Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe lang met een fiets

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 14 mar 2017 14:25

ik koop normaal gezien elk jaar een nieuwe, afwisselend mtb of race:
2016 kocht ik m'n laatste koersfiets, 2015 m'n laatste mtb.
Dit gaat het 1ste jaar zijn in lange tijd dat ik eens geen fiets koop, gewoon omdat ik me niet kan verbeteren denk ik.
Ga wachten op de opvolger van de huidige Tarmac alvorens een nieuwe te kopen (met vermoedelijk toch schjifremmen).
Qua mtb is de nieuwe Epic zeker niet mooier geworden dan mijn Stumpjumper, dus die ga ik ook nog maar even bijhouden.
Ik kijk wel altijd een beetje uit naar juli, om te kijken wat de nieuwe collecties brengen, heb ik dan iets van 'wow' dan kan je me best uit de buurt van m'n LBS houden, want anders kost het geld :lol:

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 14 mar 2017 14:29

vincent75 schreef:Sensa Umbria Tiagra, na 3 jaar vervangen door een Cannondale Caad10. Deze fiets ook na 3 jaar weer weggedaan en een Canyon Aeroad CF aangeschaft waarmee ik nu het 4e jaar in ga.
Ik ben erg benieuwd hoe je dat hebt ervaren, aangezien het twee totaal verschillende frames zijn. Hoe ging dat?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 14 mar 2017 14:56

Joskovic schreef:
vincent75 schreef:Sensa Umbria Tiagra, na 3 jaar vervangen door een Cannondale Caad10. Deze fiets ook na 3 jaar weer weggedaan en een Canyon Aeroad CF aangeschaft waarmee ik nu het 4e jaar in ga.
Ik ben erg benieuwd hoe je dat hebt ervaren, aangezien het twee totaal verschillende frames zijn. Hoe ging dat?
Als je doelt op geometrie dan zit er niet heel veel verschil in tussen de CAAD en de Aeroad. Was met een andere stuurpen op te lossen.
Wat betreft rijgedrag. De CAAD10 is gewoon een super lekker frame om mee te rijden. De Aeroad dempt iets meer oneffenheden in het wegdek. Zit niet mega veel verschil in stuurgedrag. Maar ik fiets natuurlijk ook niet op de limiet.
Een goede set wielen levert een groter verschil op in rijgedrag als tussen genoemde frames.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 14 mar 2017 15:02

OK, da's een duidelijk antwoord. Ik bedoelde inderdaad meer overall, het is natuurlijk ook Alu vs Carbon. Ik heb het idee dat de comfort verschillen steeds kleiner worden met de hedendaagse technieken.

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 17 mar 2017 22:41

De Colnago gaat inmiddels alweer het 8e seizoen in. Ze heeft gedurende die tijd natuurlijk wel de nodige upgrades gehad zodat ze nog steeds een beetje bij de tijd is.
Het is wel een echte dame met haar waslijntjes 8-)

O ja, ze gaat er nooit meer uit. Dan koop ik er wel een fiets bij als ik dat nodig acht.
En elk jaar krijg ik nog complimentjes over haar!
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 18 mar 2017 00:04

Voorheen altijd 1 jaar hooguit met een fiets
Nadeel toen was wel dat ik in een fietsenzaak werkte waar we hoofdzakelijk race en MTB verkochten dus dan is het te makkelijk en te goedkoop om te upgraden
Tegenwoordig heb ik zoiets als er een nieuwe groep uitkomt dan wordt het tijd om wat te kopen
Om die reden dus gisteren een nieuw frame gekocht waar dus de nieuwste groep opkomt

