Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welk zadel?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 mar 2017 07:29

Weet wel dat de Power Comp, het instapmodel in de Power reeks, een dikkere padding heeft dan de S-works uitvoering.
Die heeft haast geen padding en is dus nog een stuk harder!

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 05 mar 2017 11:07

Wat denken jullie van sq lab. Ik heb zelf een 14cm 611 sq lab(is eigenlijk een mtb zadel) maar helemaal geen last meer...nergens van. Een heel groot verschil met de standaard geleverde zadels die vaak wat smaller zijn.Al heb ik het idee, dat de laatste jaren... de standaard geleverde zadels, ook wat breder worden, in vergelijk met een 20-30 jaar terug.(mensen worden groter en breder).Dus ook hun zitbotjes breedte.

PS Ik kwam eens een man tegen die altijd 2 fietsbroeken ;) met zeem over elkaar aan had. En dat al jaren zo deed.(hij was zeker dik in de 60tig). Zo zie je maar weer, dat de combi zadel en zeem/broek bij iedereen weer anders is.

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 05 mar 2017 20:22

Ik ben 3 jaar geleden overgestapt op een ISM zadel en bevalt prima. Vandaag mijn eerste lange rit (115 km) gemaakt van dit jaar en nergens last van, dat was op mijn vorige zadels wel eens anders.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

g.visser1
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jul 2009 22:44

g.visser1 08 mar 2017 10:45

Ik heb nu twee maal gefietst met het specialized power pro zadel. Zit meteen lekker, maar na een tijdje fietsen relatief hard. Fietsenmaker adviseert om niet te kiezen voor bijvoorbeeld het zachtere power expert zadel, maar het comfort te zoeken in een betere broek, bijvoorbeeld de assos equipe. Duur broekie, maar inderdaad wel een betere padding dan wat ik gewent ben.

g.visser1
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jul 2009 22:44

g.visser1 27 mar 2017 20:24

Ik heb afscheid genomen van het specialized power pro zadel. Ik heb het zadel een rit of 6/7 geprobeerd. Zat in het begin goed, maar na enige tijd ontstond pijn in de zitbotjes. Heb nu het specialized toupe pro zadel laten monteren. is qua zitten vergelijkbaar met mijn vorige zadel (fizik arione).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mar 2017 21:17

ik ben ook moeilijk met zadels. vroeger een fizik arione cx carbon gehad. Top zadel maar niet meer te krijgen, maken ze wel voor de profs, maar voor particulier willen ze hem niet meer maken. Daarna een gewone cx geprobeert te zacht en domme naden bovenop. Daarna een R1 en die is te rond, nu de r1 large besteld, denk dat die goed moet zijn is zachter dan de gewone r1 en wat vlakker. Overigens is een Tundra ook wel goed, die zit er nu tijdelijk even op.

Irritante met een aantal merken is dat ze elke keer nieuwe zadels maken zodat je elke keer weer kan gaan proberen.

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 28 mar 2017 11:29

wasbeer2006 schreef: Irritante met een aantal merken is dat ze elke keer nieuwe zadels maken zodat je elke keer weer kan gaan proberen.
Hoe vaak wissel jij van zadel dan? :?

Even iets anders...ik meen dat een aantal hier de nieuwe Brooks C13 hadden aangeschaft. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen op lange termijn. Iemand?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 mar 2017 12:52

Nou ik koop toch elke twee jaar wel een zadel. Das toch niet heel vreemd.
Dan is vaak het oude zadel er al niet meer van een aantal merken.

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 28 mar 2017 13:02

Misschien wel het juiste topic voor mijn vraag.
Heb toch al wel wat zadels geprobeert alvorens erachter te komen dat ik altijd op een te smal zadel reed.
Heb een smalle kont maar toch staan de zitbotjes redelijk uit elkaar.
Een zadel met een breedte van 155 zou mijn maat zijn. Perfect.
Specialized Toupe gekocht.
Ben nu 4 jaar verder en 3 zadels versleten.
Vind de zadel na een x-aantal ritten "zacht" worden. Het midden segment wordt redelijk week en veert flink door.
Gevolg:
- Gebroken in het midden segment
- Je zit op de geleidingen
- Het zadeldek schuift van voor naar achter heen en weer tov de rails (enkele mm's maar woest vervelend)

Kortom, 3 zadels a €169.- in 4 jaar kan niet de bedoeling zijn.

Ben nu aan het kijken naar een Prologo Nago Evo CPC (mede ivm het stroevere oppervlak, lijkt me wel wat)

Iemand ervaring met deze zadels?

Alvast bedankt

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 28 mar 2017 20:47

Boh das wel heel extreem
Zit al 40000km op het zelfde Fizik zadel en die veert niet eens duur en die kost toch echt een heeeeel pak minder
Prologo nago vond ik ook erg prettig
Zelf de normale evo gehad met nack rail en was er zeker tevreden over :)
Het CPC gebeuren moet je liggen maar ik vond het persoonlijk niks maar niet mee gereden ofzo
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie