Ik weet niet wat er mis is met u, m'n beste keezx, maar volgens mij heb jij een zwaar redeneringsprobleem.Keezx schreef:Perfect normaal is bepaald niet hetzelfde als perfect., maar gemiddeld...........dat noem ik bakzeil.
Vroeger was 10 Bar in de bandjes ook perfect normaal, maar dat is dat nu toch niet meer.
Je blijkt simpelweg niet te weten waar je het over hebt, niet erg maar vervelend voor lui die verbetering zoeken.
Als je niet snapt dat de keuze 23 of 25 mm tevens een keuze t.a.v. banddruk inhoudt heb je eigenlijk niks te zoeken in deze discussie.
Banddruk is 1 van de parameters die rijkwaliteit bepalen, lui die gewoon stomweg maar wat doen moeten dat maar blijven doen, ik heb daar vrede mee.
Eigenlijk raaskal je maar wat en praat je compleet naast de kwestie met totaal irrelevante dingen.
Waar staat ergens dat ik beweer dat er geen verschillen in bandendrukken tussen de verschillende bandenbreedtes als meer ideaal beschouwd kunnen worden? Nergens!
Rij ik misschien met 8 bar druk op m'n 53 mm brede MTB banden??
Nog eens, een 25 mm op een 15C is compleet normaal, ook met de minder aangewezen druk dan bijvoorbeeld die 23 mm. Daar is niets afwijkend aan. De ene 25 mm band is ook de andere 25 mm band niet in breedte. Dus, uw optimale dingetjes als exacte wetenschap verkopen is dikke onzin en larie. Dat je jezelf beschouwt als dé fietsgoeroe, mij niet gelaten. Maar verkondig je eigen indrukken niet alsof ze de norm zijn en schilder voorgeschreven dingen niet af alsof het onzin is.
Als je denkt het allemaal beter te weten dan de fietsindustrie, dan raad ik je aan je tijd niet meer te verspelen op een forumpje, maar je ervaringen en persoonlijke waarheden te verkopen aan die fietsindustrie. Het gaat u nog een pak geld opleveren.
Dat een 53 mm brede band perfect op een 19C kan, dan kan een 25 mm echt wel perfect op een 15C (perfect binnen de gangbare normen voor de muggenziftertjes). De vervormingen en instabiliteit van die 53 op die 19C zijn groter dan die 25 op die 15C. De zijdelingse vervormbaarheid van de 53 mm is niet kleiner, dat haast volledig te wijten aan de drastisch lagere druk, en bij lichtere competitie gerichte MTB banden spelen de zachte, dikwijls zeer dunne flanken daar ook een grote rol in. Geen maths, geen theoretisch gezwets, wel feiten!