Allemaal juist opgemerkt, maar wat hier speelt is een niet optimale constructie van de naven waardoor het niet altijd lukt om de boel spelingvrij te krijgen zonder spanning op de lagers te zetten.
Ik had ook zo'n naaf, een Quando voornaaf in m'n wintersetje en ik heb de as een tikje afgedraaid waardoor de lagers 0,5 mm dichter bij elkaar konden komen en alle speling nu weg is. (dus geen nieuw lager maar betere passing van de onderdelen)
Speling Fulcrum Racing Quattro Carbon
Ik heb in mijn racing 5 (zelfde naafconstructie) skf lagers gemonteerd, maar het afstellen wordt er niet anders van. Industrielagers zijn trouwens prima voor fietswielen. De voorwielen hebben het probleem ook niet. Er is geen verschil voelbaar tussen het quattro en het zonda (= racing 3) voorwiel.
Binnenkort maar eens loshalen en opmeten. Misschien is een oplossing mogelijk zoals keezx schreef.
Binnenkort maar eens loshalen en opmeten. Misschien is een oplossing mogelijk zoals keezx schreef.