Schwalbe one 2017
Nog maar eens een status update voor de Schwalbe one 2017 clincher 28mm.
Ik heb ondertussen een 3500km erop gereden. 75% goed asphalt, 25% slecht asphalt/kiezen/grind kasseien en nu reed ik afgelopen weekend voor de eerste keer lek. Op de terugweg van een trainingskoersje op een fietspad kon ik een paar scherven glas niet ontwijken en een ieniemienie stukje glas zat in mijn buba, waardoor ik een traag lopende achterband had. Mijn "normale" ritten rij ik op 6bar. Als ik een trainingskoersje op de baan rij, dan zet ik ze iets harder. 6.5-7 bar, omdat ik in de sprint en bij vol aanzetten dan iets beter gevoel heb. Dit deed ik overigens ook al met de conti's.
De banden bevallen nog steeds zeer goed. Er is ook nog steeds wienig slijtage waarneembaar.
Ik heb ondertussen een 3500km erop gereden. 75% goed asphalt, 25% slecht asphalt/kiezen/grind kasseien en nu reed ik afgelopen weekend voor de eerste keer lek. Op de terugweg van een trainingskoersje op een fietspad kon ik een paar scherven glas niet ontwijken en een ieniemienie stukje glas zat in mijn buba, waardoor ik een traag lopende achterband had. Mijn "normale" ritten rij ik op 6bar. Als ik een trainingskoersje op de baan rij, dan zet ik ze iets harder. 6.5-7 bar, omdat ik in de sprint en bij vol aanzetten dan iets beter gevoel heb. Dit deed ik overigens ook al met de conti's.
De banden bevallen nog steeds zeer goed. Er is ook nog steeds wienig slijtage waarneembaar.
Hoe staat de kwaliteit tussen de schwalbe one 2017 en die van 2015? Mijn fiets bezat die van 2015 toen ik hem kocht. De voorband gebruik ik nog steeds, heb er ongeveer 6000km mee gereden, maar de achterband was na 1500-1600km af. Vooral bij ritjes in Duitsland krijgt een zacht compound band meer op de kloten dan in Nederland. Ik moet wel zeggen dat het een fijn type band is.
T=100
Gistermiddag tijdens het fietsen een harde knal en meteen een platte achterband. Blijkt dat de zijkant is uitgescheurd.
Ik moet er wel bij vermelden dat de banden 6000 kilometer erop hadden gezeten bij weer en wind, maar dat hij op deze manier zou ontploffen had ik niet verwacht. Loopvlak was licht vierkant maar niet volledig versleten of kapot. Dit was de eerste lekkage tot nu toe. De voorband is even oud en oogt nog heel erg goed zonder noemenswaardige slijtage.
Ik moet er wel bij vermelden dat de banden 6000 kilometer erop hadden gezeten bij weer en wind, maar dat hij op deze manier zou ontploffen had ik niet verwacht. Loopvlak was licht vierkant maar niet volledig versleten of kapot. Dit was de eerste lekkage tot nu toe. De voorband is even oud en oogt nog heel erg goed zonder noemenswaardige slijtage.
6000 km met een band, dan mag je m.i. niet klagen. Oké, het is sneu dat het einde van zo'n band op die manier plaats vindt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik klaag zeker niet, ik ben eigenlijk heel tevreden over de banden geweest en zoals je zegt is de kilometerstand ook prima. En ik hoop dat aanstaande vrijdag er nog een leuke aanbieding komt want ik bestel ze meteen weer, misschien wel als tubeless model.
Jaren terug reed ik altijd op conti gp4000 banden en die gingen een stuk minder lang mee en dat lees ik over een hoop andere modellen ook.
Jaren terug reed ik altijd op conti gp4000 banden en die gingen een stuk minder lang mee en dat lees ik over een hoop andere modellen ook.
Gewoon ter info, ik heb momenteel achteraan een "Michelin Pro 4 Endurance" 28mm versie.
Deze heeft momenteel 6150km erop zitten, en ziet er echt nog goed uit. Denk dat 8000km of meer wel eens probleemloos zou kunnen met deze band. En dit alles op Vlaamse wegen
Deze heeft momenteel 6150km erop zitten, en ziet er echt nog goed uit. Denk dat 8000km of meer wel eens probleemloos zou kunnen met deze band. En dit alles op Vlaamse wegen
@MItchel
Als ik de foto op de juiste wijze zie dan lijkt het erop dat de band aan de zijkant is gescheurd, net boven de velgrand. Klopt dit?
Kan het zijn dat bij het remmen het blokje toch net iets te hoog staat afgesteld. Hierdoor bij ingetrokken rem het blokje net iets de band raakt? Zeker bij de huidige brede banden valt de buitenband nog al eens buiten de remvlakken van de velg.
Als ik de foto op de juiste wijze zie dan lijkt het erop dat de band aan de zijkant is gescheurd, net boven de velgrand. Klopt dit?
Kan het zijn dat bij het remmen het blokje toch net iets te hoog staat afgesteld. Hierdoor bij ingetrokken rem het blokje net iets de band raakt? Zeker bij de huidige brede banden valt de buitenband nog al eens buiten de remvlakken van de velg.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Het kan zijn dat de velgrand de band op dat punt heeft ingesneden. Als dat binnen de 2000 km zou hebben plaats gevonden zou ik zeggen laat de velgrand eens controleren, maar na 6000 km vind ik dat niet meer zo interessant.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dit is precies de reden dat ik van deze band afgestapt ben. En dat gebeurde dan na 2k en niet na 6k.
Ik heb net nieuwe bandjes gekocht. Schwalbe one 2017 - 28mm
nu vraag ik mij af welke binnenbandjes ik er het best kan insteken:
- Schwalbe SV15: Bandbreedte -> 23 mm / 0.90 inch / 25 mm / 1.00 inch / 28 mm / 1.10 inch
- Schwalbe SV16: Bandbreedte -> 28 mm / 1.10 inch / 30 mm / 1.20 inch / 32 mm / 1.25 inch
nu vraag ik mij af welke binnenbandjes ik er het best kan insteken:
- Schwalbe SV15: Bandbreedte -> 23 mm / 0.90 inch / 25 mm / 1.00 inch / 28 mm / 1.10 inch
- Schwalbe SV16: Bandbreedte -> 28 mm / 1.10 inch / 30 mm / 1.20 inch / 32 mm / 1.25 inch
It's just a hill - Get over it