53x11 schreef:Vrouw was werken, kinders bij opa en oma, ik vrij, dus (eindelijk) eens de tijd voor wat langer fietsen. Omdat MTB>>Racefiets in de kou, naar de Utrechtse Heuvelrug gereden om daar 5 routes aan elkaar te knopen (ik geloof dat Fred dit de 5 van UHR noemt):
https://www.strava.com/activities/820831227
Ongeveer 4 uur op de fiets gezeten, lekker, maar ook helemaal gesloopt (parkoers lag er nogal "traag" bij)
Opvallend: op 2 plekken (beide keren in een afdaling

) een gezin met kindjes op de track. Moeten zij weten, maar slim vind ik het niet. In Amerongen was een stuk van het parkoers onbegaanbaar omdat er heule grote bomen op de track lagen. Ik snap dat Staatsbosbeheer bomen kappen soms belangrijker vindt dan MTB'ers, maar hadden ze die dingen niet de andere kant op kunnen laten vallen...?
En ondanks dat er vandaag maar 2,5 mm regen zou vallen en dat ik een flink deel van de 4 uur zelfs in de zon heb gereden was de ondergrond opvallend drassig. Niet zodanig dat het parkoers stuk gereden werd, maar wel zodanig dat na 40 km alles kraakte aan mijn fiets (en ik heel-erg-vies was)
Niet helemaal "mijn" UHR5, maar komt aardig in de buurt. Ik rij halve Rhenen, dan naar Kwintelooyen, rondje pakken daar, terug en restant van Rhenen.
Maar er zijn een hoop versies, lekker toch
Mbt wandelaars: De meeste kennen het bloso teken niet en zijn zich geen "kwaad" bewust. Je kan het beste de wanderlaar(s) attenderen dat het misschien niet slim is.
Daarnaast is het geen MTB
only trail, maar een trail gemaakt voor MTB gebruik zonder alleen recht op die trail. Scheelt dat je ging bij slecht weer, moet je eens op zondag komen, kan je je lol op.
Wij als fietsers moeten er op bedacht zijn er er overal een wandelaar kan lopen, maar dat is niet alleen in het bos.
Mbt bomenkap: Werk gaat voor (ons) plezier, maar geloof dat er even later een omleiding is ingesteld zodat niemand elkaar in de weg zit.
Verder je rit lezend: Blij dat ik ben gaan "zwiften" en ga vrijdagmorgen wel. Lekker bevroren ondergrond, nog sneller klaar met onderhoud.......