Verzuring
Heb je niet gelezen dat dit maar 2x problemen gegeven heeft? Maar het is gelukt, de inspanningstest is er weer. En straks de bikefitter.cimecaron schreef: ↑02 jun 2017 13:34 Combinatie van. Aangezien je teveel in de verzuring rijdt (te hoge hartslag) raak je snel door de glycogeenvoorraad. Ik zou aanraden om een ritje met hartslag 130 te rijden, uitgaande van een omslagpunt bij 165 Gemiddelde zou geen doel moeten zijn als je goed wilt trainen. Je omslagpunt kun je ook ongeveer bepalen door een uur lang zo hard mogelijk te rijden en dan te kijken wat je gemiddelde hartslag is. Andere methode is na te gaan wanneer je zwaar gaat ademen. Maar een inspanningstest is natuurlijk de beste methode.
Of ben ik echt de enige hier die af en toe een slechtere dag heeft?
-
- Forum-lid
Denk nu 2x achter elkaar gebeurt en vorig seizoen ook een paar keer, het gaat mij er meer om hoe ik het kan ver komen en wat ik er aan doen mocht het weer gebeuren.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Ik snap niet wat verzuring met eten te maken heeft. Verzuring is niets anders dan een ophoping van melkzuur in de spieren, omdat er meer gevormd wordt dan er afgevoerd kan worden. Dat heeft niets met eten te maken en alles met het rijden boven omslagpunt. Oftewel, je rijdt te intensief.
-
- Forum-lid
Dan is het enige wat ik er aan kan doen is rustiger rijden en beter getraind raken
Misschien een beetje offtopic maar ik wil het nu toch eens vragen, adviezen zoals bovenstaande zie ik wel eens vaker langs komen in dit forumgedeelte. Maar nu de praktijk. Het kan jullie toch niet ontgaan zijn dat er tegenwoordig heel wat minder kan in de medische wereld en dat je daar aanzienlijk meer voor moet betalen. Hoe doen jullie dat? Random je schildklierwerking laten controleren. Als ik bij mijn huisarts kom met het dit verzoek met als argumentatie dat ik zo snel verzuur tijdens het fietsen dan krijg ik te horen dat hij dat maar onzin vind, dat ik wel gezond genoeg ben en echt geen verwijzing. Hebben jullie allemaal handige buren met een eigen labaratoriumpje of je eigen ploegarts?
Mijn huisarts ziet me aankomen: "ik vind dat ik niet hard genoeg kan fietsen, wilt u even kijken of ik geen magnesiumtekort heb?" Dat rondshoppen in de medische industrie, hoe komt het dat dat voor sommigen van jullie kennelijk zo makkelijk is?
Veni. Vidi. Fietsie.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
TumTumTum schreef: ↑02 jun 2017 16:27Misschien een beetje offtopic maar ik wil het nu toch eens vragen, adviezen zoals bovenstaande zie ik wel eens vaker langs komen in dit forumgedeelte. Maar nu de praktijk. Het kan jullie toch niet ontgaan zijn dat er tegenwoordig heel wat minder kan in de medische wereld en dat je daar aanzienlijk meer voor moet betalen. Hoe doen jullie dat? Random je schildklierwerking laten controleren. Als ik bij mijn huisarts kom met het dit verzoek met als argumentatie dat ik zo snel verzuur tijdens het fietsen dan krijg ik te horen dat hij dat maar onzin vind, dat ik wel gezond genoeg ben en echt geen verwijzing. Hebben jullie allemaal handige buren met een eigen labaratoriumpje of je eigen ploegarts?
Mijn huisarts ziet me aankomen: "ik vind dat ik niet hard genoeg kan fietsen, wilt u even kijken of ik geen magnesiumtekort heb?" Dat rondshoppen in de medische industrie, hoe komt het dat dat voor sommigen van jullie kennelijk zo makkelijk is?
Tja, daarom stijgt de zorgpremie ieder jaar... Deels door vergrijzing, deels door toegenomen mogelijkheden qua behandelingen en medicatie, en deels door onzinonderzoeken zoals dit. Ik snap ook niet dat je dit soort adviezen geeft op een fietsforum.
Ik volg hier even, ivm met het te hard rijden, kan alleen maar bijleren (alhoewel het grotendeels chinees is voor mij).
Hard rijden hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
Maar stel dat je effectief te hard rijd tijdens een rit maar je blijft dit elke rit doen, ga je dan niet automatisch beter worden en dat vlugger rijden beter verteren?
Hard rijden hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
Maar stel dat je effectief te hard rijd tijdens een rit maar je blijft dit elke rit doen, ga je dan niet automatisch beter worden en dat vlugger rijden beter verteren?
-
- Forum-lid
Als ik het moet laten controleren kan dat via de huisarts. Ik ben alleen zelf analist en kan het zo op mijn werk testen.
Pfff, dat bloedonderzoek e.d. gaat ver over het randje. Eerst eens gewoon wat nauwkeuriger letten of er iets van een factor kan zijn die de hongerklop kan verklaren en dan verder.
Hollen naar de huisarts kan altijd nog maar is zoooo voorbarig en niet nuttig in dit geval.
Hypochonder kun je altijd nog worden.
Hollen naar de huisarts kan altijd nog maar is zoooo voorbarig en niet nuttig in dit geval.
Hypochonder kun je altijd nog worden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ik heb net een ronde gedaan en voor mijn gevoel rustig aan gedaan. Heb steeds rondom een hartslag van 140 gereden. Was voor mij heel easy en ook wel ff lekker om een tijd vol te houden. Ik denk dat ik niet goed aan het opbouwen ben geweest en steeds te veel op kracht heb gefietst om die snelheid er maar in te houden.
Zoals vandaag dan hoef ik echt niet meer te eten en eigenlijk ook niet onderweg alleen wel als ik met een hogere intensiteit ga fietsen, maar dan verbrand je ook meer. Het enige wat ik met een lagere intensiteit wel moet blijven doen is een electrolyten drank aangezien ik erg veel vocht verlies
Zoals vandaag dan hoef ik echt niet meer te eten en eigenlijk ook niet onderweg alleen wel als ik met een hogere intensiteit ga fietsen, maar dan verbrand je ook meer. Het enige wat ik met een lagere intensiteit wel moet blijven doen is een electrolyten drank aangezien ik erg veel vocht verlies
In het algemeen is het waar dat meer en harder trainen tot betere prestaties leidt, maar dat geldt bij duursporten niet voor altijd voluit trainen.
Afhankelijk van de trainingsfilosofie zal er een flink deel van het trainingsvolume bij veel lagere intensiteit dan 100% van de omslag plaats moeten vinden.
Details zijn alom omline te vinden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig