Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Fietsapp met gratis offline navigatie en eigen routeplanner

Fullhdpixel
Forum-lid

Fullhdpixel 26 feb 2017 13:23

alliance_0 schreef:De door mij uitgestippelde route zou in zijn geheel over wegen moeten gaan die voor fietsers toegankelijk zijn, gewoon omdat die er zijn, op elke kaart staan en door elke andere routeplanner gebruikt worden. Bij deze routeplanner wordt de route genomen die andere routeplanners nemen als ik auto heb in gesteld. Kortste route binnendoor naar de snelweg en dan de snelweg op. Dus er gaat ergens iets fout.
Zal je de start positie door kunnen geven in een PB'tje? Een screenshot zou ook zeer nuttig zijn. Dan kan ik kijken waar het verkeerd gaat :winkthumb:

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 26 feb 2017 21:20

Ik zie hetzelfde probleem @alliance_0
Ook al zet ik de app op fietsen dan nog laat de app me over wegen gaan die niet hoeven en/of kunnen (dus grotere afstand dan wat zou moeten).
Pas als ik de app op wandelen zet gaat het goed en krijg ik een route over paden waarvan ik weet dat het fietspaden zijn,

Ik test nogal wat van dit soort applicaties en met Google Maps gaat het wel goed als ik die op fietsen zet.
Aangezien je gebruik maakt van Google kaarten lijkt die mis routing in je applicatie te zitten.
Ik zie het probleem bij alle kaarten binnen je app.

Tweede grote probleem. De offline kaarten. De app laat me enkel het Android interne geheugen bladeren dus kaarten op SD zijn niet te zien.
Tevens moeten de kaarten via MOBAC op het interne geheugen als .mbtfiles zijn geplaatst hetgeen ogal een beperking is aangezien er zeer goede offline kaarten te downloaden zijn en je dus niet kunt gebruiken met je app:

http://freizeitkarte-osm.de/android/de/ ... RL-NLD-BEL

Deze hebben de .map extensie en kun je dus NIET laden in je app en al zou je dat kunnen dan moeten ze op het interne geheugen geplaatst worden.
Het laatste niet echt een probleem met mijn Samsung Galaxy S7 Edge aangezien ik grote bestanden op een snelle Micro SD kaart houd maar ik zou die mogelijkheid dan ook in deze app willen hebben.

Derde probleem is dat je niet vanuit de app offline kaarten kunt downloaden.

Al met al is er nog wel wat werk aan de winkel zo dunkt me.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 26 feb 2017 21:38

Als ik de app op wandelen zet wordt mijn woon-werk route wel op de juiste manier berekent. Elke door mij uitgezette route van A naar B, met de app op fietsen, voert mij via de kortste route naar de snelweg om zo naar het eindpunt te komen. Ik denk dat ik daar geen gegevens voor hoef op te sturen, daar je dat makkelijk zelf kan constateren.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 26 feb 2017 22:20

alliance_0 schreef:Als ik de app op wandelen zet wordt mijn woon-werk route wel op de juiste manier berekent. Elke door mij uitgezette route van A naar B, met de app op fietsen, voert mij via de kortste route naar de snelweg om zo naar het eindpunt te komen. Ik denk dat ik daar geen gegevens voor hoef op te sturen, daar je dat makkelijk zelf kan constateren.
Lijkt mij ook. App gaat er bij mij vooralsnog af vanwege de drie vermelde redenen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

angeliqueenpeter
Forum-lid

angeliqueenpeter 02 mar 2017 09:51

Is de fiets app van Fietsnetwerk geen alternatief? Wij gebruiken 'm zelf wel namelijk en je krijgt onderweg meldingen van waar je af kan stappen. Is alleen wel via de fietsknooppunten en ik mis er nog het maken van een eigen route van A naar B, maar goed het werkt wel naar behoren en er staan geen advertenties in volgens mij.

Fullhdpixel
Forum-lid

Fullhdpixel 05 mar 2017 10:13

Met twee van de drie punten van @Zorro ga ik verder mee werken, namelijk:
- Meerdere extensies bruikbaar maken
- Kaarten vanaf sd card benaderen.

Fietsen over de snelweg zie ik nu pas! Dit is uiteraard mijn fout, in plaats van "cycling" moest het "bicycling" zijn in de code. Update is nu onderweg.

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 05 mar 2017 18:45

@fullhdpixel

Ik heb de app nog niet getest, maar gebruik soms Komoot op de iPhone. Die weet echt heel goed de weg te vinden, met hele coole fietspaadjes. Kijk daar eens naar om inspiratie voor je eigen app op te doen.
Wat Komoot ook kan:
- offline routeren, ook als je van de route afwijkt
- spraakuitgave, dus iPhone in de zak met geluid aan of oortje in
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Plaats reactie