Heb zoiets van waarom vervangen als je op het materiaal eigenlijk niet vooruit gaat
Als het frame niet lekker past is het natuurlijk ook een reden om te vervangen maar meestal krijg je die wel lekker aan het fietsen dat scheelt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

jeroenhuizinga
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mei 2013 13:53
Locatie: Texel

jeroenhuizinga 18 mar 2017 11:00

Ik gun mezelf iedere 8-10 jaar een nieuwe racer, afhankelijk van de verbeteringen die de moeite waard zijn. Als er onvoldoende verbetering haalbaar is kan ik best een jaartje wachten.
Ook van belang is de kleurstelling van het model wat dan op de markt is. Bij mijn huidige Trek Domane heb ik een jaartje gewacht met de aanschaf omdat de kleur die op dat moment beschikbaar was echt niet mijn kleur was. Ik wil wel naar beneden kijken en denken: "Mooie fiets!", anders geef ik er niet zoveel geld voor uit.
De huidige fiets moet nog een jaar of 5 mee...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 mar 2017 11:32

swannie schreef:ik koop normaal gezien elk jaar een nieuwe, afwisselend mtb of race:
2016 kocht ik m'n laatste koersfiets, 2015 m'n laatste mtb.
Dit gaat het 1ste jaar zijn in lange tijd dat ik eens geen fiets koop, gewoon omdat ik me niet kan verbeteren denk ik.
Ga wachten op de opvolger van de huidige Tarmac alvorens een nieuwe te kopen (met vermoedelijk toch schjifremmen).
Qua mtb is de nieuwe Epic zeker niet mooier geworden dan mijn Stumpjumper, dus die ga ik ook nog maar even bijhouden.
Ik kijk wel altijd een beetje uit naar juli, om te kijken wat de nieuwe collecties brengen, heb ik dan iets van 'wow' dan kan je me best uit de buurt van m'n LBS houden, want anders kost het geld :lol:
De natte droom van de fietsenbusiness.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

metor
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 18 mar 2017 18:06

Mijn alu Redbull doet dienst al pekel/winter fiets en is ondertussen al weer 11 jaar oud. De Eurussen die bij aanschaf er in zaten gaan nu de kliko in en in 2009 een veloce groep erop gezet die nog prima voldoet.
Mijn Scott Addict uit 2008 heeft sinds een jaar een nieuwe Chorus groep en frame wordt overgespoten. Die zal dus nog wel een paar jaar mee gaan. Zal dus weer als nieuw zijn.
Mijn Viner is 2 jaar oud maar de Chorus groep stampt ook uit 2006 en werkt nog uitstekend. Ik heb meerdere fietsen maar doe blijkbaar overal wel erg lang mee.
Zelfde als 53x11, bouw mijn fietsen na wens op zodat upgraden niet nodig is. Hou niet van de aero frames, heb niks met interne kabels en ook niks met discs.
Volgende frame zal dan waarschijnlijk een tita worden die de rest van mijn leven mee gaat ;)

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 18 mar 2017 21:02

Ik ben niet de meest gelukkige als het om fietsen gaat. Mijn Wilier na 1 a 2 jaar gestolen dus verplicht een nieuwe gekocht. Vervolgens brak mijn Focus bij de 2de aanrijding in zijn derde jaar bij de seat stay dus ook weer verplicht op zoek naar wat anders. De Focus was een prettige fiets en had hem wel kunnen laten maken, maar na 2 aanrijdingen in 1,5 jaar was het vertrouwen een beetje weg. Ga nu mijn derde jaar in met met Bianchi.
Als alles nu eens heel blijft wil ik wel eens een winterfiets gaan kopen (denk alu crosser of "adventure" fiets), maar elke keer als ik dat plan heb gebeurd er iets met mijn fiets.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 mar 2017 21:32

Als ik zo'n "brokkenpiloot" was had ik allang een tweede fiets geregeld....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 19 mar 2017 14:20

Keezx schreef:Als ik zo'n "brokkenpiloot" was had ik allang een tweede fiets geregeld....
Ik hou meer van kwaliteit dan kwantiteit dus vandaar dat die tweede fiets er nog niet is gekomen.

Plaats reactie