Pagina 3 van 4
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 12 apr 2017 18:08
door havana
Kan, hoeft niet. Rustiger trainen, gevarieerder trainen, slimmer trainen, beter rusten, beter eten. Het kan aan een hoop dingen liggen.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 12 apr 2017 19:00
door Fietsen?altijd
Het helpt ook als je de avond voor de rit niet stevig aan het bier gaat met de maten.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 12 apr 2017 19:10
door BramKoppelmans
Een zeer goede tip.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 12 apr 2017 19:24
door ericpeters
Als je alleen rijdt doe dan voorlopig duur training. Daarmee bedoel ik niet langdurig trainen maar trainen met een hartslag die je lang zonder extra voeding kan volhouden en dat hoef je niet perse lang te doen. Een paar keer pr week een uurtje gedurende een maand helpt ook al.
oh ja: een spacer minder onder de stuurpen is een van de goedkoopste technische manier om snelheidswinst te maken.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 12 apr 2017 21:00
door jkniep
Nu nieuwe wielen kopen is dus zonde. Je kunt beter je geld investeren in:
1) Training
2) Training
3) Training
Ik denk als je dat doet dan zul je wel 30 gemiddeld moeten kunnen fietsen voor 1 á 2 uurtjes... Tegen die tijd kun je jezelf eventueel belonen met een mooi setje wielen. Maar eerder is het vooral nutteloos
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 12 apr 2017 21:20
door nijkie
Fietsen?altijd schreef:Het helpt ook als je de avond voor de rit niet stevig aan het bier gaat met de maten.
Kan ook helpen je pijngrens te verleggen,krijg maar eens een klap voor je bek voel je weinig van dan
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 12 apr 2017 21:22
door nijkie
ericpeters schreef:Als je alleen rijdt doe dan voorlopig duur training. Daarmee bedoel ik niet langdurig trainen maar trainen met een hartslag die je lang zonder extra voeding kan volhouden en dat hoef je niet perse lang te doen. Een paar keer pr week een uurtje gedurende een maand helpt ook al.
oh ja: een spacer minder onder de stuurpen is een van de goedkoopste technische manier om snelheidswinst te maken.
Ellebogen in 90 graden en naar binnen en knietjes naar binnen scheelt enorm strakke kleding aan allemaal winst,de grootste weerstand ben jezelf.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 13 apr 2017 04:56
door lawnmower
Volgens mij moet jij gewoon vaker duurtrainen in je eentje en als je met de groep rijdt de eerste KMS in de buik, dan wat KMS aan de staart, terug uitrusten in de buik en als gerecupereerd bent aan de staart. Je voelt het vanzelf als je niet meer aan de staart kunt rijden en dan maak je de rit af in de buik. Zó ga je snel beter worden. Dus duurtrainen alleen ( en dan geen 30 gemiddeld willen rijden) voor de inhoud en de groepsritten voor de interval.
Verstuurd vanaf mijn SGP621 met Tapatalk
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 13 apr 2017 07:22
door DeletedUser02
Fietsen?altijd schreef:Het helpt ook als je de avond voor de rit niet stevig aan het bier gaat met de maten.
Dat fiets je er in het eerste uur wel uit.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 13 apr 2017 07:29
door scottwilko
Of in de groep de juiste positie innemen.
Als je met de groep alles op kop wilt rijden, dan is dat natuurlijk niet te doen. Wanneer je helemaal achteraan rijd, dien je regelmatig een gaatje dicht te rijden naar het voorste deel van de groep, kost ook veel energie. Ga ergens op 1/3 van de groep zitten, dan heb je het het gemakkelijkst en kan je het het langste volhouden.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 13 apr 2017 08:26
door Fietsen?altijd
ypuh schreef:Fietsen?altijd schreef:Het helpt ook als je de avond voor de rit niet stevig aan het bier gaat met de maten.
Dat fiets je er in het eerste uur wel uit.
Dat eerste uur is wel het ergst maar mijn benen voelen nog wel de hele rit slecht aan.
Re: Waarom andere wielen
Geplaatst: 13 apr 2017 08:42
door DeletedUser02
Fietsen?altijd schreef:ypuh schreef:Fietsen?altijd schreef:Het helpt ook als je de avond voor de rit niet stevig aan het bier gaat met de maten.
Dat fiets je er in het eerste uur wel uit.
Dat eerste uur is wel het ergst maar mijn benen voelen nog wel de hele rit slecht aan.
Als weekend warrior snap ik precies wat je bedoeld
. Het is bij mij vooral de snelheid die er onder lijdt, het aantal km's (100-150km) lukt meestal prima. Voordeel: Bij lagere snelheid zie je ook nog eens wat van de omgeving.