Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

pressfit blues

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 mar 2017 22:38

Denk aan de enorme stijheid en elke trap die raak wordt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Bergwerk
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2016 19:04

Bergwerk 27 mar 2017 07:05

Na een boel gedoe met de bottom bracket van mijn Madone ga ik nooit meer een Trek kopen. :dislike:

Uiteindelijk bijna 200 piek mogen aftikken om 'onder coulance' de bottom bracket te laten uitcotteren en uitvullen omdat zelfs de overmaatse lagers van Trek eruit vielen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40968
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2017 08:16

Keezx schreef:Denk aan de enorme stijheid en elke trap die raak wordt.
Das zeer belangrijk. Mijn Dogma is zo slap dat hij bijna niet te berijden is en elke trap mis is.
Zou ik er alsnog ern BB30 in kunnen laten zetten om hem te redden?[/cynische mode off]
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28169
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mar 2017 08:51

PF-systemen zijn maar om één reden uitgevonden: om de plaatselijke LBS nog wat werk te gunnen.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 27 mar 2017 16:58

Bergwerk schreef:Na een boel gedoe met de bottom bracket van mijn Madone ga ik nooit meer een Trek kopen. :dislike:

Uiteindelijk bijna 200 piek mogen aftikken om 'onder coulance' de bottom bracket te laten uitcotteren en uitvullen omdat zelfs de overmaatse lagers van Trek eruit vielen.
'onder coulance' betekent toch dat de dealer/importeur de kosten op zich neemt...?

Uiteindelijk betekent de "levenslange garantie" dat je bent overgeleverd aan de welwillendheid van je fietsenmaker en in tweede lijn van de importeur/servicecenter.

Heb hetzelfde laten repareren - niets betaald. Maar de winkelier waar ik de fiets kocht wou niets doen. Hij zei dat het mijn eigen schuld was. Ik moest maar sneller op onderhoud komen. In een andere winkel zei men dat het een gekend probleem was en dat dit een nieuw frame zou worden. Ik heb hem gesmeekt om het voor mij te regelen, en uiteindelijk heeft hij dit ook gedaan...

Nu is het "gerepareerd" - wat wil zeggen minstens jaarlijks nieuwe non-standaard overgeprijsde lagers. Ik ken niemand die dit jaarlijks hoeft te doen met zijn racefiets. Stel je voor dat je dus over een periode van 10 jaar 600€ uitgeeft enkel aan bracketlagertjes... Ketting, pions, kamwielen, banden etc. zijn echte slijtage onderdelen maar lagertjes eigenlijk niet omdat die normaal gezien perfect moeten afgedicht zijn. Een lager waar geen vocht en stof aan kan verslijt amper en kan jaren mee. Kijk maar naar een balhoofd.

Dit zal helaas ook mijn laatste Trek zijn, ondanks een goed rijgedrag en geometrie.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 27 mar 2017 18:18

De enige winst van dit systeem, is de winst van de fabrikant.
1) geen draad moeten tappen en vlakken.
2) zeer goedkoop systeem: kostprijs 2 lagers
3) zeer snelle montage.
En eerlijk, alle lagers (systemen)in de fietsen van tegenwoordig trekken op niet veel.
Moest ik zelf geen onderhoud doen, dan zijn jaarlijks de volgende lagers kapot:
Braquet, onderste lager v/h balhoofd, buitenste lagers van het achterwiel-boddy......
En het ergste is, de meesten vinden dit normaal. En ik dus niet.

Bergwerk
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2016 19:04

Bergwerk 29 mar 2017 10:07

mouse schreef: 'onder coulance' betekent toch dat de dealer/importeur de kosten op zich neemt...?

Uiteindelijk betekent de "levenslange garantie" dat je bent overgeleverd aan de welwillendheid van je fietsenmaker en in tweede lijn van de importeur/servicecenter.

Heb hetzelfde laten repareren....
Volgens Trek betekent 'onder coulance' dus blijkbaar dat ze zelf geen verantwoordelijkheid nemen voor levenslange garantie en dat ze enkel de reparatiekosten doorrekenen aan de klant. Zonder daar nog eens winst op te maken... Vinden ze heel 'coulant'. Nee, wat een prutsmerk. Voor een redelijke termijn achter je product staan waar het fabricagefouten betreft gaat niet op bij Trek.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 mar 2017 10:29

Ik vind het maar vreemd. Ik heb een Madone 6.5 frame uit 2008 met uitgesleten lagerschalen laten repareren. Eerst een tijdje geprobeerd met oversized lagers en daarna is het bracket gerepareerd. Alles onder garantie, het heeft me niets gekost. De fietsenmaker heeft alles geregeld.
Afbeelding

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 29 mar 2017 13:08

apexrider schreef:Ik heb een Madone 6.5 frame uit 2008 met uitgesleten lagerschalen laten repareren.

hoe frequent dien jij de lagers te vervangen?

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 29 mar 2017 13:55

Trek kent helemaal geen coulance. Iets is garantie of is het niet. Als jouw bracketpot niet onder garantie viel omdat er duidelijk mee doorgereden was kunnen ze een reparatie doen en die berekenen ze door aan de dealer. Als jouw bracketpot wel onder garantie viel, hebben ze hem gerepareerd en niets aan de dealer doorberekend. Het zou me niet eens verbazen als jouw dealer hier gewoon aan verdiend heeft.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 mar 2017 15:10

mouse schreef:
apexrider schreef:Ik heb een Madone 6.5 frame uit 2008 met uitgesleten lagerschalen laten repareren.

hoe frequent dien jij de lagers te vervangen?
Het was niet mijn eigen fiets. Volgens de eigenaar waren de lagers nog niet eerder vervangen. Ik heb geen idee hoeveel kilometers ermee gereden zijn. Er zat in elk geval een enorme speling op, je kon de lagers in het frame zien bewegen.
Afbeelding

Plaats reactie