Denk je dat er leden van de Giro organisatie hier op het forum zitten?janlouws schreef:En wat is het backup plan als er nog sneeuw ligt boven op de Stelvio? Blijven er dan nog wel genoeg uitdagende ritten over?
Giro 2017
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
7 x het rondje aprica - mortirolo als vervangrit?Herman_N schreef:janlouws schreef:En wat is het backup plan als er nog sneeuw ligt boven op de Stelvio? Blijven er dan nog wel genoeg uitdagende ritten over?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Mollema heeft bekend gemaakt voor het algemeen klassement te gaan in de Giro. Ik kijk nu al uit naar deze ronde.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Topic maar weer even omhoog schoppen, vrijdag wordt het circus immers al weer in gang geschoten, en als het net zo tenenkrommend spannend wordt als het in 2016 was..
Wij bezoeken in ieder geval volgende ritten:
1. De etappe naar Canazei in het val de Fassa.
2. De daaropvolgende etappe over de Pordoi, Valparola, Gardena enz enz.
De streek waar zich etappe 1 afspeelt ken ik inmiddels goed. Vanaf de start krijgen de boys direct Aprica en de Tonale voor de kiezen. Hierna volgt een lange afdaling richting het dal van de Adige (hier in de buurt verblijven wij). Van hieruit neemt men de klim naar Giovo, hier heb ik augustus j.l. nog gereden. Ik zie statistieken van 8.5 km aan 5.7% gemiddeld, maar dit is een ongelijkmatig klereding, dus een goede plek om post te gaan vatten dadelijk. Ook het decor heeft ons trouwens doen besluiten hier de eerste dag de kurk eruit te trekken;
Dag 2 is nog een verrassing. Ik neig ernaar om bij de start te gaan kijken. Het is tevens een gezinsvakantie, en voor de kinderen is er altijd genoeg te zien bij zo`n startplaats. Trouwens, voor papa`s ook, zo zag ik bij een Giro start in le Marche in 2010 al;
Op de Pordoi ergens een kleedje uitrollen is ook nog een mogelijkheid.
Leuk dat Kruiswijk, Mollema, Dumoulin enz acte de presence geven. De spoeling is wel eens dunner geweest vwb Hollandse inbreng. Ik ben benieuwd..
Wij bezoeken in ieder geval volgende ritten:
1. De etappe naar Canazei in het val de Fassa.
2. De daaropvolgende etappe over de Pordoi, Valparola, Gardena enz enz.
De streek waar zich etappe 1 afspeelt ken ik inmiddels goed. Vanaf de start krijgen de boys direct Aprica en de Tonale voor de kiezen. Hierna volgt een lange afdaling richting het dal van de Adige (hier in de buurt verblijven wij). Van hieruit neemt men de klim naar Giovo, hier heb ik augustus j.l. nog gereden. Ik zie statistieken van 8.5 km aan 5.7% gemiddeld, maar dit is een ongelijkmatig klereding, dus een goede plek om post te gaan vatten dadelijk. Ook het decor heeft ons trouwens doen besluiten hier de eerste dag de kurk eruit te trekken;
Dag 2 is nog een verrassing. Ik neig ernaar om bij de start te gaan kijken. Het is tevens een gezinsvakantie, en voor de kinderen is er altijd genoeg te zien bij zo`n startplaats. Trouwens, voor papa`s ook, zo zag ik bij een Giro start in le Marche in 2010 al;
Op de Pordoi ergens een kleedje uitrollen is ook nog een mogelijkheid.
Leuk dat Kruiswijk, Mollema, Dumoulin enz acte de presence geven. De spoeling is wel eens dunner geweest vwb Hollandse inbreng. Ik ben benieuwd..
Helaas hebben ze het bij Delta in hun hoofd gehaald om precies op 5 mei Eurosport uit het zenderpakket te halen. Kunnen we in Zeeland geen Giro meer zien. Volgens hun vraagt Discovery als eigenaar van Eurosport te veel geld. Overstappen in Zeeland met deze monopolist is op zijn minst heel moeilijk. Wielerliefhebbers pesten vinden ze schijnbaar leuk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Ik denk dat dit een mogelijke oplossing voor je is: http://www.raiplay.it/dirette/raisport.
