Het grote fietspomp topic
- Sweety2008
- Forum-lid
Ja hij verkoopt racefietsen en mountainbike's en gewone fietsen. Hij is zelfs een aktief mountainbiker.
Ghost Nivolet 6LC
En heeft een compressor achter in de werkplaats zeker.
Toch jammer dat je niet uit de voeten kunt met de Airkompressor want het is wel geld natuurlijk.
Weet niet hoe dat voor de meesten hier is maar mijn RK wordt wekelijks wel enkele keren gebruikt om racebanden op spanning te brengen. Dan is goed gereedschap wel erg fijn.
Toch jammer dat je niet uit de voeten kunt met de Airkompressor want het is wel geld natuurlijk.
Weet niet hoe dat voor de meesten hier is maar mijn RK wordt wekelijks wel enkele keren gebruikt om racebanden op spanning te brengen. Dan is goed gereedschap wel erg fijn.
Ik heb thuis een Rennkompressor, en bij mijn ouders in Zeeland, waar ik ook een racefiets heb hangen, een Airkompressor 12.0. Ook daarmee krijg ik met gemak achtenhalve bar in m'n bandjes, hoor. Eigenlijk nooit wat van gemerkt dat het met die pomp meer moeite zou kosten. Dat-ie maar tot twaalf bar gaat waar de Rennkompressor zestien haalt, ligt waarschijnlijk aan de kunststof constructie, maar als het ontwerp verder hetzelfde is, zou het weinig uitmaken hoeveel moeite je daarvoor moet doen. Op basis van mijn eigen ervaringen zou ik in ieder geval de Airkompressor niet afraden als goedkopere optie.
En nu wil ik een Rennkompressor Jubiläum hebben…
En nu wil ik een Rennkompressor Jubiläum hebben…
Vorsprung durch Pedantik
Zit me dan af te vragen of er niet iets mis is met de Airkompressor van Sweety.
Defekte rubbertje misschien waardoor de drukopbouw niet goed verloopt.
Defekte rubbertje misschien waardoor de drukopbouw niet goed verloopt.
Ik zoek ook al een excuus voor een Jubileum editie, een reserve pomp is natuurlijk ook wel handig want als je je banden niet op spanning hebt kun je niet fietsen. Dus een extra omp achter de hand is zo gek nog niet. . . .alien schreef:En nu wil ik een Rennkompressor Jubiläum hebben…
- rielplayer
- Forum-lid
Sweety2008 heeft denk ik geen airkompressor. Die heeft nl wel gewoon een stalen buis. Net even bij die van mezelf gekeken. Begon gewoon te twijfelen[FACE SAVOURING DELICIOUS FOOD]
- Sha Kokken
- Forum-lid
Fwiw ik heb een vloerpomp met meter van de Lidl. Heb ik denk ik €8 voor betaald. Doet alles wat 'ie moet doen en pompt licht genoeg met mijn 65 kilootjes.
Duurzaamheid kan ik na een half jaar nog niets over zeggen natuurlijk.
-
- Forum-lid HC
Die had ik ook, prima ding behalve dat ie binnen een maand stuk was (ergens binnenin, niet eens tijdens het pompen vreemd genoeg).Sha Kokken schreef:Fwiw ik heb een vloerpomp met meter van de Lidl. Heb ik denk ik €8 voor betaald. Doet alles wat 'ie moet doen en pompt licht genoeg met mijn 65 kilootjes.
Met de post een nieuwe gekregen vanuit Duitsland en in de tussentijd een SKS gekocht. Had voor 8 euro geen zin om eraan te sleutelen, nu een vriend blij mee gemaakt.
- Sha Kokken
- Forum-lid
Ik meld me zodra hij stuk is
Ik kan toch niet anders dan de SKS renncompressor nog een keer aanbevelen. Na een kleine 20 jaar trouwe dienst dacht ik laatst dat ie overleden was maar was gewoon reparabel met slechts wat vet onderin op het keerklepje.
Waarschijnlijk is er geen meer ondergewaardeerd onderdeel dan de fietspomp. Die je toch elke week wel een keer in je handen hebt. Mag best een paar tientjes kosten...
Waarschijnlijk is er geen meer ondergewaardeerd onderdeel dan de fietspomp. Die je toch elke week wel een keer in je handen hebt. Mag best een paar tientjes kosten...
-
- Forum-lid
parktool.. prima onderdelen voor te krijgen