Pagina 3 van 3
Re: licht, lichter, lichtst
Geplaatst: 09 nov 2017 21:01
door Trappe
klimmer schreef: ↑09 nov 2017 20:00
Ondertussen zit TS stil in een hoekje te wachten tot de bui over is.......
Lol, ik moest ff bij lezen. Maar van een aantal comments weet je dat ze gaan komen. Geeft niet hoor.
Zelf ben ik dit jaar de Ventoux en d'Huez (en nog wat mindere cols) op gereden met 28/30 (voor/achter dus) en was er erg blij mee. De Ventoux naar boven was mijn wens. Niet meer, niet minder. Vroeger fietste ik veel maar het kan verkeren: begin dit jaar haalde ik nog rondjes van 10km/15km.
Zwaar trappen is funest voor bekken en onderrug. Maar ik heb zoveel harkende mensen op de Ventoux gezien dat ik niet begrijp waarom ze de versnelling niet aanpassen.
Maarrr mijn vraag ging niet over mijn fiets maar wel om de zelfde reden.
Ik zie dat 34/36 een fractie zwaarder is dan mijn 28/30 en ik hoopte eigenlijk op een fractie lichter. Een GX met een 36 lijkt me wel de makkelijkste en zekere oplossing.
Een cassette als deze moet dan wel gewoon kunnen lijkt me?
https://www.bike-components.de/en/Shima ... 6-o303096/
@Walter kabelspanner, staat genoteerd. thx. Op mijn eigen fiets (shimano) had ik die er juist tussenuit gehaald.
Wederom bedankt
Re: licht, lichter, lichtst
Geplaatst: 09 nov 2017 21:08
door walter-
Merk nog op dat als ik de MTB derailleur (een X0) monteer mijn versnellingskabel langer moet zijn. Wanneer ik terug de gewone weg derailleur plaats heb ik meer dan 5cm over...
Re: licht, lichter, lichtst
Geplaatst: 09 nov 2017 21:18
door JoostG
klimmer schreef: ↑08 nov 2017 22:37
Roadlink, sorry Wolftooth, garandeert tot 40t. GX 10v, lange kooi en zonder Roadlink, gaat tot 42t. Zelfde schakelratio. 10v cassettes 11-40t maak je zelf als volgt: een losse 40t van welke fabrikant ook (e-thirteen enz) en een Shimano 11-34t 10v cassette, waarbij je de 15t en 17t vervangt door een standaard 16t of een speciaal daarvoor vormgegeven 16t en de 40t bijvoegen.
r2 bike.de heeft veel keuze. Inmiddels ook bij bikecomponents.de. Soms moet je de 40t iets dunner schuren/vijlen/fresen.
Of deze:
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... -40-554886
Nog een aanvulling voor degenen die met 11 speed shifters rijden: GX 10 speed achterderry van SRAM funcioneert ook met 11 speed shifters van SRAM
Re: licht, lichter, lichtst
Geplaatst: 09 nov 2017 21:36
door bever
Lcsmet schreef: ↑09 nov 2017 16:17
Op een racefiets is 34-32 toch echt wel het maximum van wat nog racefietsen is.
Als het zo steil wordt dat je nog lichter moet hebben dan ga ik wel wandelen
Tegenwoordig moet het, net als in de ronde van Spanje voor profs, bij wielertoeristentochten blijkbaar steeds langer/steiler zijn.
Aan deze tendens wens ik niet mee te doen, als ik van tevoren weet dat er "onmenselijk steile" stukken in zitten dan start ik zelfs niet.
Als er onaangekondigd zo'n helse stukken in het parcours zitten dan stap ik af.
nou...ik ken menigeen die (met een triple) 30-30 rijdt bij de Marmotjes en DM en die zijn niet extreem steil...Zelf kom ik (bikkel als ik ben) overal boven met 30-28
Re: licht, lichter, lichtst
Geplaatst: 09 nov 2017 22:16
door klimmer
JoostG schreef: ↑09 nov 2017 21:18
Nog een aanvulling voor degenen die met 11 speed shifters rijden: GX 10 speed achterderry van SRAM funcioneert ook met 11 speed shifters van SRAM
Heel goed!