Pagina 3 van 5

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 09:31
door Desertstorm
Het zou voor mij een reden zijn om de Zonda's te kopen. Heeft iemand foto's van hoe de nieuwe Zonda's eruit zien zonder stickers?

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 09:50
door Joskovic
Ik heb ook de R3 2wayfit met witte naven. Achteraf zou dat ook een reden voor mij geweest zijn om naar een andere set te kijken. Ze zien er echt aaaaaaaltijd smerig uit.

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 10:26
door ericpeters
Ik vind die witte naven ook niks en ze zijn ook alleen nog maar leverbaar in 2 way fit (wel een brede velg want je kunt tot 32mm banden monteren). Het Fulcrum Gamma is duidelijk veranderd de laatste jaren om het niet al teveel parallel te laten lopen met Campa vermoed ik. Feitelijk blijft het allemaal hetzelfde (allemaal even goed) of je iets nu Two to One of G3 noemt maakt niet zoveel uit. De looks en de naam is het grootste verschil

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 11:27
door Joskovic
ericpeters schreef:Ik vind die witte naven ook niks en ze zijn ook alleen nog maar leverbaar in 2 way fit (wel een brede velg want je kunt tot 32mm banden monteren). Het Fulcrum Gamma is duidelijk veranderd de laatste jaren om het niet al teveel parallel te laten lopen met Campa vermoed ik. Feitelijk blijft het allemaal hetzelfde (allemaal even goed) of je iets nu Two to One of G3 noemt maakt niet zoveel uit. De looks en de naam is het grootste verschil
De Racing 3 heeft zeker geen brede velg. Deze is nog gewoon 15mm intern voor 2017. Voor de rest loopt het allemaal behoorlijk parallel met Campa. Zelfs de nieuwe R5 en R7 hebben een interne velgbreedte van 17mm. Ik denk zo maar dat ze nog een hele voorraad 15c velgen hadden liggen, want anders is er echt geen reden om niet over te stappen naar 17mm. Marketing technisch zou kunnen, maar dan ga je niet 1 velg eruit pikken. Dan zouden op z'n minst de R5 en R7 ook nog 15c moeten zijn lijkt me.

Je laatste opmerking klopt volledig natuurlijk. Het is puur inspelen op de emotie van de Shimano/Sram rijder.

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 11:34
door ericpeters
Goed, in de folder staat Suggested Tire width 25-32mm. Ik vind dat een beetje raar voor een smalle velg. Verder lezend zie ik inderdaad 15c staan. Wat voor een band moet je dan op een 17c leggen?

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 11:38
door matthiav
De enige (alu) wielen in het huidige Campa gamma met een 17C velg zijn de Zonda en de duurdere Shamal. Bijna alle alu Fulcrum wielen hebben momenteel een LG versie, dit is met 17C velg, behalve... de racing 3, het broertje van de Zonda. De 'oude' Zonda (met een 15C velg) valt ook nergens meer te vinden, heb er nog naar gezocht in de hoop een koopje te doen. Mij lijkt het dus dat ze hun stock aan 'oude' 15c velgen op deze manier slim proberen zien te verkopen, door deze bij ofwel Fulcrum ofwel Campa onder te brengen.

Over welke band op welke velg staan al fora volgeschreven en zal ook altijd discussie blijven bestaan. Je kan op een 15c velg met 25mm bandjes rijden, maar dit is geen optimale velg-band combinatie. Ik blijf op een 15c velg met 23 mm bandjes rijden. 17c-25mm is wel een goede combinatie.

Ik quote volgende website: https://intheknowcycling.com/2016/05/03 ... /#Together (dit is natuurlijk geen gouden waarheid maar een goede richtlijn lijkt me).

"A 23C tire on a 15C wheel – this is the likely stock or alloy upgrade wheel and tire combination you have as a baseline on bikes made before 2016. You know how this rides. This is still a perfectly good width combination in my view. What follows are your options.

A 25C tire on a 15C wheel – somewhat improved comfort over a 23C tire but worsened speed and handling for reasons described above. Better to reduce pressure 5psi or so on 23C tire for better comfort without losing handling performance. Neither combination is going to be an aero star.

A 25C tire on a 17C wheel – better comfort but no better speed or handling than a 23C tire on a 15C wheel. 23C tire on 17C wheel at right pressure will get you somewhat improved comfort with improved aero if the rim has at least a rounded nose rather than box or V profile.

A 25C tire on 19C or wider wheel – best comfort, improved speed and handling over options above. A nice set-up for long endurance rides at a good average speed (18mph/29kph or higher) especially on deeper (>30mm) and preferably rounded profile wheels. But, most alloy wheels aren’t going to be that deep or have a rounded rim profile beyond area where the spokes join the rim.

A 23C tire on a 19C or wider wheel – best speed and handling combination. If you’ve chosen this set-up, crits and road races are probably highest on your list and comfort further down when considering what matters to you most. There are plenty of wheelsets in this width that will still be plenty compliant and therefore comfortable to start without the need of a wider tire."

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 11:40
door Joskovic
Keeszx, kom er maar in! :D

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 12:31
door jkniep
Gaan we nou elk topic weer hier eindigen?

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 13:08
door Fietsen?altijd
Kan perfect ;)

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 13:14
door Joskovic
TS heeft zijn keuze al gemaakt.

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 13:45
door Keezx
Joskovic schreef:Keezx, kom er maar in! :D
Ik kan daar niks aan toevoegen, dat verhaal is IMO spot-on.
Voor de liefhebbers, hier een heel goede serie beschouwingen over velgen+banden, comfort en de o zo belangrijke banddruk:
https://silca.cc/blogs/journal

Re: racing 3 of zonda c17

Geplaatst: 23 feb 2017 14:21
door jakkel
matthiav schreef:
Ik quote volgende website: https://intheknowcycling.com/2016/05/03 ... /#Together (dit is natuurlijk geen gouden waarheid maar een goede richtlijn lijkt me).
Tuurlijk is dat geen gouden waarheid, het is gewoon de zoveelste blog met een hoop persoonlijke indrukken en meningen.