Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Afvallen.

scoloo
Forum-lid

scoloo 19 jun 2017 14:14

+1

Ikzelf doe aan intermittent fasting. Hier voel ik me enorm goed bij. Werkt ook als een trein.

Persoonlijk vindt ik het wel belangrijk om zo gezond mogelijk te leven. Denk aan weinig extra suikers en sausjes enzo. Zoveel mogelijk vers.

Maar zoals hierboven al gezegd, doe waar je je goed bij voelt. Met discipline en doorzettingsvermogen kom je er wel.
Biking is Living!

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 19 jun 2017 14:15

Top post 53x11, als je dit doet een eerlijk bent tegen jezelf weet ik heel zeker dat het werkt.
Ach, ik zeg ook maar wat

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 26 jun 2017 11:45

Lupstra schreef: 17 jun 2017 15:14 Vreet ik mezelf zo niet op ( vaak honger) op of eet ik juist te veel. Verder heb Ik heb me verder nog niet gewogen na het aanpassen van mijn voeding.
Je wilt toch juist je reserves verbruiken?

Wat je kunt proberen is kleine dingetjes schrappen uit je dagelijkse patroon (voor zo ver het van toepassing is), zoals suiker uit de koffie of thee weglaten, geen boter meer op je brood, één sneetje minder.
Het heeft een kleine impact op de dagelijkse gang van zaken, maar het zijn iedere dag weer een paar calorieën die je niet meer binnen krijgt.

Een andere tip om af te vallen zonder al te veel honger te lijden is om je sportieve activiteiten te plannen vóór een normaal eetmoment.
Tijdens het sporten eet je dan niet al te veel, maar wel genoeg om niet om te vallen, en na het sporten eet je dan de normale maaltijd die je ook zou eten als je niet was gaan sporten.
Je hebt dan de directe honger van het sporten opgevangen, maar niet veel meer binnen gekregen dan wanneer je thuis was gebleven.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 26 jun 2017 15:53

Als meer er tips zijn om avonds niet te gaan snaaien dan hoor ik deze graag.
Ts echt m'n zwakke punt, overdag geen probleem gewoon morgens 2 boterhammen en middags 2 en avond eten wat de pot schaft maar dan even 2 uurtjes sporten na het eten en dan rond 10:00 zoveel trek hebben :-(

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 26 jun 2017 15:59

@mao, heel herkenbaar. Op zondag ochtend > 100km fietsen op 2 boterhammen en een Snelle Jelle. Bij thuiskomst de hele middag trek en de keuken in en uit lopen.
Tip: Meer eten voor en tijdens het fietsen zodat je niet met een hongergevoel thuiskomt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 26 jun 2017 16:52

mao schreef: 26 jun 2017 15:53 Als meer er tips zijn om avonds niet te gaan snaaien dan hoor ik deze graag.
Ts echt m'n zwakke punt, overdag geen probleem gewoon morgens 2 boterhammen en middags 2 en avond eten wat de pot schaft maar dan even 2 uurtjes sporten na het eten en dan rond 10:00 zoveel trek hebben :-(
Je zou kunnen overwegen om het avondeten te vervangen voor iets lichters, en dan om 10u nog wat lichts eten. Dat moet je dan wel trekken tijdens het fietsen natuurlijk.
Na het eten fietsen is nooit handig. Tijdens het fietsen heb je er last van en als je terug bent heb je weer honger.

hopjes
Forum-lid

hopjes 27 jun 2017 11:11

mao schreef: 26 jun 2017 15:53 Als meer er tips zijn om avonds niet te gaan snaaien dan hoor ik deze graag.
Heel herkenbaar... zelfs als ik savonds niet sport. Ik geef me eraan over maar snaai wat fatsoenlijks, dat betekend voor mij geen vette hap, chips oid. maar nootjes, chocola, stukkie kaas/worst.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jun 2017 11:14

@hopjes Stukkie kaas/worst is niet vet hè? De nootjes ook, maar met mate, dragen die nog bij aan iets gezonds.
Vet in chips 35g per 100 g, Kaas 30 gram (Goudse)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 jun 2017 12:12

Geen lekkere dingen in huis halen... .
Bij mij is het ook vaak zo, als er worst, kaas, chips, koek, whatever is. En ik begin er aan, dan gaat t op. Geen rem wat dat betreft. Als ik het echt belangrijk vindt, dan moet ik dat spul gewoon niet in huis halen (en gelukkig is mijn vrouw ook van zo min mogelijk voorraad). En bijv alleen in het weekend wat "slechts" te snoepen.
Magere kwark, yoghurt oid. na het fietsen (en evt nog eens om 10u. als je trek hebt), in plaats van het gesnoep, kan natuurlijk ook helpen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 27 jun 2017 12:14

hopjes schreef: 27 jun 2017 11:11
Heel herkenbaar... zelfs als ik savonds niet sport. Ik geef me eraan over maar snaai wat fatsoenlijks, dat betekend voor mij geen vette hap, chips oid. maar nootjes, chocola, stukkie kaas/worst.
Winters ik ook noten, nu kersen :) .
Je zou zeggen gezond maar 1 pond kersen = +/- 300 cal. en een kilo gaat er zo in :oops:
Eerste uur voor jan doedel gefietst. :roll:

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 27 jun 2017 12:44

MarkVeenstra schreef: 27 jun 2017 12:12
Bij mij is het ook vaak zo, als er worst, kaas, chips, koek, whatever is. En ik begin er aan, dan gaat t op. Geen rem wat dat betreft. Als ik het echt belangrijk vindt, dan moet ik dat spul gewoon niet in huis halen (en gelukkig is mijn vrouw ook van zo min mogelijk voorraad). En bijv alleen in het weekend wat "slechts" te snoepen.
Magere kwark, yoghurt oid. na het fietsen (en evt nog eens om 10u. als je trek hebt), in plaats van het gesnoep, kan natuurlijk ook helpen.
Bij ons maakt het een groot verschil als we de boodschappen online bestellen; dan ben je minder geneigd om nog ff een zak chips in het mandje te stoppen.
Ik moet mijn vriendin er alijd actief aan herinneren dat ze ook iets te snacken moet bestellen.

gerundium
Forum-lid

gerundium 27 jun 2017 12:50

MarkVeenstra schreef: 27 jun 2017 12:12
Pak het op dezelfde manier aan. Als je het niet hebt kom je ook niet in de verleiding. 's Avonds een bakje yoghurt of kwark voor het slapen als je nog trek hebt werkt perfect.

Plaats reactie