Automobilisten terreur
@willier granturismo. Ik vind eigenlijk dat je alsnog aangifte moet doen. Je hebt zijn kenteken dus ze kunnen traceren wie hij is. Gezien zijn gedrag zal het niet de laatste keer zijn dat hij dit doet. Met mogelijk ernstigere gevolgen. Is dan wel handig dat hij bekend is bij de politie.
o'7o
+1
Lijkt me een mooie 1e casus voor de TS
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Lijkt me een mooie 1e casus voor de TS
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Ik constateer slechts dat ik meer last heb van racefietsclubjes die wielrennertje spelen op de openbare weg dan van automobilisten.53x11 schreef:Jullie zijn echt allemaal knettergek (of leiden allemaal aan een vorm van zelfhaat). Dit topic is gestart vanwege sommige automobilisten die zich misdragen, en binnen 1 pagina gaat het erover wat voor eikels we zelf wel niet zijn.
Nu ben ik in het verkeer zeker geen eikel op de fiets (trust me), maar zelfs al zou ik dat zijn, NIETS rechtvaardigt het "dus maar" roekeloos (of doelgericht) wielrenners in gevaar brengen met je stuk blik op wielen.
Dat doet niets af van het feit dat het misdadig is om fietsers moedwillig van de weg te rijden. Dat is gewoon poging tot doodslag.
Kortom, (te)veel mensen verdragen nog weinig van elkaar. Ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikke ...RonaldH76 schreef:Hardloop clubjes op het fietspad dringen ook meer binnen in mijn ergernis top 10.
Maar dit geheel terzijde....
genoeg automobilisten die zich misdragen in de richting van fietsers omdat "alle wielrenners a-sociaal zijn" (al dan niet uit eigen ervaring, ofwel vaak genoeg ingeprent op feestjes tijdens de borrelpraat)53x11 schreef:Jullie zijn echt allemaal knettergek (of leiden allemaal aan een vorm van zelfhaat). Dit topic is gestart vanwege sommige automobilisten die zich misdragen, en binnen 1 pagina gaat het erover wat voor eikels we zelf wel niet zijn.
Naast het feit dat zich misdragende automobilsten worden aangepakt, moeten wij als wielrenners zelf ook beseffen hoe wij (en dan met name in groepen) over komen op de andere weggebruikers, zodat wij hier rekening mee kunnen houden in een poging het beeld wat andere mensen van wielrenners hebben te verbeteren.
op milieu-gebeid hebben ze zo'n mooie spreuk; "verbeter het milieu, begin bij jezelf"
Correct!!Nu ben ik in het verkeer zeker geen eikel op de fiets (trust me), maar zelfs al zou ik dat zijn, NIETS rechtvaardigt het "dus maar" roekeloos (of doelgericht) wielrenners in gevaar brengen met je stuk blik op wielen.
Wat niet weg neemt dat wij zelf ook iets kunnen doen aan het beeld wat door sommigen wordt gevormd aangaande wielrenners.
Zo wordt bijvoorbeeld het woord "roekeloos" ook regelmatig gebezigd door mensen die op wielrenners mopperen.
Als wij als wielrenners ons allemaal normaal gedragen, dan is er op den duur ook geen reden meer om wielrenners het predikaat "a-sociaal"mee te geven
Laatst gewijzigd door dropje73 op 11 mei 2017 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Mm, daar heb ik nu eigenlijk werkelijk nooit last van...RonaldH76 schreef:Hardloop clubjes op het fietspad dringen ook meer binnen in mijn ergernis top 10.
Maar dit geheel terzijde....
Scheelt misschien dat ze hier in de buurt al snel de bossen, duinen of strand op schieten
Carbon from the planet X
-
- Forum-lid
Ik heb gelukkig (nog) geen ervaring met agressieve automobilisten. Wellicht omdat ik voornamelijk alleen fiets en zondagochtend vroeg mijn training doe.
Wel eens een claxon terwijl er voldoende ruimte is om te passeren. Soms bij een toertocht wat frustratie maar probeer altijd rustig te blijven.
Maar het kan ook anders; gisteravond welgeteld driemaal voorrang gekregen van een auto
Dit was wel tweemaal een Duitse bestuurder (mentaliteitskwestie) en ook een Nederlander.
Wel eens een claxon terwijl er voldoende ruimte is om te passeren. Soms bij een toertocht wat frustratie maar probeer altijd rustig te blijven.
Maar het kan ook anders; gisteravond welgeteld driemaal voorrang gekregen van een auto
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Voorrang geven waar dat , gezien de situatie niet hoeft vind ik ergerlijk en ik blijf gewoon wachten terwijl de Mof alles ophoudt.
Het is goed bedoeld, maar stoort de loop van het verkeer en ik werk daar niet aan mee.
Het is goed bedoeld, maar stoort de loop van het verkeer en ik werk daar niet aan mee.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Eens met Keezx (al fiets ik wel verder als ik voorrang krijg), maar het verstoort inderdaad de loop van het verkeer. Als ik met mijn zoontje fiets blijf ik wel staan, hoe moet hij anders de verkeersregels leren?
Het kan ook gevaarlijke situaties opleveren; wij wilden een weg oversteken, een auto stopte voor ons en gaf ons voorrang terwijl wij dat niet hadden, op de middenberm moesten we toch stoppen op de andere strook de autos niet voor ons stopten. Fietser achter mij klapte bijna boven op mij omdat hij dacht dat hij door kon rijden.
Het kan ook gevaarlijke situaties opleveren; wij wilden een weg oversteken, een auto stopte voor ons en gaf ons voorrang terwijl wij dat niet hadden, op de middenberm moesten we toch stoppen op de andere strook de autos niet voor ons stopten. Fietser achter mij klapte bijna boven op mij omdat hij dacht dat hij door kon rijden.