Bidon zonder 'plastic smaak'
- ophetkantje
- Forum-lid
Tacx lekt bij mij ook. Dus ik gebruik andere.
Maar, daar ging dit topic niet over.
Wat bij alle bidons helpt voor eerste gebruik bidon en deksel gewoon een nachtje in de diepvries dan is alle geur en smaak weg. Werkt ook voor een camelbag drinkzak, overigens.
Maar, daar ging dit topic niet over.
Wat bij alle bidons helpt voor eerste gebruik bidon en deksel gewoon een nachtje in de diepvries dan is alle geur en smaak weg. Werkt ook voor een camelbag drinkzak, overigens.
Ach, ik zeg ook maar wat
Over lekkende Tacx bidons gesproken, ik heb daar ook last van. Als je denkt dat ze dicht zitten, kun je ze vaak nog 1/5 slag draaien met wat kracht; het verschil tussen lekken of niet lekken. Het zijn fijne goedekope bidons, maar zeker niet de meest gebruiksvriendelijke.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Tacx Shanti, zoals Puffdaddy al zei, kan je open laten staan en door membraan lekt hij absoluut niet... Aanrader....
Even een updateje als starter van deze discussie; inmiddels een Elite bidon aangeschaft (met BMC reclame erop). Geen idee of er BPA is gebruikt maar deze bevalt prima. Geen 'bijsmaken' en stinkt ook niet overdreven naar plastic.
En inderdaad, ze kosten 'geen drol', deze was 5 Euro bij de Decathlon.
En inderdaad, ze kosten 'geen drol', deze was 5 Euro bij de Decathlon.
Dan hoop ik voor je dat je nooit in een groep rijdt. Aluflessen/bidons zijn gevaarlijk in een groep. Soms gebeurt het dat je een bidon laat vallen. Bij een plastic bidon is het geen probleem als er iemand overheen rijdt, die deukt in, het water spat er uit en iedereen blijft overeind. Rij je over een gevallen/verloren alu bidon dan ga je onherroepelijk tegen het asfalt.
Ik heb regelmatig bidons zien rondstuiteren en ook zelf wel eens de bidonhouder gemist als ik een bidon terug wilde zetten.
Al een tijdje camelbak bidons.
Geen last van smaakjes of geur, zelfs niet de 1e keer. Heb daar zelf ook een hekel aan
Vaatwasser is ook geen probleem, gaat niet lekken en het drinkventiel blijft ook prima
Heb de bidon al 2 jaar, dat is dan toch al gauw 120x in de vaatwasser
Bij Rose (waar ik m heb gekocht staat er BPA vrij
Bij Bikester rutaste: polypropyleen met HydroGuard garandeert absolute smaakneutraliteit
Geen last van smaakjes of geur, zelfs niet de 1e keer. Heb daar zelf ook een hekel aan
Vaatwasser is ook geen probleem, gaat niet lekken en het drinkventiel blijft ook prima
Heb de bidon al 2 jaar, dat is dan toch al gauw 120x in de vaatwasser
Bij Rose (waar ik m heb gekocht staat er BPA vrij
Bij Bikester rutaste: polypropyleen met HydroGuard garandeert absolute smaakneutraliteit