Bij een HNP is er inderdaad niet één weg die leidt tot gegarandeerd succes. Zo is inderdaad de 1-jaars prognose bij een operatie niet beter dan bij een conservatieve behandeling, vandaar dat je HA je niet meteen instuurt voor een OK.bever schreef:Wie kan je hier in ondersteunen? Mijn HA is een lieve man, maar ik heb op dat vlak weinig fiducie in hem. Misschien consult bij een Sportarts ? Persoonlijk vraag ik me af of fysio enige toegevoegde waarde heeft bij een conservatieve behandeling.
Een goede fysio kan je helpen met het vinden van de juiste balans tussen rust en belasting voor je rug, en met bepaalde oefeningen.
Dat is niet zomaar te zeggen, er zijn zoveel risicofactoren voor het krijgen van een hernia, o.a. genetische aanleg, zwaar tillen, langdurig motorvoertuigen besturen, roken etcAl mijn (niet fietsende) vrienden vinden het niet zo raar dat ik een hernia heb. Die vinden het onbegrijpelijk dat ik in 1 dag om het IJsselmeer heen fiets. Kan niet goed zijn voor je rug natuurlijk. Ik weiger te geloven dat mijn klachten hier vandaan komen, maar schuilt er misschien toch wel een kern van waarheid in ? Is het langdurig op de racefiets zitten slecht voor je rug ?