Apex
-
- Forum-lid
mooie fietsen, een aantal vrienden van mij hebben een edge....dat vind ik eigenlijk 3x niks maar zo'n apex is wel mooi
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid HC
Fiets is mooi en de keuze voor zwart wit toont zeer evenwichtig.
En aan wild romance... als Herman je creatieve bijdrage las zou ie meteen richting het Hilton vertrekken. En serieus, als je toch over namen gaat zeuren kun je wellicht nog even langs Bruchem, ze hebben er nog wat overjarige Edge fietsen te koop staan, mooie naam maar helaas kreeg de werkelijke/wettelijke eigenaar van dat merk er lucht van en weg was alle promotie (net zoals het andere edge dat met ingang van dit seizoen om ook in Europa te kunnen verkopen omgedoopt is in Enve, nou kijken of het echte Apex dit pikt, gok van wel).
En serieus, op namen zit normaliter merkrecht, weinig onderzoek of snel lenen is welliswaar goedkoop maar kan verkeerd aflopen hoe mooi de naam ook klinkt.
En aan wild romance... als Herman je creatieve bijdrage las zou ie meteen richting het Hilton vertrekken. En serieus, als je toch over namen gaat zeuren kun je wellicht nog even langs Bruchem, ze hebben er nog wat overjarige Edge fietsen te koop staan, mooie naam maar helaas kreeg de werkelijke/wettelijke eigenaar van dat merk er lucht van en weg was alle promotie (net zoals het andere edge dat met ingang van dit seizoen om ook in Europa te kunnen verkopen omgedoopt is in Enve, nou kijken of het echte Apex dit pikt, gok van wel).
En serieus, op namen zit normaliter merkrecht, weinig onderzoek of snel lenen is welliswaar goedkoop maar kan verkeerd aflopen hoe mooi de naam ook klinkt.
-
- Forum-lid
Sharkman 1 schreef:Fiets is mooi en de keuze voor zwart wit toont zeer evenwichtig.
Ik zou hem het Okura geadviseerd hebben maar dat geheel terzijde.
Volgens mij ben jij de gene die over namen zeurt,
en daar rustig mee doorgaat in je antwoord...
Wat heeft dit voor toegevoegde waarde voor ons Apex liefhebbers.
Bijzonder weinig kan ik je melden!
Het is fijn dat je aangeeft dat je serieus bent in je antwoord.
Dat was echt wat ik nodig had tijdens het lezen...
Ik waardeer dat oprecht als mensen meedenken...fijn!
Herman zou zeggen...
Kick The Bucket......Kick Ass
Als je wint heb je vrienden
Dit is ie dan De opus 1.1 met ultegra
[img=http://94.100.121.227/1144950001-114500 ... _ZSG5.jpeg]
[img=http://94.100.120.167/1144950001-114500 ... _qJeG.jpeg]
[img=http://94.100.121.227/1144950001-114500 ... _ZSG5.jpeg]
[img=http://94.100.120.167/1144950001-114500 ... _qJeG.jpeg]
Colnago Mix B-Stay Campagnolo Centaur SOLD
Apex Opus 1.1 Shimano Ultegra Carbonframe
apexrider schreef:Zo wordt het nog eens wat met het Apex forum. Fraaie fiets, zie dat bij jou de achterremkabel wel al door de bovenbuis loopt. Ik heb nog een ouder model waarbij die nog onderlangs gaat.
Volgens mij heeft alleen de opus allekabels in het frame. de flaire 0.9 en de 1.0 hebben volgens mij aleen de derailleur kabel door het frame
Colnago Mix B-Stay Campagnolo Centaur SOLD
Mooie fiets apexrider, rijdt comfortabeler als de 850. Volgens mij heb je de nieuwe wielen, die zijn iets sterker ten opzichte van de quasar 38 die ik heb. De nieuwe kleurstelling die
op Bike Motion stond met zwart, wit en rood vondt ik erg mooi. En de remkabel door de
bovenbuis oogt stukken beter bij de flare en de opus. Zou graag weten hoe de Quasar
wielen bevallen ten opzichte van de zero's. Alvast veel rijplezier met de flare Apexrider,
en wie weet kom ik je nog eens tegen in de polder.
op Bike Motion stond met zwart, wit en rood vondt ik erg mooi. En de remkabel door de
bovenbuis oogt stukken beter bij de flare en de opus. Zou graag weten hoe de Quasar
wielen bevallen ten opzichte van de zero's. Alvast veel rijplezier met de flare Apexrider,
en wie weet kom ik je nog eens tegen in de polder.
Flare
Sharkman 1 schreef:Merk Apex is zover ik kan achterhalen niet voor deze fietsen gepatenteerd (dat lukt niet) maar het merk Apex-bikes wel Dan wordt het imho. pas echt goedkoop en een beetje....
Een merk wordt niet gepatenteerd, maar dat registreer je. Dat kan voor Nederland, Europa, wereldwijd, zoals je wilt. Registratie en bewaking van het merk kost geld. (wat niet?....) Wanneer er in dezelfde branche te veel overeenkomst is met eerdere registratie wordt het geweigerd. Indien anderen denken hiervan schade te ondervinden, kunnen ze bezwaar maken. Zie het geval van EDGE. Een patent is engels voor octrooi, dat wordt je verleend voor een unieke vinding, zoals de AHeadset van Cane Creek, die sinds enige weken verlopen is en dus is iedereen vrij het zonder licentie na te maken.
Sjarel, de tweede serie frames hebben allemaal de achteremkabel door de bovenbuis.
Vindt het mooier en logischer. Heb Gijs in juni gemaild over de bevindingen van mijn flare
en heb toen ook aangegeven dat ik het esthetisch logischer zou vinden als de achterrem-kabel door de bovenbuis zou lopen. Weet niet of het besluit hierover toen al was gemaakt.
Vindt het mooier en logischer. Heb Gijs in juni gemaild over de bevindingen van mijn flare
en heb toen ook aangegeven dat ik het esthetisch logischer zou vinden als de achterrem-kabel door de bovenbuis zou lopen. Weet niet of het besluit hierover toen al was gemaakt.
Flare
@flare. Ik heb inderdaad de nieuwe Quasar wielen, reed al enige tijd met een voorloper daarvan. De wielen worden nu door een andere fabrikant gemaakt en zien er mooier afgewerkt uit. Het grootste voordeel vind ik nog wel de verbeterde remwerking, die was met de oude set toch een stuk minder. Ook het gewicht is behoorlijk omlaag gegaan, de voorloper waar ik mee reed woog ongeveer 1250 gram. Wat mijn huidige set weegt is mij niet bekend, maar verwacht dat het iets zwaarder zal zijn omdat er nu nog een blanke laklaag overeen zit.
Op de vt850 rijd ik al een tijdje met de zero's (shimano body) en deze bevallen mij zo goed dat ik ze nu ook als reserve set voor m'n Apex heb besteld (campa body). Voor de looks gaat mijn voorkeur uit naar de Quasars, qua rijeigenschappen kies ik voor de Zero's alhoewel je hoge en lage wielsets niet goed met elkaar mag vergelijken.
Op de vt850 rijd ik al een tijdje met de zero's (shimano body) en deze bevallen mij zo goed dat ik ze nu ook als reserve set voor m'n Apex heb besteld (campa body). Voor de looks gaat mijn voorkeur uit naar de Quasars, qua rijeigenschappen kies ik voor de Zero's alhoewel je hoge en lage wielsets niet goed met elkaar mag vergelijken.