Swett Cycles
Als je 't zelf doet ben je 1000 euro kwijt, dus ik denk dat 1200 euro helemaal geen onredelijke prijs is. Zeker als je daar ook nog garantie voor terugkrijgt.
En niet alleen garantie maar ook 25% crash replacement. Niks mis mee dus.
Alleen jammer dat de afmontage dan weer tegen adviesprijzen gaat. Als hij het klaar zou kunnen spelen om heel dicht bij webshop prijzen te zitten met de afmontage zou het nog wat kunnen worden. Nu ben je beter af met een Sensa o.i.d.
Alleen jammer dat de afmontage dan weer tegen adviesprijzen gaat. Als hij het klaar zou kunnen spelen om heel dicht bij webshop prijzen te zitten met de afmontage zou het nog wat kunnen worden. Nu ben je beter af met een Sensa o.i.d.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Zorro schreef:En dan vind ik die Clermont toch wel een erg aparte fiets.
Ik zeg niets meer
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
"... exclusief Nederlands merk dat zich onderscheidt door schoonheid en kwaliteit, passie en aandacht voor haar klant. ..."
Dat doet toch ieder bedrijf? Hier druipt de marketing ellende zó vanaf dat ik oversla. Wél een mooi vormgeven website. En om in stijl te blijven: Dat dan weer wel.
En ach, als je een schappelijk carbon frame wilt in een kek kleurtje, waarom niet?
Dat doet toch ieder bedrijf? Hier druipt de marketing ellende zó vanaf dat ik oversla. Wél een mooi vormgeven website. En om in stijl te blijven: Dat dan weer wel.
En ach, als je een schappelijk carbon frame wilt in een kek kleurtje, waarom niet?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Smaken verschillen. Ik heb niks tegen persoonlijke aanpak. Of tegen een biertje bij de aankoop van fiets. Liever dat, dan zo'n onpersoonlijke verkoper van Salden of een andere willekeurige dozenschuiver. Dat heet marketing ja. Nou en? Fietsen zien er (vanaf de foto's) mooi uit.
Over de frames: ze zullen toch niet heel slecht zijn? Je krijgt immers garantie van een paar jaar. En waar laten alle grote merken hun frames maken, toch ook ergens in het Verre Oosten (op de dure Amerikanen, Italianen en vast nog wat andere merken na).
En nog een laatste vraag: wat is open mould?
Over de frames: ze zullen toch niet heel slecht zijn? Je krijgt immers garantie van een paar jaar. En waar laten alle grote merken hun frames maken, toch ook ergens in het Verre Oosten (op de dure Amerikanen, Italianen en vast nog wat andere merken na).
En nog een laatste vraag: wat is open mould?
Michiel
Open Mould is letterlijk open mal. Maw die frames worden aan iedereen verkocht. Aan individuen via aanbieders als Dengfu, via Alibaba maar ook aan fietsenmerken. Het frame is dus niet uniek.
Uit dezelfde fabrieken komen ook closed mould frames. Die worden maar aan 1 merk verkocht. Bijvoorbeeld de Ritte Ace.
Beide categorieën zijn zeker niet slecht. Wel is de kwaliteitscontrole bij OM vaak vrij mager.
Uit dezelfde fabrieken komen ook closed mould frames. Die worden maar aan 1 merk verkocht. Bijvoorbeeld de Ritte Ace.
Beide categorieën zijn zeker niet slecht. Wel is de kwaliteitscontrole bij OM vaak vrij mager.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Dat spuitschema van die Clermont is volgen mij wel erg schaamteloos gejat van St. Joris cycles. Zie al een paar jaar een Evil Plan in dit spuitschema voorbij schieten. Overigens wel echt Nederlands passioneel handwerk.
Ach, ik zeg ook maar wat
Spuitwerk is ook duidelijk geïnspireerd op Ritte. Maar goed, beter goed gejat dan slecht bedacht.
fietsvriend schreef: En nog een laatste vraag: wat is open mould?
Wat leesvoer m.b.t "open mould" : http://cyclingtips.com/2011/08/are-all- ... ted-equal/
-
- Forum-lid
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
thanks!
Michiel
[quote="jwkeij"]"... exclusief Nederlands merk dat zich onderscheidt door schoonheid en kwaliteit, passie en aandacht voor haar klant. ..."
Dat doet toch ieder bedrijf? Hier druipt de marketing ellende zó vanaf dat ik oversla. Wél een mooi vormgeven website. En om in stijl te blijven: Dat dan weer wel.
De geometrie is neutraal en zorgt voor een rustige rechtuitloop, maar de torsiestijfheid van de balhoofd framebuis is bovengemiddeld waardoor hij zeer stabiel is bij hoge snelheden en zorgt voor controle in afdalingen. De hoge stijfheid bij de trapas zorgt dat elke trap raak is.
zadelpen diameter is 31.6. Dit geeft een direct rijgevoel, passend bij een racer.
Ze moeten nog wel wat beter copywriters inhuren, dit is afgrijselijk.
Dat doet toch ieder bedrijf? Hier druipt de marketing ellende zó vanaf dat ik oversla. Wél een mooi vormgeven website. En om in stijl te blijven: Dat dan weer wel.
De geometrie is neutraal en zorgt voor een rustige rechtuitloop, maar de torsiestijfheid van de balhoofd framebuis is bovengemiddeld waardoor hij zeer stabiel is bij hoge snelheden en zorgt voor controle in afdalingen. De hoge stijfheid bij de trapas zorgt dat elke trap raak is.
zadelpen diameter is 31.6. Dit geeft een direct rijgevoel, passend bij een racer.
Ze moeten nog wel wat beter copywriters inhuren, dit is afgrijselijk.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig