Waar laat jij je fiets tijdens de vakantie?
Volgens mij moet je steeds voorzichtiger worden met het stallen van je racefiets. Tegenwoordig wordt er steeds meer op bestelling gejat. Men richt zich op de duurdere fietsen en laten de "goedkopere" staan. Dat zie je niet alleen op campings in Frankrijk, maar ook bij de grotere toertochten. Daar zijn al heel wat topics aan besteed.
Ik laat dit jaar mijn fiets in een van de slaapcabines van onze tent. Ik denk dat ik de wielen eruit haal en alles met een dikke ketting vastzet aan elkaar, en als het kan aan iets in de tent. Onze tent is nieuw en deze gaan we binnenkort voor proef opzetten, dus dan kan ik kijken of er een mogelijkheid is om een slot aan vast te maken.
Gr. Diederik
Gr. Diederik
Voor mijn vakantie ga ik mijn fiets verzekeren tegen diefstal. Nu moet de fiets op slot worden gezet dmv een goedgekeurd ART slot. Heeft iemand een tip voor een licht, klein goedgekeurd slot. BVD
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
blijft lastig, je dure spullen meenemen op een camping.....
mijn oog viel vanavond op een skibox/dakkoffer op het dak van een auto, is daar niets mee te doen?!
als je fietsen erin passen en de box zelf vervolgens foolproof met ketting aan een muur of boom is te bevestigen is dat misschien wel een oplossing....
mijn oog viel vanavond op een skibox/dakkoffer op het dak van een auto, is daar niets mee te doen?!
als je fietsen erin passen en de box zelf vervolgens foolproof met ketting aan een muur of boom is te bevestigen is dat misschien wel een oplossing....
Zag toevallig vandaag op iBood deze aanbieding voorbij komen:
iBood.com Fietsalarm
130dB herrie....... dan is de dief in ieder geval doof
iBood.com Fietsalarm
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
mrcoffee schreef:Zag toevallig vandaag op iBood deze aanbieding voorbij komen:
iBood.com Fietsalarm
Mooi apparaat voor een mooie prijs!. Let ook vooral op het 'Mart Smeets' commentaar onder aan de pagina
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Watikjebrom schreef:mrcoffee schreef:Zag toevallig vandaag op iBood deze aanbieding voorbij komen:
iBood.com Fietsalarm
Mooi apparaat voor een mooie prijs!. Let ook vooral op het 'Mart Smeets' commentaar onder aan de pagina
LOL Dat pareltje had ik nog even gemist!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Wij stonden op een redelijke sociale camping in Allemont (la grande calme) tijdens de Marmotte. Hier waren ook drie belgen die hun fietsen naast hun huisje op slot op de fietsendrager hadden staan. Deze drager stond niet op de auto. 's nachts is vervolgens het hele spul meegenomen. Was op dat moment wel blij dat ik elke dag de moeite nam om onze twee fietsen te demonteren en in de fiets tas in de (geblindeerde) auto te leggen.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.
Gewoon mee in de hotelkamer, of ergens in het hotel - met slot aan een vast bevestigingspunt. En anders: in de auto, maar ook daarin met slot aan een vast bevestigingspunt. Ik snap overigens niet hoe iemand met een fiets van 3000 € of meer dan wel op vakantie op een camping gaat logeren... (maar ik ben dan ook geen Nederlander!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Dario schreef:(...). Ik snap overigens niet hoe iemand met een fiets van 3000 of meer dan wel op vakantie op een camping gaat logeren... (maar ik ben dan ook geen Nederlander!)
Want, een camping is dan te min voor je....???
Zal wel een cultuurverschil zijn, ik snap 'em anders niet iig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Te min zeker niet hoor, maar ik associeer campings inderdaad wel eerder met mijn studententijd, goedkoop bier in blik en het van de budgettaire nood een deugd maken. Maar dat zal dus ongetwijfeld wel een cultuurverschil zijn... Of wie weet hebben jullie in NL wel zoiets als een camping-gen?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
@Dario: Dat is dan jouw referentiekader.
Voor mij persoonlijk vind ik het heerlijk om een aantal weken in de buitenlucht te leven, het gevoel van vrijheid spreekt mij heel erg aan. Waarschijnlijk heb ik jouw genoemde "camping-gen". Ik doe dit overigens gewoon met Kronenburg bier en een ruim budget...
Ik vind hotels weer helemaal niets. Ja als ik een weekend naar Parijs ga oid, maar niet om 2,5 week mijn zomervakantie in door te brengen. Ieder zijn ding.
Op mijn vakantie wil ik ook mijn hobby uitoefenen en getraind blijven, dus neem ik mijn racer mee. Dat die nou toevallig vrij prijzig is, kan ik even niets aan doen. Vandaar dat ik dit topic ook gestart ben met de vraag hoe anderen dit aanpakken.
Ik stel je mening op prijs, maar heb er in dit geval niets aan.
Voor mij persoonlijk vind ik het heerlijk om een aantal weken in de buitenlucht te leven, het gevoel van vrijheid spreekt mij heel erg aan. Waarschijnlijk heb ik jouw genoemde "camping-gen". Ik doe dit overigens gewoon met Kronenburg bier en een ruim budget...
Ik vind hotels weer helemaal niets. Ja als ik een weekend naar Parijs ga oid, maar niet om 2,5 week mijn zomervakantie in door te brengen. Ieder zijn ding.
Op mijn vakantie wil ik ook mijn hobby uitoefenen en getraind blijven, dus neem ik mijn racer mee. Dat die nou toevallig vrij prijzig is, kan ik even niets aan doen. Vandaar dat ik dit topic ook gestart ben met de vraag hoe anderen dit aanpakken.
Ik stel je mening op prijs, maar heb er in dit geval niets aan.
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1
Colnago CX-1