Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Beginner, wat écht nodig?

jasmijn86
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 16:01

jasmijn86 26 apr 2017 07:20

Dag allemaal,

Bedankt voor de reacties. Fietskleding heb ik wel (broek en shirts).
Verder ga ik vanavond mijn fietsnavigatie ophalen. Dan zaterdag deze laten monteren op het stuur en zadel en stuur laten afstellen en dan ga ik dit weekend mijn eerste ritje maken.
Uiteraard ben ik wel van plan om in de nabije toekomst het een en ander aan te schaffen, maar om nu gelijk alles in 1 keer aan te schaffen vind ik ook nogal wat.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4640
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 apr 2017 09:57

Heb je wel goede afspraken gemaakt met de fietsenmaker over de uit te voeren werkzaamheden?
Ik bedoel, je komt met een fiets die niet via hem gekocht is en wilt die af laten stellen. Verder wil je ook nog dat hij daar een navigatie opzet, welke ook niet bij hem gekocht is.
Ik kan mij zo voorstellen dat de fietsenmaker niet heel blij wordt van dat soort klanten, en dus de hoofdprijs rekent als uurtarief.
Uiteraard geld dit ook voor het soort fiets afstellen, Je kunt dit op het oog en ervaring laten doen, maar je kunt ook een uitgebreide fietspassing laten uitvoeren. Daar zit nogal wat prijsverschil in.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 26 apr 2017 10:08

Beste Jasmijn, misschien woont er iemand van het forum bij jou in de buurt en kan die jou even helpen met het plaatsen van de fietscomputer en het afstellen van je zadel en stuur, zo moeilijk zal het niet zijn.

Je treft het wel, vanaf zondag 17 graden buiten, prima fietstemperatuurtje ;-)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8879
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2017 10:27

ProTon schreef:Beste Jasmijn, misschien woont er iemand van het forum bij jou in de buurt en kan die jou even helpen met het plaatsen van de fietscomputer en het afstellen van je zadel en stuur, zo moeilijk zal het niet zijn.
Dat is ook mijn idee.
Maar het "plaatsen" van de navigatie, daar heb je volgens helemaal niemand voor nodig.

Rob71
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 16 feb 2017 11:06

Rob71 26 apr 2017 10:33

Ja klopt. Maar het enige wat dr lol echt kan verknallen is zadelpijn. Daar haken een aantal beginnende fietsers op af. Dus ik zou ook n fietsbroek regelen. Nieuw of wellicht via een vriendin die aan spinning doet. Daarnaast zijn er apps op je telefoon die je kunt gebruiken als km teller als je wil weten hoeveel je hebt gereden en je snelheid. Ik zou een paar stevige sportschoenen gebruiken. Niet een trimschoen want daarvan veert de zool veel. Een zonnebril kun je nog wel een gewone op. Een strak shirtje of hemdje, want als je voorover hangt ziet het niet uit als je een ruim shirt aan hebt. Blijft een vrouw he :) dus looks spelen misschien mee.

Gr Rob


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 apr 2017 10:35

jasmijn86 schreef:Dag allemaal,

Bedankt voor de reacties. Fietskleding heb ik wel (broek en shirts).
Verder ga ik vanavond mijn fietsnavigatie ophalen. Dan zaterdag deze laten monteren op het stuur en zadel en stuur laten afstellen en dan ga ik dit weekend mijn eerste ritje maken.
Uiteraard ben ik wel van plan om in de nabije toekomst het een en ander aan te schaffen, maar om nu gelijk alles in 1 keer aan te schaffen vind ik ook nogal wat.
Beetje "moderne"pedalen en schoenen hebben IMO toch wel aanzienlijk hogere prioriteit dan navigatie.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 apr 2017 10:40

Mijn zus raakt nog verdwaald als ze naar de supermarkt om de hoek moet zonder navigatie.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 26 apr 2017 12:00

Je kunt lang en kort lullen over wat in jou ogen hoger prioriteit heeft: hoogste prioriteit heeft om te gaan fietsen.
Rob71 schreef:[…]
Jij leest echt helemaal niks voor je reageert, hè?
jasmijn86 schreef:Fietskleding heb ik wel (broek en shirts).
Vorsprung durch Pedantik

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4640
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 apr 2017 13:28

Dit vind ik dan weer een botte reactie..
Dit topic gaat over adviezen om prioriteiten vast te kunnen stellen door topic starter. Aangeven wat een hogere prioriteit zou kunnen hebben is dus zeer welkom, en goede aanvulling. (wellicht nog beter wanneer het onderbouwd is)
En tegen Rob71 had het wel iets genuanceerder gemogen de reactie. (alhoewel hij inderdaad wel even had kunnen lezen voor deze reactie)

jasmijn86
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 16:01

jasmijn86 26 apr 2017 19:23

Keezx schreef:
jasmijn86 schreef:Dag allemaal,

Bedankt voor de reacties. Fietskleding heb ik wel (broek en shirts).
Verder ga ik vanavond mijn fietsnavigatie ophalen. Dan zaterdag deze laten monteren op het stuur en zadel en stuur laten afstellen en dan ga ik dit weekend mijn eerste ritje maken.
Uiteraard ben ik wel van plan om in de nabije toekomst het een en ander aan te schaffen, maar om nu gelijk alles in 1 keer aan te schaffen vind ik ook nogal wat.
Beetje "moderne"pedalen en schoenen hebben IMO toch wel aanzienlijk hogere prioriteit dan navigatie.....
Lijkt me niet, zonder navigatie kom ik nergens. Ik ben net vanuit de andere kant van het land naar het zuidwesten verhuisd.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 26 apr 2017 19:33

Het is ouderwets, dat geef ik toe, maar als je een gebied echt wilt leren kennen, kun je nog steeds het beste je rit plannen op een kaart/GoogleMaps.
Op die manier word je gedwongen de wegen in je hoofd op te slaan in plaats van er zonder na te denken over te fietsen.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 26 apr 2017 19:35

Mooiste manier om de omgeving te leren kennen. Gewoon wat gaan fietsen en als je er genoeg van hebt brengt je navigatie je thuis. Nagenoeg elke navigatie heeft de optie 'terug naar het startpunt'
o'7o

Plaats reactie