Campagnolo Super Record 2011
Ben zelf wel blij met de optie voor een dual pivot rem achter. Uiteraard zal het wel met kosten te maken hebben volgens het aloude gezegde: "als je het niet begrijpt heeft het met geld te maken".
Echter ik heb om een of andere reden altijd moeite met de afstelling van de mono pivot achterrem. Het is bij mij zo dat eigenlijk altijd één remblokje iets eerder bij de velg is dan het remblokje aan de andere kant. Dat geeft toch een paar keer per sezoen gepruts om de boel mooi afgesteld te krijgen. Dat lukt dan ook wel maar bij een dual pivot rem heb ik daar nooit last van. Die staat altijd goed en is volgens mij veel minder kwetsbaar.
Het is natuurlijk ontegenzeggelijk zo dat een mono pivot rem beter dosseerbaar is en dat merk je vind ik vooral in bochtige afdalingen.
Maar alles tegen elkaar afwegend ga ik volgend jaar absoluut weer voor dual pivot achter.
Wat ik wel jammer vind is dat de Chorus remmmen nog steeds glijlagers hebben i.pv. kogellagers zoals bij de Record, Super Record en ook mijn huidige 10s Chorus groep.
Echter ik heb om een of andere reden altijd moeite met de afstelling van de mono pivot achterrem. Het is bij mij zo dat eigenlijk altijd één remblokje iets eerder bij de velg is dan het remblokje aan de andere kant. Dat geeft toch een paar keer per sezoen gepruts om de boel mooi afgesteld te krijgen. Dat lukt dan ook wel maar bij een dual pivot rem heb ik daar nooit last van. Die staat altijd goed en is volgens mij veel minder kwetsbaar.
Het is natuurlijk ontegenzeggelijk zo dat een mono pivot rem beter dosseerbaar is en dat merk je vind ik vooral in bochtige afdalingen.
Maar alles tegen elkaar afwegend ga ik volgend jaar absoluut weer voor dual pivot achter.
Wat ik wel jammer vind is dat de Chorus remmmen nog steeds glijlagers hebben i.pv. kogellagers zoals bij de Record, Super Record en ook mijn huidige 10s Chorus groep.
Met m'n Record 2008 groep eigenlijk nooit problemen gehad met de single pivot achter. Vind het daarnaast ook wel iets hebben; verschillende remmen voor/achter. Voor m'n Super Record groep 2011 ga ik dan ook geen gebruik maken van de optie dual pivot achter.
In tegenstelling tot anderen vind ik de rode 11 wel mooi. Maar goed, is gewoon een kwestie van smaak. Ook de grepen/kabels in rood gaat mooi passen bij m'n nieuwe fiets. De titanium UT as is fraai, maar zal een behoorlijk prijskaartje aan hangen.
In tegenstelling tot anderen vind ik de rode 11 wel mooi. Maar goed, is gewoon een kwestie van smaak. Ook de grepen/kabels in rood gaat mooi passen bij m'n nieuwe fiets. De titanium UT as is fraai, maar zal een behoorlijk prijskaartje aan hangen.
@Arjan: heb je dat kleine stelschroefje (imbus) aan de zijkant van je rem al gevonden? Daarmee stel je de veer en valt de riem prima te centreren.
Campa valt wel een beetje door de mand door eerst 'differential braking' te promoten en nu de 'dual-pivot' voor de achterrem ineens als extra optie te geven voor extra remkracht (die je dus nooit nodig hebt).
Zal mij inderdaad niets verbazen als de single pivot achterrem eruit gaat in 2012.
Die volledig alu Athena groep is een mooie optie voor moderne retro fietsen.
@Pino76: UT blijft voor Chorus en hoger
Campa valt wel een beetje door de mand door eerst 'differential braking' te promoten en nu de 'dual-pivot' voor de achterrem ineens als extra optie te geven voor extra remkracht (die je dus nooit nodig hebt).
Zal mij inderdaad niets verbazen als de single pivot achterrem eruit gaat in 2012.
Die volledig alu Athena groep is een mooie optie voor moderne retro fietsen.
@Pino76: UT blijft voor Chorus en hoger
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11 schreef:@Arjan: heb je dat kleine stelschroefje (imbus) aan de zijkant van je rem al gevonden? Daarmee stel je de veer en valt de riem prima te centreren.
Campa valt wel een beetje door de mand door eerst 'differential braking' te promoten en nu de 'dual-pivot' voor de achterrem ineens als extra optie te geven voor extra remkracht (die je dus nooit nodig hebt).
Zal mij inderdaad niets verbazen als de single pivot achterrem eruit gaat in 2012.
Ja, het stelschroefje gebruik ik ook maar toch gaat het bij een dual pivot makkelijker. In ieder geval zoals ik het ervaar.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat Campa hiermee wel enigzins door de mand valt. Maar zoals ik al zei, "als je het niet begrijpt heeft het met geld te maken".
Eens dat het met een dual pivot makkelijker gaat, ook eens dat het met geld te maken heeft waarschijnlijk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Arjan schreef:53x11 schreef:@Arjan: heb je dat kleine stelschroefje (imbus) aan de zijkant van je rem al gevonden? Daarmee stel je de veer en valt de riem prima te centreren.
Campa valt wel een beetje door de mand door eerst 'differential braking' te promoten en nu de 'dual-pivot' voor de achterrem ineens als extra optie te geven voor extra remkracht (die je dus nooit nodig hebt).
Zal mij inderdaad niets verbazen als de single pivot achterrem eruit gaat in 2012.
Ja, het stelschroefje gebruik ik ook maar toch gaat het bij een dual pivot makkelijker. In ieder geval zoals ik het ervaar.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat Campa hiermee wel enigzins door de mand valt. Maar zoals ik al zei, "als je het niet begrijpt heeft het met geld te maken".
Ja, ik herken dat probleem wel met de afstelling van de single pivot achterrem. Ik heb dit opgelost door het laatste stuk van de buitenkabel naar de rem te vervangen door een Nokon buitenkabel. Deze is veel flexibeler en geeft daarom minder ongewenste druk van de buitenkabel door aan de rem.
Catani
Hier de brutoprijzen van Campa. Niet dat je die moet gaan betalen want daar kan wel wat vanaf.
http://www.i-c-c.nl/index.php?option=co ... &Itemid=87
http://www.i-c-c.nl/index.php?option=co ... &Itemid=87
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra