Alles over vakanties op én met de fiets

Velofollies 2017

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2017 05:01

svvander schreef: Miste toch wel enkele belangrijke merken: Felt, Festka, Santos, Chessini, Sensa... :
Belangrijk??
Dan denk ik eerder aan Pina, Colnago, canyon, Trek, etc
Less is bore

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 21 jan 2017 07:58

Die waren uiteraard wel. Maar ik bedoel maar, deze waren voor mij "belangrijk" (in de zin van: ik had deze eens graag van dichtbij willen zien, aanraken...).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

i-mac

i-mac 21 jan 2017 10:27

svvander schreef:Ik was tevreden, maar ook een beetje teleurgesteld. Miste toch wel enkele belangrijke merken: Felt, Festka, Santos, Chessini, Sensa... :
Ik weet niet of deze merken in het verleden al aanwezig waren. Gezien de beurs steeds maar groeit stijgt de kans dat deze merken ook wel zullen te zien zijn de volgende jaren. Maar nogmaals, dan vrees ik dat de beurs zal moeten verhuizen naar een grotere locatie (Gent?).

Ook veel Nederlandse nummerplaten gezien op de diverse parkings. Aangezien standhouders op een eigen parking staan, ga ik ervan uit dat er dus veel interesse is van onze noorderburen. Van harte welkom uiteraard ;-)

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 21 jan 2017 11:38

Is ons ook opgevallen. De parking stond al van 10u 's ochtends vol. Wij zijn op iets meer dan 1 km stappen gaan parkeren. Ik vrees dat er een veel grotere (en als het ook ff kan een beetje dichter naar waar ik woon :-) )
"First, never follows"

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2017 12:09

i-mac schreef:
svvander schreef:Ik was tevreden, maar ook een beetje teleurgesteld. Miste toch wel enkele belangrijke merken: Felt, Festka, Santos, Chessini, Sensa... :
.....
Ik weet niet of deze merken in het verleden al aanwezig waren. Gezien de beurs steeds maar groeit stijgt de kans dat deze merken ook wel zullen te zien zijn de volgende jaren..........
Ik ben samen met enkele vrienden geweest. Ik heb er niet echt iets gevonden wat ik nog niet kende, daar zit ik iets te veel voor op de verschillende fiets gerelateerde sites. Maar de verschillende zaken nu in het echt zien en kunnen vasthouden en van dichterbij bekijken maakt dat deze dag toch de moeite was.

Veel fietsen op de beurs zijn toch maar slordig afgemonteerd, versnellings-/remkabels helemaal door elkaar en veel te lang, stuurlint niet aan beide zijdes even ver gewikkeld.

Wat me ook is opgevallen is dat er toch nog steeds plaats is voor de standhouders van het eerste uur, enkele fietswinkels uit de buurt, enkele organisatoren van een toertocht.
Want nu deze beurs een van de grotere in haar soort aan het worden is zou het zo maar eens kunnen dat de "grote" jongens de kleinere spelers hun plaats innemen.

Ik herinner me nog dat in den beginne enkele "grote" merken opvallend afwezig waren en totaal geen interesse om in Kortrijk een stand op te bouwen.

Wat ik heb opgevangen is dat er voor Felt geen plaats meer was omdat ze iets te lang hebben gewacht op de goede afloop van het Wout Van Aert op een Felt" verhaal.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 21 jan 2017 12:18

[quote="Lcsmet"]

Wat me ook is opgevallen is dat er toch nog steeds plaats is voor de standhouders van het eerste uur, enkele fietswinkels uit de buurt, enkele organisatoren van een toertocht.
Want nu deze beurs een van de grotere in haar soort aan het worden is zou het zo maar eens kunnen dat de "grote" jongens de kleinere spelers hun plaats innemen.
quote]
Daar zijn er ook bij die functioneren als importeur (Scheemaeker Brugge is daar één van). Aangezien het ook een beurs is waar handelaars naartoe gaan, zie ik deze niet vlug verdwijnen. Voor grote standen is er nog amper plaats. De meeste wijzigingen zie je meestal aan de zijkanten van de hallen. Ik ben trouwens benieuwd hoe de "Chinese" evolutie zal zijn. Want hoe je het draait of keert, bij veel wielertoeristen is deze markt al bekend.

Een andere optie is een extra dag inlassen (maandag), speciaal voor de handelaars. Dan kan het zijn dat de zondag ietsje rustiger wordt. Maar ik hoorde ook dat veel standhouders al meer dan tevreden zijn met 3 dagen, en dat een 4de dag het weer wat lastiger maakt (en duurder).

Verhuizen moet voor mij zeker niet, maar de expo van Gent is wel een grote locatie, met veel parkings errond. En, voor veel mensen misschien ook centraler gelegen. Voor de mensen uit de regio Brabant/Limburg en ook Nederland ook een goeie 40km dichter.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2017 12:34

i-mac schreef:.............. de expo van Gent is wel een grote locatie, met veel parkings errond. En, voor veel mensen misschien ook centraler gelegen. Voor de mensen uit de regio Brabant/Limburg en ook Nederland ook een goeie 40km dichter.
Dan gaat er weer nog meer volk komen en dan moeten ze weer en dan komt er nog meer enzoverder.

Ik vond het vrijdag trouwens nog wel heel goed te doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 21 jan 2017 13:02

Viel inderdaad qua volk op zich nog goed mee. We konden overal makkelijk bij, we moesten nergens lang wachten (Enkel toen Greg aan vertellen was, kon je indien je niet op tijd was, helemaal vanachter gaan staan en dan nog viel het mee) en je kon makkelijk een praatje maken met de standhouders. Enkel de parking was afgeladen vol.
"First, never follows"

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 21 jan 2017 19:00

Iemand toevallig een foto gemaakt van de eerder genoemde endurace in lavagrijs oranje? (Geen idee of die überhaupt op de beurs was)

i-mac

i-mac 21 jan 2017 20:21

Lcsmet schreef:
i-mac schreef:.............. de expo van Gent is wel een grote locatie, met veel parkings errond. En, voor veel mensen misschien ook centraler gelegen. Voor de mensen uit de regio Brabant/Limburg en ook Nederland ook een goeie 40km dichter.
Dan gaat er weer nog meer volk komen en dan moeten ze weer en dan komt er nog meer enzoverder.

Ik vond het vrijdag trouwens nog wel heel goed te doen.
Het gaat mij niet om het aantal bezoekers, maar eerder om een zo uitgebreid aanbod te zien.
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat veel fabrikanten maar al te graag hun waren zouden uitstallen op deze beurs. Je kan er niet omheen, fietsen is zeer populair in België.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 21 jan 2017 23:25

SqueeZer schreef: Hetgeen ik het meeste gemist heb is een firma als Martelly en Jaegher ofte staal ..
Ik heb vrijdag wel Kristof Allegaert en zijn Jaegher op de beurs gezien, maar ik weet niet meer zeker waar. Ik denk op de stand van Pedal Ed (ook leuke kleding trouwens).
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 22 jan 2017 07:38

Squeezer, Pilot komt uit Nuenen, een paar km van Eindhoven.
Ook de carbon Scope wielen komen uit Eindhoven.

Plaats reactie