het hoogwaardige plasticvan de dopjes zal ook uw lek rijden verminderen.
Uw carbonframe zal met deze dopjes zeker 0,0003 gram lichter worden.
Wilt u de koers en de blits maken in uw vrienden peleton, bestel dan snel de nieuwste Shonima ventieldopjes
Blijft geniaal.bikesnobnyc schreef: The BSNYC 2008 Dream Bike Shootout
The gilded cage is ook briljant.
bikesnobnyc schreef:Well, any doubts I had about the Elite were allayed as soon as I slid my bottle out for the first time. If you’ve ever removed a sterling silver Tiffany letter opener from a velvet pouch, withdrawn a handmade sword from its jeweled scabbard, or taken a bottle of Chateaux Margaux from its rack in a musty wine cellar in Provence, you can begin to appreciate what it’s like to pull a plastic bidon from an Elite Custom Carbon cage and take a swig of cleverly-marketed sugar water. And putting the bottle back in was no less sublime. It’s probably not necessary for me to make any obvious comparisons to putting something hard in something soft, but let’s just say that with the Elite it was impossible not to think about it, and as I rode my carbon fiber frame was not the only thing that was stiff yet compliant.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Omdat die nieuwe fietsen ook bereden moeten worden zijn er best nog wat aanpassingen te vinden bij de berijders:
We wisten al dat mbv de powermeter beter getrained kan worden maar na het bestuderen van de neuromusculaire aanpassingen in het onderbeen is gebleken dat we nog beter het benodigde herstel kunnen inschatten. Daarvoor nemen we de helft van de beste geproduceerde power in 7 nanoseconden, verheffen dat tot de macht 17 en tellen dat op bij de waarde van de genormaliseerde power afgezet tegen de tijd die je nodig hebt om op een banaan te kauwen. Indien de uitkomst < 170, direct een friture opzoeken en rusten.... Deze speciale berekening wordt alleen uitgevoerd in ons systeem dat voor slechts 90€/maand voor iedereen bereikbaar is.... Schrijf u snel in....
We wisten al dat mbv de powermeter beter getrained kan worden maar na het bestuderen van de neuromusculaire aanpassingen in het onderbeen is gebleken dat we nog beter het benodigde herstel kunnen inschatten. Daarvoor nemen we de helft van de beste geproduceerde power in 7 nanoseconden, verheffen dat tot de macht 17 en tellen dat op bij de waarde van de genormaliseerde power afgezet tegen de tijd die je nodig hebt om op een banaan te kauwen. Indien de uitkomst < 170, direct een friture opzoeken en rusten.... Deze speciale berekening wordt alleen uitgevoerd in ons systeem dat voor slechts 90€/maand voor iedereen bereikbaar is.... Schrijf u snel in....
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Dit is een satirisch topic hè, dus het is niet de bedoeling om berichten te posten die op waarheid berustenloos schreef:Onze nieuwe Dura-ace 9100 groep is inmiddels uitvoerig door de schrijvende pers getest. Aangezien deze groep werkelijk nergens echt in uitblinkt, geen nieuwe technologie bevat en nog steeds geen carbon crank heeft is het enige onderscheidende vorm en kleur.
Daarom zal de 9100 groep vanaf nu door het leven gaan als "the black sheep".
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"