Kickstarter project: Aforcet Al33-wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Ik ben ook wel curieus ma nergens iets te bespeuren op et net...
Op ww is een Brit die de velgen binnen heeft. Blijkbaar stonden ze ook op Bikemotion en krijg je nu nog 15% korting (tot 31 okt)
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Ik vind dus nergens iets waar je de wielen zou kunnen bestellen eh...
http://bellebikes.coenonderwater.nl/pro ... e-wielset/TomVanbuel schreef:Ik vind dus nergens iets waar je de wielen zou kunnen bestellen eh...
o'7o
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Idd heb contact gehad. Blijkbaar zou wheeltec ook met de velgen gaan werken maar dan met a la carte naaf en spaak...
Dat heb ik ook gehoord ja... interessant voor de mensen die naaf/spaak voorkeur hebben!TomVanbuel schreef:Idd heb contact gehad. Blijkbaar zou wheeltec ook met de velgen gaan werken maar dan met a la carte naaf en spaak...
Heb op Bikemotion een tijdje met de man achter deze wielen gesproken. Hele vriendelijke kerel met een goed verhaal... Op mijn verlanglijstje staat een wat hogere velg anders zou ik deze zeker overwegen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Idd ik heb ook liefst nog iets hoger. Toch curieus wat prijs een setje gaat kosten let de race 101 naven van wheeltec.
Facebook bericht wheel-tec
"Aforce AL33 racevelgen
Het Nederlandse bedrijf Aforce introduceerde recent een naar eigen zeggen revolutionaire aluminium clincher velg. Het gaat hier om een aluminium clincher velg met een zeer goed doorontwikkelde aerodynamische vorm. Door slim gebruik van het materiaal kon de velg, ondanks de forse 33mm profielhoogte, betrekkelijk licht gehouden worden. Met 465 gram is het een gewicht waar menig carbon velg zich niet voor hoeft te schamen. De velg heeft verder een interne breedte van maar liefst 19,5 mm, en is uiteraard tubeless ready uitgevoerd. De remlaag is cnc afgedraaid en kan naar keuze met een ceramische coating uitgevoerd worden. Spaaknippels zijn naar keuze intern of extern. Wij bouwden de interne versie op, want deze heeft een paar interessante extra features. De velg is hier namelijk offset geboord (uit het midden), maar niet zoals je zou verwachten. Er is namelijk overkruist geboord, waardoor de spaken onder een nog grotere hoek komen te staan. Erg slim, en in de praktijk levert dit simpelweg een stijver wiel op. Bij de opbouw viel ons op dat de afwerking erg goed is en de velg erg zuiver gebouwd is. Al met al een zeer goede en veelbelovende eerste indruk. De testwielen zijn gebouwd en deze gaan de komende weken flink kilometers draaien. We zijn benieuwd naar de rijeigenschappen en uiteraard ook naar de ceramische remlaag. Keep you posted!
Specificaties testwielen:
-velgen: Aforce AL33 20-24H (2:1 triplet gespaakt).
-naven: WheelTec Race201 (2:1 triplet)
-spaken: Sapim NV CxRay
-spaaknippels: alu hex internal
-gewicht: 1485 gram"
"Aforce AL33 racevelgen
Het Nederlandse bedrijf Aforce introduceerde recent een naar eigen zeggen revolutionaire aluminium clincher velg. Het gaat hier om een aluminium clincher velg met een zeer goed doorontwikkelde aerodynamische vorm. Door slim gebruik van het materiaal kon de velg, ondanks de forse 33mm profielhoogte, betrekkelijk licht gehouden worden. Met 465 gram is het een gewicht waar menig carbon velg zich niet voor hoeft te schamen. De velg heeft verder een interne breedte van maar liefst 19,5 mm, en is uiteraard tubeless ready uitgevoerd. De remlaag is cnc afgedraaid en kan naar keuze met een ceramische coating uitgevoerd worden. Spaaknippels zijn naar keuze intern of extern. Wij bouwden de interne versie op, want deze heeft een paar interessante extra features. De velg is hier namelijk offset geboord (uit het midden), maar niet zoals je zou verwachten. Er is namelijk overkruist geboord, waardoor de spaken onder een nog grotere hoek komen te staan. Erg slim, en in de praktijk levert dit simpelweg een stijver wiel op. Bij de opbouw viel ons op dat de afwerking erg goed is en de velg erg zuiver gebouwd is. Al met al een zeer goede en veelbelovende eerste indruk. De testwielen zijn gebouwd en deze gaan de komende weken flink kilometers draaien. We zijn benieuwd naar de rijeigenschappen en uiteraard ook naar de ceramische remlaag. Keep you posted!
Specificaties testwielen:
-velgen: Aforce AL33 20-24H (2:1 triplet gespaakt).
-naven: WheelTec Race201 (2:1 triplet)
-spaken: Sapim NV CxRay
-spaaknippels: alu hex internal
-gewicht: 1485 gram"
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Ben curieus hoe ze gaan bevallen in de test en vooral wat prijs eraan gaat vasthangen!
Gewicht van die testset is niet erg indrukwekkend.