een "middenmotor"is een motor in het midden van het voertuig. Je bedoelt een middenmoter, Scheelt één letter maar maakt een wereld van verschil.CanyonFrog schreef:'Middenmotor' onderdelen hebben in mijn ervaring vaak net wat betere boutjes waardoor ze niet na een paar regenbuien gaan roesten. Als dat soort roest je irriteert kun je voor net wat duurdere middenmotor-onderdelen kiezen.
Dan kijk je natuurlijk niet naar allerlei subtielere eigenschappen zoals hier al genoemd (demping van trillingen e.d.). Als je daar niet zo mee bezig bent zou ik dus vooral niet te duur gaan.
Waarom duur stuur en stuurpen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5613
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Als we dan toch aan het zeiken zijn en muggeziften, het scheelt 2 letters het is middemoter,senior schreef:
een "middenmotor"is een motor in het midden van het voertuig. Je bedoelt een middenmoter, Scheelt één letter maar maakt een wereld van verschil.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Misschien waar jij woont, maar in de beschaafde streken is het middenmoter.
(midden is geen meervoud van mid)
(midden is geen meervoud van mid)
Laatst gewijzigd door Keezx op 13 feb 2017 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Nu we toch aan het mierenneuken zijn, het is in beschaafde streken ook muggenziften
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Was dat zeiken dan? Mij leek het nogal een verschil. En het is een middenmoter, iets of iemand in de middenmoot.colnagofreak schreef:Als we dan toch aan het zeiken zijn en muggeziften, het scheelt 2 letters het is middemoter,senior schreef:
een "middenmotor"is een motor in het midden van het voertuig. Je bedoelt een middenmoter, Scheelt één letter maar maakt een wereld van verschil.
(uit de van Dale: mid·den·mo·ter (de; m,v; meervoud: middenmoters)
1 iem. die, iets dat tot de middenmoot behoort
Als er gezeken moet worden kan ik dat ook.
Laatst gewijzigd door senior op 13 feb 2017 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5613
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Je hebt gelijk, het is middenmoter!senior schreef:
Was dat zeiken dan? Mij leek het nogal een verschil. En het is een middenmoter, iets of iemand in de middenmoot.
(uit de van Dale: mid·den·mo·ter (de; m,v; meervoud: middenmoters)
1 iem. die, iets dat tot de middenmoot behoort
Als er gezeken moet worden kan ik dat ook.
Ik wordt soms een beetje kriegelig als het weer over spelfouten gaat, dan denk ik je begrijp toch wat er bedoeld wordt, niet iedere fietser is een taalwonder!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Weet ik maar soms is de fout gewoon te groot. Die middenmotor hoort in het grote dopingtopic 2.0colnagofreak schreef:Je hebt gelijk, het is middenmoter!senior schreef:
Was dat zeiken dan? Mij leek het nogal een verschil. En het is een middenmoter, iets of iemand in de middenmoot.
(uit de van Dale: mid·den·mo·ter (de; m,v; meervoud: middenmoters)
1 iem. die, iets dat tot de middenmoot behoort
Als er gezeken moet worden kan ik dat ook.
Ik wordt soms een beetje kriegelig als het weer over spelfouten gaat, dan denk ik je begrijp toch wat er bedoeld wordt, niet iedere fietser is een taalwonder!
Voor mij is een stuur een zeer essentieel onderdeel. Zowel functioneel als visueel.
Samen met een zadel eigenlijk de 2 onderdelen die er echt toe doen want als je tegen de Koppenberg zit te harken maakt het geen reet uit welke cranks, velgen,balhoofd. Je stuur en zadel zijn dan wel lekker als die 100% voor jouw geschikt zijn.
Ja en soms valt de prijs mee.............en heel vaak ook niet
Er is geen onderdeel (bandjes uitgezonderd) waar ik er zoveel van heb liggen omdat het toch net niet is. Heb zeker 10 nieuwe sturen in de kast liggen waar waarschijnlijk nooit meer wat mee gaat gebeuren. Gewoon bij het opbouwen niet gaan gebruiken omdat het dan toch niet helemaal is.
Ik vind het oude Cinelli mod 65 (of de 3ttt Gimondi) echt geweldig maar met moderne grepen wil dat niet
Een stuur kan een fiets maken of breken. Zowel functioneel als visueel. Soms kan je daarom beter gelijk iets meer uitgeven
Samen met een zadel eigenlijk de 2 onderdelen die er echt toe doen want als je tegen de Koppenberg zit te harken maakt het geen reet uit welke cranks, velgen,balhoofd. Je stuur en zadel zijn dan wel lekker als die 100% voor jouw geschikt zijn.
Ja en soms valt de prijs mee.............en heel vaak ook niet
Er is geen onderdeel (bandjes uitgezonderd) waar ik er zoveel van heb liggen omdat het toch net niet is. Heb zeker 10 nieuwe sturen in de kast liggen waar waarschijnlijk nooit meer wat mee gaat gebeuren. Gewoon bij het opbouwen niet gaan gebruiken omdat het dan toch niet helemaal is.
Ik vind het oude Cinelli mod 65 (of de 3ttt Gimondi) echt geweldig maar met moderne grepen wil dat niet
Een stuur kan een fiets maken of breken. Zowel functioneel als visueel. Soms kan je daarom beter gelijk iets meer uitgeven
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4682
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Wat zorgt er dan voor dat een carbon exemplaar van €230 welke dezelfde vorm heeft als de alu uitvoering van €80 zijn meerprijs waard is? Visueel zeker niet, aangezien het gehele stuur bedekt is met stuurlint of houders voor bepaalde attributen. Is het dan zo dat de carbon variant zoveel meer comfort geeft dat het de extra investering waarborgt?Gastheerg schreef:Een stuur kan een fiets maken of breken. Zowel functioneel als visueel. Soms kan je daarom beter gelijk iets meer uitgeven
Buiten dit feit om heb ik er juist wel voor gekozen om eerst een heel goedkoop compact stuur te monteren om te ervaren of dat voor mij werkt ten opzichte van mijn oude normale formaat stuur. Nu dat dus positief heeft uitgepakt heb ik wel een duurder exemplaar liggen om te monteren, welke een platte bovenkant heeft, en daardoor nog ergonomischer is. Maar wel dus de alu uitvoering.