Fiets mei 2017 Fiets van het jaar
Waarschijnlijk levert CC5311 gewoon vaak fietsen aan. En fietsen aanleveren staat gelijk aan exposure. Zo vreemd is dat niet....
Ah joepie, een BB30 discussie.
Mocht iemand nog een zgan Cannondale frame met kraak weten, particulier of bij een dealer. Ik houd me aanbevolen.
Heb er speciaal de onderdelen van mijn S6 2016 105 voor bewaard. Framemaat bij voorkeur 58 maar een 56 of 60 kan ik ook wel mee uit de voeten. Wil nu wel eens voor eens en voor altijd weten of het daadwerkelijk een onoplosbaar probleem is,
Inmiddels heb ik zelf een stuk of 5 BB30 fietsen gehad, soms met kraakjes maar nooit veroorzaakt door het BB30 bracket. Mijn winterfiets heeft tot nu toe een probleemloze BB30 bracket.
Ik snap aan de ene kant de liefde voor de BSA's wel, dat zijn nog altijd fijne brackets maar mijn ervaring is dat die toch ook wel eens kraken. Allemaal op te lossen door de boel even te demonteren, schoon te maken en terug te plaatsen met een flinke klodder vet. meeste kraakjes die ik door de jaren heen heb gehad waren terug te voeren op; pedalen, kettingbladen/bladboutjes, zadelrails/zadelpen of stuur/stuurpen/balhoofd.
Mocht iemand nog een zgan Cannondale frame met kraak weten, particulier of bij een dealer. Ik houd me aanbevolen.
Heb er speciaal de onderdelen van mijn S6 2016 105 voor bewaard. Framemaat bij voorkeur 58 maar een 56 of 60 kan ik ook wel mee uit de voeten. Wil nu wel eens voor eens en voor altijd weten of het daadwerkelijk een onoplosbaar probleem is,
Inmiddels heb ik zelf een stuk of 5 BB30 fietsen gehad, soms met kraakjes maar nooit veroorzaakt door het BB30 bracket. Mijn winterfiets heeft tot nu toe een probleemloze BB30 bracket.
Ik snap aan de ene kant de liefde voor de BSA's wel, dat zijn nog altijd fijne brackets maar mijn ervaring is dat die toch ook wel eens kraken. Allemaal op te lossen door de boel even te demonteren, schoon te maken en terug te plaatsen met een flinke klodder vet. meeste kraakjes die ik door de jaren heen heb gehad waren terug te voeren op; pedalen, kettingbladen/bladboutjes, zadelrails/zadelpen of stuur/stuurpen/balhoofd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En het fijne is dat je daar niet voor hoeft te hameren en te persen. Gewoon netjes losdraaien, reinigen en weer vastdraaien. Stuk gebruiksvriendelijker.NicoNB schreef: Ik snap aan de ene kant de liefde voor de BSA's wel, dat zijn nog altijd fijne brackets maar mijn ervaring is dat die toch ook wel eens kraken. Allemaal op te lossen door de boel even te demonteren, schoon te maken en terug te plaatsen met een flinke klodder vet..
Less is bore
Tenzij het is vast gecorrodeerd en dus niet meer is los te draaien.daniel1975 schreef:En het fijne is dat je daar niet voor hoeft te hameren en te persen. Gewoon netjes losdraaien, reinigen en weer vastdraaien. Stuk gebruiksvriendelijker.NicoNB schreef: Ik snap aan de ene kant de liefde voor de BSA's wel, dat zijn nog altijd fijne brackets maar mijn ervaring is dat die toch ook wel eens kraken. Allemaal op te lossen door de boel even te demonteren, schoon te maken en terug te plaatsen met een flinke klodder vet..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
In elk geval een bewijs dat je er heel lang kraakvrij mee kunt rijden
Less is bore
Tenzij de lagers zijn versleten en het kraken van de kogeltjes zich aanbied.daniel1975 schreef:In elk geval een bewijs dat je er heel lang kraakvrij mee kunt rijden
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Off topicOrlok schreef:Tenzij het is vast gecorrodeerd en dus niet meer is los te draaien.
Heb hier een oud alu frame staan waar men links en rechts even door elkaar gehaald heeft. De cups zijn ook nog eens van alu dus het vreet lekker op elkaar in.
Ben er nog niet uit hoe ik dit op ga lossen.
Om een cup in te draaien met de verkeerde draad moet je behoorlijk wat geweld gebruiken en eruit met nog bruikbare draad, weinig kans.
Flenzen eraf met de slijptol en de rest eruit frezen.
Trapas zonder draad met schroefflens erin er zijn dacht ik meerdere fabrikanten die zo'n problem solver maken.
Flenzen eraf met de slijptol en de rest eruit frezen.
Trapas zonder draad met schroefflens erin er zijn dacht ik meerdere fabrikanten die zo'n problem solver maken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Idd wat @Keezx zegt, maar i.p.v. "de rest eruit frezen" heb ik met een zaagblad 32T voorzichtig om het schroefdraad niet te beschadigen een tweetal zaagsnedes aangebracht in de restanten van de cups in de bracketpot en het er tussen uit getikt. Daarna kan je het restant van de cups ook uit de schroefdraad tikken en klaar is Kees. Daarna eventueel met een brackettap of schroefdraadvijl de schroefdraad schoonmaken en de bracketpot is klaar voor een nieuw bottombracket.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Met verbazing heb ik het gedeelte over het matigen van vlees gelezen. De veehouderij wordt weggezet als een grote vervuiler en er wordt van alles bijgesleept om ze in het verdomhoekje te zetten. Dit terwijl we naar mijn mening zuinig moeten zijn op onze voedselproductie. Boeren hebben het al lastig genoeg. Het lijkt wel of ik een milieuclub zit de sponsoren. Nou, binnenkort dus niet meer. Ik zeg het blad op.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15
Vanwege 1 artikeltje?