DitBergwerk schreef:Niet doen. Tenminste, als je wil dat je kinderen en kleinkinderen ook nog een schone planeet hebben om over te fietsen. Die dingen zijn hartstikke slecht voor het milieu. Vochtige doekjes bevatten vaak bewaar- en kleurstoffen en geven een heleboel onnodig afval. Ze staan in de top 10 van meest zinloze, maar schadelijke producten.
http://www.onegreenplanet.org/lifestyle ... vironment/
Fiets schoonmaken met vochtig wegwerp doekje.
-
- Forum-lid
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik heb altijd geleerd dat je gereedschappen moet gebruiken waar ze voor gemaakt zijn. Dit lijkt mij ook zo met schoonmaakmiddelen.
De fiets maak ik schoon met een sopje groene zeep of autoshampoo. Tussentijds gebruik ik vaak de spuitbussen van Morgan Blue, en dan de carboncleaner voor weghalen van vervuiling en carbonpolish om te zorgen dat vuil niet zo sterk hecht aan de fiets, dit i.c.m. met stukjes stevig keukenpapier. Dit werkt voor mij gewoon goed.
De fiets maak ik schoon met een sopje groene zeep of autoshampoo. Tussentijds gebruik ik vaak de spuitbussen van Morgan Blue, en dan de carboncleaner voor weghalen van vervuiling en carbonpolish om te zorgen dat vuil niet zo sterk hecht aan de fiets, dit i.c.m. met stukjes stevig keukenpapier. Dit werkt voor mij gewoon goed.
Dat is daar niet voor bedoeld en schuurt als een malle.G.B. Lux Dream schreef:Ik heb altijd geleerd dat je gereedschappen moet gebruiken waar ze voor gemaakt zijn. Dit lijkt mij ook zo met schoonmaakmiddelen.
De fiets maak ik schoon met […] stukjes stevig keukenpapier.
Vorsprung durch Pedantik
-
- Forum-lid
Wat een waardeloze test,da doekjes van de Lidl staan er niet eens bij en die zijn hartstikke goed en hebben ook z'n handige sluitingericpeters schreef:Logisch, daar koop je die doekjes mee.oldsteel schreef:als je de groene kmer z'n gang laat gaan, mag je zelfs niet meer poepen.....
slecht voor het milieu.
on topic, voor de geinteresseerden en test: https://kassa.vara.nl/nieuws/test-schoonmaakdoekjes
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
En inderdaad keukenpapier zit heel veel hout en verwerkt en dat schuurd,als brildrager weet ik dat maar al te goed.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik weet idd wel dat keukenpapier schuurt. Ik gebruik dan wel de wat duurdere, die verkocht wordt als wegwerp aanrechtdoekjes. Die voelt wel een stuk soepeler en minder hard aan. Maar je kunt idd beter nog wat oude T-shirts of theedoeken gebruiken.alien schreef:Dat is daar niet voor bedoeld en schuurt als een malle.G.B. Lux Dream schreef:Ik heb altijd geleerd dat je gereedschappen moet gebruiken waar ze voor gemaakt zijn. Dit lijkt mij ook zo met schoonmaakmiddelen.
De fiets maak ik schoon met […] stukjes stevig keukenpapier.
-
- Forum-lid
Ik heb laatst via via 150 gebruikte en gereinigde vezeldoekjes gekocht voor 5 euro,die liggen nu in mijn schuur,dat zijn ook ideale doekjes om de fiets mee schoon te maken.
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid HC
Je moet idd de middelen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn......
Pak maar billendoekjes, schuurt niet zo erg als papier en werkt nog beter ook!
En verder die dure poetsmiddelen die je kunt kopen bij de FM, en kwa prijs 5 keer over de kop gaan terwijl er goedkopere en betere oplossingen zijn.
Pak maar billendoekjes, schuurt niet zo erg als papier en werkt nog beter ook!
En verder die dure poetsmiddelen die je kunt kopen bij de FM, en kwa prijs 5 keer over de kop gaan terwijl er goedkopere en betere oplossingen zijn.
-
- Forum-lid
Maar als ik mijn fiets schoonmaak ben ik denk ik 15-20 doekjes kwijt. Wel een beetje veel afval.
Een klein beetje water en een heel klein beetje zeep werkt beter en minder afval.
Een klein beetje water en een heel klein beetje zeep werkt beter en minder afval.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Ik ben een knipoog vergeten.Sieper schreef:Stoer.
Maak joe woar
-
- Forum-lid HC
Er waren 10 verschillende doekjes getest, als je nu iets verder als de nummer 4 had gekeken dan had je die van Lidl ook gezien.Heppiebianchi schreef:
Wat een waardeloze test,da doekjes van de Lidl staan er niet eens bij en die zijn hartstikke goed en hebben ook z'n handige sluiting![]()
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=4bb8&r=3&c=2&u=M&g=n&f=abdljzzzzz&z=a.gif)
-
- Forum-lid
ericpeters schreef:Er waren 10 verschillende doekjes getest, als je nu iets verder als de nummer 4 had gekeken dan had je die van Lidl ook gezien.Heppiebianchi schreef:
Wat een waardeloze test,da doekjes van de Lidl staan er niet eens bij en die zijn hartstikke goed en hebben ook z'n handige sluiting![]()
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020