Ik daag iedere rules-neuzelaar uit om eens voor te doen hoe je op je kekke raceschoentjes met je fiets op je nek station Dordrecht doorkruist...scepticus schreef:Als je niet om Rule #34 geeft kun je prima met mtb schoenen + pedalen op de racert.
Mountainbike schoenen voor wielrennen?
Veni. Vidi. Fietsie.
Zo... Iedereen gedist.TumTumTum schreef:Ik daag iedere rules-neuzelaar uit om eens voor te doen hoe je op je kekke raceschoentjes met je fiets op je nek station Dordrecht doorkruist...scepticus schreef:Als je niet om Rule #34 geeft kun je prima met mtb schoenen + pedalen op de racert.
-
- Forum-lid
Het lijkt mij heel erg er aan te liggen hoe je fietst. Zelf heb ik SPD pedalen en MTB schoenen en vind het een perfecte combinatie. Zelf gebruik ik m'n fiets voor toeren en woon-werk en verwacht dat als er al een voordeel is met SPD-SL het verschil zo mimimaal is dat die niet afweegt tegen de voordelen die SPD pedalen hebben voor mij.
Ik kan er op lopen en heb veel geen last van troep in de pedalen. Ook ondervind ik geen enkele discomfort hiervan (heb ook de eerder voorgestelde lekker goedkope PD-M520 pedalen).
Maar zou je gaan racen ermee dan is het niet belangrijk of je erop kan lopen. De theoretische argumenten over betere krachtverdeling kunnen dan belangrijk worden omdat elke tiende seconde kan tellen.
1 tip, al weet ik niet of dat voor iedereen telt maar die kwam ik wel tegen voordat ik mijn 1e paar fietsschoenen kocht en die klopte voor mij, koop die een maat groter dan de maat die je gebruikt voor standaard sportschoenen. Voor mij zijn al mijn nette schoenen maat 43, mijn sportschoenen maat 44 en mijn 3 paar fietsschoenen maat 45.
Ik kan er op lopen en heb veel geen last van troep in de pedalen. Ook ondervind ik geen enkele discomfort hiervan (heb ook de eerder voorgestelde lekker goedkope PD-M520 pedalen).
Maar zou je gaan racen ermee dan is het niet belangrijk of je erop kan lopen. De theoretische argumenten over betere krachtverdeling kunnen dan belangrijk worden omdat elke tiende seconde kan tellen.
1 tip, al weet ik niet of dat voor iedereen telt maar die kwam ik wel tegen voordat ik mijn 1e paar fietsschoenen kocht en die klopte voor mij, koop die een maat groter dan de maat die je gebruikt voor standaard sportschoenen. Voor mij zijn al mijn nette schoenen maat 43, mijn sportschoenen maat 44 en mijn 3 paar fietsschoenen maat 45.
-
- Forum-lid
Eigenlijk zij hij het veel beter in veel minder woorden :/.Nee_Nee schreef:Als je van een paar merken/modellen de race/weg en mtb/bos versie naast elkaar legt, zie je bovenaf geen verschillen en van onderaf alleen verschillen in de zolen. In de afgelopen tien jaar nog niet gemerkt dat je met MTB schoenen minder hard fiets op de racer. Wel gemerkt dat je met raceschoenen minder makkelijk loopt/
-
- Forum-lid
Dat verklaart het, alle 3 paar zijn idd Shimano.alien schreef:Shimano schoenen "vallen klein".
-
- Forum-lid
Op de mtb altijd met flats beginnen, goed voor je techniek.
Maak joe woar
Als je toch je geld een keer goed wilt uitgeven zou ik toch meteen voor raceschoenen + pedalen gaan.
Ik merk toch wel degelijk verschil als ik met de crosser een wegritje maak (met MTB pedalen) en zeker zodra de afstanden wat langer gaan worden mis je de stijfheid in de zool en merk je dat je maar een klein contactoppervlak hebt.
Ik merk toch wel degelijk verschil als ik met de crosser een wegritje maak (met MTB pedalen) en zeker zodra de afstanden wat langer gaan worden mis je de stijfheid in de zool en merk je dat je maar een klein contactoppervlak hebt.