Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Venge (/Tarmac), Propel, Protos: and the winner is: Propel

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 12 aug 2016 09:37

Frankievenge schreef::lol:
We hebben het over iemand die voor het overgrote deel niet langer dan een uur fietst, soms iets meer dan 100 wil trappen. Gewoon lekker veel geld wil uitgeven aan zijn hobby omdat hij een mooie fiets gaaf vindt..... Hoe belangrijk is beleving dan??.... Daar past toch geen pinarello bij. :mrgreen:
:lol: :o :shock:
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 aug 2016 10:16

Musicmaestro schreef:
amclassic-fan schreef:Als ik dit soort dingen lees dan is mij duidelijk dat ik niet bij de doelgroep hoor van een Venge.
Hoezo?
Geleuter over beleving, emotie, gevoel bij een f*&@ing fiets, alsof een Venge iets bijzonders is, die dingen worden in massaproductie gemaakt.

De moeite die sommige zich op de hals halen om aankopen te verantwoorden. Koop lekker wat je zelf wilt kopen, maar denk niet dat je harder gaat op het ene model en meer fietsplezier zit er al helemaal niet in. Ook op een Bulls of Sensa van de helft van het hier genoemde budget kan je heerlijk fietsen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 12 aug 2016 10:33

amclassic-fan schreef:
Musicmaestro schreef:
amclassic-fan schreef:Als ik dit soort dingen lees dan is mij duidelijk dat ik niet bij de doelgroep hoor van een Venge.
Hoezo?
Geleuter over beleving, emotie, gevoel bij een f*&@ing fiets, alsof een Venge iets bijzonders is, die dingen worden in massaproductie gemaakt.

De moeite die sommige zich op de hals halen om aankopen te verantwoorden. Koop lekker wat je zelf wilt kopen, maar denk niet dat je harder gaat op het ene model en meer fietsplezier zit er al helemaal niet in. Ook op een Bulls of Sensa van de helft van het hier genoemde budget kan je heerlijk fietsen.
Ik bouw altijd wel een soort van relatie op met mijn fietsen hoor. De avonturen die we samen beleefd hebben, die ene mooie tocht of vakantie, toen hij een keer wat ziekjes was (2 lekke banden) of juist een blik spinazie gegeten had die ochtend (35 per uur gemiddeld!!!!!). Allemaal mooie herinneringen en redenen om een fiets dan ook niet snel te door te verkopen.

Als ik goed voor hem zorg (door regelmatig te poetsen en smeren), zorgt hij weer goed voor mij. De woorden massaproductie doen mij niet zoveel, want geen één fiets rijdt exact dezelfde kilometers gedurende zijn leventje. Het doet me dan ook pijn om een Venge misbruikt te zien worden door af en toe een uurtje te rijden. Alsof je een prachtige vrouw in een kelder achter slot en grendel zet en op zondag middag even....

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5019
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 12 aug 2016 10:42

amclassic-fan schreef: Geleuter over beleving, emotie, gevoel bij een f*&@ing fiets, alsof een Venge iets bijzonders is, die dingen worden in massaproductie gemaakt.

De moeite die sommige zich op de hals halen om aankopen te verantwoorden. Koop lekker wat je zelf wilt kopen, maar denk niet dat je harder gaat op het ene model en meer fietsplezier zit er al helemaal niet in. Ook op een Bulls of Sensa van de helft van het hier genoemde budget kan je heerlijk fietsen.
Amen! :like:

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 aug 2016 12:27

ypuh schreef:[Het doet me dan ook pijn om een Venge misbruikt te zien worden door af en toe een uurtje te rijden.
Wat een onzin, klinkt meer als jaloersheid! ;)
Als iemand het geld er voor heeft en het kan betalen zeg ik gewoon doen, je leeft maar 1 keer! Als je van dat uurtje op die Venge geniet is dat het waard.

Er zijn genoeg vrouwen die in een keuken staan van 50K die nog geen ei kunnen koken....So What! :lol:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

twingens
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mar 2016 13:44

twingens 12 aug 2016 12:53

colnagofreak schreef:
ypuh schreef:Er zijn genoeg vrouwen die in een keuken staan van 50K die nog geen ei kunnen koken....So What! :lol:
+1 gewoon kopen waar je het meest gelukkig van wordt!

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 12 aug 2016 14:26

LOL

ik heb wel wat leuke fietskes en opties gezien, zowel goede scherpe aanbieding nieuw als 2dehands. Ik ga eens wat nadenken en fantaseren.

Oja, een Dogma neem ik ook in overweging maar dat was niet de vraag hee.

Bij een winkel staat nog een kader 2015 S-Works Tarmac, opgebouwd compleet met Ultegra vind ik ook wel erg aantrekkelijk. Dat wordt dan wel ruim 5K maar dan heb ik wel wat om op te fietsen...
Dan rijd ik om het te vieren hier alle Strava segmentrecords aan gort... :P
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2016 14:34

Musicmaestro schreef:........
Bij een winkel staat nog een kader 2015 S-Works Tarmac, opgebouwd compleet met Ultegra vind ik ook wel erg aantrekkelijk. Dat wordt dan wel ruim 5K ...............
Dan kocht ik een Tarmac Expert met Sram Etap

Ik geloof nooit dat je het verschil in frame voelt maar het schakelen voel je elke keer :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 12 aug 2016 14:51

"Voor iedereen binnen handbereik... "
Afbeelding

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 12 aug 2016 15:45

Lcsmet schreef:
Musicmaestro schreef:........
Bij een winkel staat nog een kader 2015 S-Works Tarmac, opgebouwd compleet met Ultegra vind ik ook wel erg aantrekkelijk. Dat wordt dan wel ruim 5K ...............
Dan kocht ik een Tarmac Expert met Sram Etap

Ik geloof nooit dat je het verschil in frame voelt maar het schakelen voel je elke keer :)
Tja, lekker schakelen is wel erg fijn.
Ik had ooit Tiagra, toen ging ik opeens naar een (oude) serie Record. Wat een verschil!
Ik heb nog geen ervaring met Dura-Ace of Ultegra :$
Anyway ben ik nog niet overtuigd van enig voordeel mbt elektrisch schakelen (gewogen tegen extra prijs en gewicht), maar ja, dat WAS ik ook niet van mijn huidige (oude) record.
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 12 aug 2016 18:45

Musicmaestro schreef:Gewoonweg kort door de bocht:

Giant Propel of Specialized Venge? Edit: Tarmac neem ik ook in overweging...

Ik zou heel graag eens wat reacties horen, alvast bedankt.

Groeten, twijfelaar.
Misschien vanwege al de positieve reacties op de Specialized optie de Propel overwegen. Dumoulin gaat er erg hard op ;-)
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 13 aug 2016 18:20

Geen van deze drie. De Venge en de Propel zijn namelijk beide erg lelijk en bij Specialized krijg je sowieso veel te weinig voor je geld.

Plaats reactie