Ik heb er enkele keren de rechtstreekse van Tirreno-Adriatico gevolgd .Voordeel : voor-
en nabeschouwing en geen storende reclameonderbrekingen zoals op Eurosport. Nadeel voor veel NL-ers: gaat in het Italiaans maar dat vind ik dan weer juist zijn charme hebben.
Ik heb er enkele keren de rechtstreekse van Tirreno-Adriatico gevolgd .Voordeel : voor-
en nabeschouwing en geen storende reclameonderbrekingen zoals op Eurosport. Nadeel voor veel NL-ers: gaat in het Italiaans maar dat vind ik dan weer juist zijn charme hebben.
1 april of 1 mei? Het wachten is op de eerste doodsmak en dan hebben we dit ook weer gehad.
Vincenzo Nibali heeft een nieuwe prijs om voor te rijden, want de Giro d’Italia houdt sinds dit jaar ook een klassement bij van de beste dalers. Het gaat net zoals bij het algemeen-, punten-, berg-, ploegen- en jongerenklassement om een serieus klassement.
Dit zijn de afdalingen die meetellen voor het daalklassement:
– Monte Sant’Angelo (8e etappe)
– Chieti (9e etappe)
– Monte Furnaiolo (11e etappe)
– Colle di Casaglia (12e etappe)
– Selvino (15e etappe)
– Passo dello Stelvio (16e etappe)
– Passo del Tonale (17e etappe)
– Passo Pordoi (18e etappe)
– Sella Chianzutan (19e etappe)
– Monte Grappa (20e etappe)
Er zijn 8, 5, 3, 2 en 1 punten te verdienen voor de vijf beste dalers van het peloton. Logischerwijs telt: wie als snelste de berg afgaat pakt de meeste punten. Wie na tien afdalingen de meeste punten heeft verzameld wint het daalklassement en krijgt tevens 5000 euro. De nummer twee ontvangt 3000 euro en de nummer drie 2000 euro.
Enkele renners zetten hun vraagtekens bij het idee van de Giro-organisatie. “Serieus? Als dit waar is moeten jullie je schamen”, schrijft Jasper Stuyven op Twitter. Zijn er al niet genoeg valpartijen? Blijkbaar gaat het jullie alleen maar om sensatie.”
Bron: website Fiets.
Vincenzo Nibali heeft een nieuwe prijs om voor te rijden, want de Giro d’Italia houdt sinds dit jaar ook een klassement bij van de beste dalers. Het gaat net zoals bij het algemeen-, punten-, berg-, ploegen- en jongerenklassement om een serieus klassement.
Dit zijn de afdalingen die meetellen voor het daalklassement:
– Monte Sant’Angelo (8e etappe)
– Chieti (9e etappe)
– Monte Furnaiolo (11e etappe)
– Colle di Casaglia (12e etappe)
– Selvino (15e etappe)
– Passo dello Stelvio (16e etappe)
– Passo del Tonale (17e etappe)
– Passo Pordoi (18e etappe)
– Sella Chianzutan (19e etappe)
– Monte Grappa (20e etappe)
Er zijn 8, 5, 3, 2 en 1 punten te verdienen voor de vijf beste dalers van het peloton. Logischerwijs telt: wie als snelste de berg afgaat pakt de meeste punten. Wie na tien afdalingen de meeste punten heeft verzameld wint het daalklassement en krijgt tevens 5000 euro. De nummer twee ontvangt 3000 euro en de nummer drie 2000 euro.
Enkele renners zetten hun vraagtekens bij het idee van de Giro-organisatie. “Serieus? Als dit waar is moeten jullie je schamen”, schrijft Jasper Stuyven op Twitter. Zijn er al niet genoeg valpartijen? Blijkbaar gaat het jullie alleen maar om sensatie.”
Bron: website Fiets.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
arjan schreef:Bedankt voor het meedenken en de hulp. Op de website krijg je jammer genoeg een bericht dat het alleen in Italië beschikbaar is.
VPN gebruiken??
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
Tja, downhill prijs... Waarom niet eigenlijk. Zouden er daarmee meer onaanvaartbare risico's genomen gaan worden? Klassementsrenners deden het al vaak met mes tussen de tanden (zie Giro vorig jaar). Ook in bv Milaan San Remo is afdaling Podgio essentieel onderdeel van wedstrijd (en dus al onderdeel van prijs).