Heel veel renners vergissen zich in de Velomediane. Het is echt non stop klim op en af en dat circa 165km lang.djatwork69 schreef: 3B en Marmotte is iets anders natuurlijk. Dan moet je heel de tijd vol gaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Heel veel renners vergissen zich in de Velomediane. Het is echt non stop klim op en af en dat circa 165km lang.djatwork69 schreef: 3B en Marmotte is iets anders natuurlijk. Dan moet je heel de tijd vol gaan.
De Criq is niet zomaar een toertochtje, maar een serieuze cyclo. Mi de moeite waard om tot het uiterste te gaan voor een mooie prestatie.djatwork69 schreef:ik zie niet in waarom je risico's moet nemen in zo een rit, tenzij je voor goud gaat
Ik had het eigenlijk meer over ritten zoals de Kelly van zaterdag en inderdaad, als je een mooie prestatie wilt, zal je vol moeten gaan. De regio is niet van de poes, ik rij er bijna elke weekHerman_N schreef:De Criq is niet zomaar een toertochtje, maar een serieuze cyclo. Mi de moeite waard om tot het uiterste te gaan voor een mooie prestatie.djatwork69 schreef:ik zie niet in waarom je risico's moet nemen in zo een rit, tenzij je voor goud gaat
Met 'dom rijden' bedoel ik met name de vlakke stukken (daarvan heb ik enkele voorbeelden gegeven). Maar zoals amclassicfan aangeeft valt er op het afdalen goed te trainen. Je hoeft niet als een achterlijke idioot naar beneden te vallen, maar met enige serieuze training vallen er in afdalingen tientallen seconden te winnen. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen in een klim.gerundium schreef:Beetje sparen en zorgen dat je in een goed groepje zit snap ik. Maar wat zou je verstaan onder dom rijden in de afdaling? Ik kan op zich redelijk naar beneden maar lijkt me niet verantwoord om met open weg volle bak een afdaling te rijden.
Verder nog een tactisch vraagje omtrent het opzoeken van groepjes. De eerste klim begint vrijwel direct uit de start. Waarschijnlijk ga ik samen met de mensen met wie ik ben proberen redelijk vooraan in het reguliere vak te staan. (zijn er een aantal die naar de kop van de koers toe willen, ikzelf niet) Is het aan te raden om gelijk die eerste klim redelijk door te rijden zodat je in een sneller groepje uitkomt? Of gaat dat weinig verschil maken / kan je er later ook nog aansluiten.
De Sean Kelly, Fleche de Wallonie of La Chouffe is echt van een ander kaliber dan de Criq. In dat soort tochten rijdt iedereen voor zichzelf en zijn eigen doel. Bovendien heb je verschillende afstanden die door elkaar rijden. Vergelijken met andere deelnemers heeft weinig nut. De Criq rijdt iedereen voor een goede prestatie en daar wordt serieus hard gereden.djatwork69 schreef:Ik had het eigenlijk meer over ritten zoals de Kelly van zaterdag en inderdaad, als je een mooie prestatie wilt, zal je vol moeten gaan. De regio is niet van de poes, ik rij er bijna elke week
Dat vind ik dan wel wat overdreven. De marmotte is een paar km langer en telt een slordige 1500 hoogtemeters mee. Dat is echt wel wat anders.janlouws schreef:.....Ik hoorde dat velen hem zwaarder vinden dan de Marmotte!.....
Tja, tientallen seconden.....lekker belangrijk.Herman_N schreef: Je hoeft niet als een achterlijke idioot naar beneden te vallen, maar met enige serieuze training vallen er in afdalingen tientallen seconden te winnen.
Heren, daal met verstand af. Deze cyclo win je niet in de afdaling, in de afdaling kan je alleen maar verliezen!
Dat zijn de kille cijfers. Het zijn twee totaal verschillende cyclo's die allebei een andere voorbereiding vragen.rob74 schreef:Dat vind ik dan wel wat overdreven. De marmotte is een paar km langer en telt een slordige 1500 hoogtemeters mee. Dat is echt wel wat anders.janlouws schreef:.....Ik hoorde dat velen hem zwaarder vinden dan de Marmotte!.....