Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Press fit verdwijnt in crack

DirkJanMoedt
Forum-lid

DirkJanMoedt 11 feb 2017 14:51

Leuk al die verhalen over rechten en richtlijnen maar zie er als klant maar eens iemand op aan te spreken.
Programma's als Radar en Kassa laten zien dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Verder vind ik de oplossing van de trapas in carbon frames te triest voor worden.
piepen, speling, vuil en loslatende bussen is toch geen verbetering van wat er was?
Ik heb nog een onderhoudsvrije trapas die ik na 15 jaar voor de zekerheid verving.
Daar heb ik vertrouwen in en hoe meer ik lees van de nieuwe (carbon) fietsen hoe meer ik nijg naar staal of aluminium.
Dan maar een paar kilo zwaarder maar wel betrouwbaar en nog goedkoper ook.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 feb 2017 15:27

Dat is een algemeen probleem bij carbon.
De interface naar dingen die eraan hangen is een zwak punt.
Elk materiaal heeft zijn zwakke punten....
Persoonlijk zou ik de spleet injecteren met epoxy, veel sneller en geen ergernis.
Rechten enz. het zal wel, maar nogmaals , ik ben geen mainstreamconsument.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 11 feb 2017 23:06

DirkJanMoedt schreef:Daar heb ik vertrouwen in en hoe meer ik lees van de nieuwe (carbon) fietsen hoe meer ik nijg naar staal of aluminium.
Keezx schreef:Dat is een algemeen probleem bij carbon.
........
Rechten enz. het zal wel, maar nogmaals , ik ben geen mainstreamconsument.
Hemaal met jullie eens heren, al die high tech materialen, het wordt ons aangepraat door de marketingmachines van de grote fietsmerken. Vrijwel elke fietser loopt met open ogen in de marketingval.

Kijk naar de luchtvaart. Vliegtuigen gemaakt van alu legeringen of combinaties van alu en composieten. En wat zie je? Regelmatig komt er eentje uit de lucht vallen.
Laten we eerlijk zijn, heb jij ooit gehoord van een stalen vliegtuig dat neergestort is? Nou ik ook niet. Conclusie stalen vliegtuigen zijn hyper betrouwbaar en veel beter dan vliegtuigen van alu of carbon.

Anyaway
Stalen fietsframes zijn nostalgie, worden verkocht door merken wiens marketingmachine inspeelt op de nostalgische gevoelens van mensen die graag terugdenken aan vroeger tijden toen geluk heel gewoon was.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 12 feb 2017 01:24

Selectief kwoten om een puntje te scoren....man man man, hebbie niks beters te doen.
Herhaal dit niet onnodig

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 12 feb 2017 08:28

Wat zijn tegenwoordig stalen vliegtuigen? En welke alu vliegtuigen vallen regelmatig uit de lucht?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 feb 2017 09:08

Nico heeft wel eens betere grappen gemaakt. Ik herinner me iets over een autismetest, daar moest ik toen erg om lachen. Dit was gewoon een minder grapje, kan gebeuren.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 12 feb 2017 10:17

Ik ken een stalen vliegtuig ,waarbij ik aan de bouw zelf wat stenen heb bijgedragen....
Herhaal dit niet onnodig

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 12 feb 2017 10:48

Als mister Flintstone . . . .? :lol: :lol: :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie