Di2
Ik heb nu al jaren di2 en nog niet de neiging gehad om iets te veranderen
Nu ik de 9150 groep heb denk ik eraan om eens ermee te gaan spelen maar daar ga ik me over een maandje ofzo eens in verdiepen en maar omdat ik de laatste 3 kansjes op binnenblad niet mag gebruiken van Shimano en dat weiger ik en moet ik het dus wel anders gaan instellen
Maar di2 op zich wil ik niet meer missen
Ben da gezeik met die kabels meer dan zat
Nu ik de 9150 groep heb denk ik eraan om eens ermee te gaan spelen maar daar ga ik me over een maandje ofzo eens in verdiepen en maar omdat ik de laatste 3 kansjes op binnenblad niet mag gebruiken van Shimano en dat weiger ik en moet ik het dus wel anders gaan instellen
Maar di2 op zich wil ik niet meer missen
Ben da gezeik met die kabels meer dan zat
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Kan je gewoon zelf doen,waar je de batterij mee laad aan de laptop hangen e tube project starten en het volgt vanzelf.hein69 schreef:het is nodig om even een update te laten uitvoeren op het di2 systeem.
Dus eerstdaags bij de fietshandelaar langs gaan voor de updates.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Je hebt van die mensen die zelfs voor het bijvullen van de ruitenwisservloeistof naar de dealer gaan....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat is toch wel te fixen zeker?peter1981 schreef:I omdat ik de laatste 3 kansjes op binnenblad niet mag gebruiken van Shimano t
Viel mij gisteren ook weer op hoe vaak (te vaak) ik op de 13-14 zat.
Toch maar een 39 binnenblad bestellen.
Less is bore
Shimano is nogal strikt in welke verzetten je mag rijden in synchro-shift.
Cassettes anders dan de eigen vertandingen mogen niet.
Kleine cassettes met grote derailleur mogen niet
Anderom ook niet
Op het buitenblad mag je het één na grootste kransje rijden
Ik rijd nu al enige weken met semi-synchro en het bevalt me uitstekend. Met een 13-30 cassette kan ik het hele jaar met één setup rijden en heb ik toch een mooi vlak verloop. Vooraan moet ik iets vaker schakelen dan met een 39 en een 12-23 maar dat is een kleine moeite met Di2 en met semi-synchro is het één druk op de knop in plaats van 4.
Cassettes anders dan de eigen vertandingen mogen niet.
Kleine cassettes met grote derailleur mogen niet
Anderom ook niet
Op het buitenblad mag je het één na grootste kransje rijden
Ik rijd nu al enige weken met semi-synchro en het bevalt me uitstekend. Met een 13-30 cassette kan ik het hele jaar met één setup rijden en heb ik toch een mooi vlak verloop. Vooraan moet ik iets vaker schakelen dan met een 39 en een 12-23 maar dat is een kleine moeite met Di2 en met semi-synchro is het één druk op de knop in plaats van 4.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met semi-s mag je wel gewoon alles rijden met alle cassettes?
Less is bore
daniel1975 schreef:Dat is toch wel te fixen zeker?peter1981 schreef:I omdat ik de laatste 3 kansjes op binnenblad niet mag gebruiken van Shimano t
Viel mij gisteren ook weer op hoe vaak (te vaak) ik op de 13-14 zat.
Toch maar een 39 binnenblad bestellen.
Dat lijkt me wel ja alleen heb ik er nog niet naar gekeken
Deze week maar eens doen want ook dat semi syncro shift lijkt me wel interessant
39 binnenblad is niet echt een optie voor me de tijd dat ik hier even een heuvelritje ga doen van 4 uur met een 39/28 is geweest
Die 36 heb ik wel nodig
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Met semi-synchro ben je volledig eigen baas.daniel1975 schreef:Met semi-s mag je wel gewoon alles rijden met alle cassettes?
Het enige dat je kunt instellen is of de boel 2 of 3 kransjes verspringt bij vooraan schakelen.
Semi-synchro, Shift Assist bij Campagnolo is verdomd handig had het niet verwacht bij Campagnolo kun je van 1,2,3 kransjes verstellen en werkt alleen binnen een bepaald bereik.
Vooral als je voor van klein na groot, voor, schakelt is wel erg fijn.
Vooral als je voor van klein na groot, voor, schakelt is wel erg fijn.
YFood !!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb op mijn Campa groepen 'manual shift assist'; als ik van het grote voorblad terugschakel naar het binnenblad kan ik met 1 duimbeweging 3 kransjes schakelen achter.....
Less is bore
Werkt ook, maar kost iets meer moeite.
Zeker voor compactrijders-op-het-vlakke vind ik SS echt een verrijking. In de heuvels vind ik de meerwaarde iets geringer. Het is ook niet altijd gewenst: als je de Keut of de Thier de Coo opdraait wil je niet dat er achter gecorrigeerd wordt.
Zeker voor compactrijders-op-het-vlakke vind ik SS echt een verrijking. In de heuvels vind ik de meerwaarde iets geringer. Het is ook niet altijd gewenst: als je de Keut of de Thier de Coo opdraait wil je niet dat er achter gecorrigeerd wordt.