Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
senior
- Forum-lid
senior
10 feb 2017 17:25
chrissiewizzie schreef:+1. Ik plak ze en gebruik ze dan als reserve of als voorraad voor een klassieke racefiets. Ik rij verder met latex biba's en die zijn niet te plakken helaas.
Latex binnenbanden zijn net zo goed te plakken als een butyl exemplaar. Het is alleen veel werk voor een hobbelig resultaat en gezien de kosten van nieuw net doe je het niet.
Edit: ik zie dat Alien en Nijkie me al voor zijn
-
specializedmerida
- Forum-lid
specializedmerida
10 feb 2017 19:12
alien schreef:Nog een tip, dan: flikker dat schuurpapiertje weg, en gebruik Rema "liquid buffer". Is volgens mij gewoon overprijsde wasbenzine, maar ik doe meer dan een jaar met een flesje dus dat boeit me niet. En gebruik een aandrukroller. Twe plakkers over elkaar, ventielaanhechtingen, gietnaden: ik plak overal gewoon overheen en zo'n plakker houdt alsof-ie onderdeel van de band zelf is. Wat ook zo is.
Je kan ook remreiniger gebruiken, stukje goedkoper,
en ook geen schuurpapiertje nodig
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Swedish Chef
10 feb 2017 21:01
Biba's zijn niet duur, maar weggooien met 1 miniem gaatje (wat ik wel deed) is me tegen gaan staan. Ik heb het idee dat de bandenindustrie niet echt heel ecologisch verantwoord is. Door een keer te plakken hou ik er een beter gevoel aan over.
-
stillekracht
- Forum-lid
stillekracht
10 feb 2017 22:09
In de tijd dat we praten over circulaire economie is het minste dat je kan doen je BIBA plakken. Rijdt prima en merk je niets van.
Alleen als ik het hooggebergte in ga en op de trainer gaan er nieuwe banden in. Door de hogere temperaturen zou een plakker los kunnen laten. Dat risico of ongemak wil ik niet.
-
Resch2
- Forum-lid
Resch2
11 feb 2017 09:06
chrissiewizzie schreef:+1. Ik plak ze en gebruik ze dan als reserve of als voorraad voor een klassieke racefiets. Ik rij verder met latex biba's en die zijn niet te plakken helaas.
Ik plak m'n latex binnenbanden altijd, geen enkel probleem. Scheelt een hoop geld, want zo'n bandje kost gauw €10,-
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
11 feb 2017 09:32
Hoe vaak rij je lek dat dat een hoop geld kost?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
alien
- Forum-lid
alien
11 feb 2017 10:18
stillekracht schreef:Alleen als ik het hooggebergte in ga en op de trainer gaan er nieuwe banden in. Door de hogere temperaturen zou een plakker los kunnen laten. Dat risico of ongemak wil ik niet.
Een correct gevulcaniseerde "plakker" laat niet los; die is één met de oorspronkelijke band.
(Tot viermaal de oorspronkelijke afmetingen opgerekte plakker op een latex binnenband.)
Vorsprung durch Pedantik
-
ldebruin
- Forum-lid
ldebruin
11 feb 2017 12:08
Ik plak ze ook vaak onderweg met van die 'kant en klare' plakker van parktool
-
Varken
- Forum-lid
Varken
12 feb 2017 01:05
Ik plak ook, met de hamermethode. Staat volgens mij ook op de tube, tijd van aandrukken is niet belangrijk maar wel de kracht. Zoveel mogelijk kracht / cm² kan met een hamer op een aambeeld of andere degelijke gladde ondergrond. Zo'n afgeknipt plakkertje van een rolletje volstaat, één vierkante centimeter met afgeronde hoekjes.
Ik wielren te weinig en heb zelfs nog nooit een reservebandje of plakspul bij me gehad dus daar heb ik geen ervaring mee. (met de wielrenner in de bus heb ik wel ervaring
)