Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Praatprogramma's rondom de Tour 2017

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 jul 2017 17:14

+1. Vond het prima met Mart, vind het nu ook prima met Dione. Ik kijk graag.

bever
Forum-lid

bever 08 jul 2017 00:21

Jans schreef: 07 jul 2017 15:20 En wij gaan vanavond weer gewoon naar de AvondEtappe kijken. Bevalt ons prima. En is er iets wat ik minder vind, dan ga ik wel even iets te drinken pakken.
Hanz Bé schreef: 07 jul 2017 17:14 +1. Vond het prima met Mart, vind het nu ook prima met Dione. Ik kijk graag.
+2

fijn dat mensen ook eens een keer positief kunnen zijn i.p.v. alles af te zeiken. Ik vind de avondetappe ook nog steeds leuk !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2017 02:41

Avondetappe was leuk vandaag! De Passie van Nys voor de wielersport kwam goed over.
Less is bore

rikkert
Forum-lid

rikkert 08 jul 2017 08:12

Mee eens. AE (en ook de andere programma's) valt of staat met de gasten. En Nys kun je er prima bijhebben. Ik begin mijn mening een beetje bij te stellen, AE bevalt me steeds beter. Alhoewel ik DeMart nog steeds wel een beetje mis.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Karl66
Forum-lid

Karl66 08 jul 2017 11:09

Het grappige is dat er veel kritiek op de AE is en dat iedereen TdJ een prima programma vindt. Maar als je naar de kijkcijfers kijkt, wordt TdJ door de AE weggeblazen. Blijkbaar doen ze daar toch iets goed...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2017 13:01

Ik vond TdJ helemaal niks gisteren.
Ben Stef sowiso al beu, doe mij Eddy maar.
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 08 jul 2017 15:46

Gisteren bij Vive le Velo twee dingen die me deden fronsen:

[*]Vrouwelijke gast (Stephanie Scheirlynck, sportdiëtiste ) die zegt dat je niet te lang (afhankelijk van intensiteit) moet fietsen zonder te eten aangezien je na je 'suikers' (dus eigenlijk spier en lever glycogeen) opgebruikt zijn je je spieren gaat opsoeperen :dislike:
Als in je in zo'n programma zit dan moet je toch wel iets beter op je woorden letten zo dunkt me.

[*]Toen ze eens wilden kijken hoe men nu de finishfoto analyseert mochten de Tissot medewerkers niet in of buiten beeld enigerlei vorm van commentaar geven. ASO wilde zelf ook verder niet op de specifieke materie in gaan.
Toch vreemd dat renners echt zo transparant moeten zijn (bloedpaspoort, out of competition controles etc.) en de UCI/ASO compleet niet thuis geeft als er maar iets wordt gevraagd hoe men exact heeft vastgesteld dat Kittel de rit won? :dislike:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Karl66
Forum-lid

Karl66 08 jul 2017 20:59

De Groot is een volslagen miskleun bij TdJ, wat is die gast blasé. Ook eens met Daniel1975 dat Stef zichzelf wel heel graag hoort praten. Ik denk dat hij iets te vaak complimenten heeft gekregen voor zijn reageren en nu iets te hard probeert die scherpe analist met een mening te zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 08 jul 2017 21:20

Zorro schreef: 08 jul 2017 15:46 Gisteren bij Vive le Velo twee dingen die me deden fronsen:

[*]Vrouwelijke gast (Stephanie Scheirlynck, sportdiëtiste ) die zegt dat je niet te lang (afhankelijk van intensiteit) moet fietsen zonder te eten aangezien je na je 'suikers' (dus eigenlijk spier en lever glycogeen) opgebruikt zijn je je spieren gaat opsoeperen :dislike:
Als in je in zo'n programma zit dan moet je toch wel iets beter op je woorden letten zo dunkt me.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet! Het is 'opmaken' of 'souperen' maar niet 'opsoeperen'. Opsoeperen is een fout gespelde contaminatie. Beter op je woorden letten in het vervolg! :mrgreen:
o'7o

dario
Forum-lid

dario 08 jul 2017 21:35

Douglas schreef: 08 jul 2017 21:20 De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet! Het is 'opmaken' of 'souperen' maar niet 'opsoeperen'. Opsoeperen is een fout gespelde contaminatie. Beter op je woorden letten in het vervolg! :mrgreen:
Opsouperen staat zowel in van Dale als in het Groene Boekje: niks mis mee dus.
De alternatieve spelling van Zorro laat ik voor zijn rekening.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 jul 2017 22:36

Nou, vanavond even TdJ én de Avondetappe uitgezeten. TdJ dit seizoen voor het eerst. Je kunt een programma natuurlijk niet op één uitzending beoordelen, maar dat TdJ, man man man, wat een drama. Jan Janssen én meneer de Groot aan 1 tafel.... Niks fatsoenlijks van te maken.
Des te prettiger was de Avond etappe. Respect tonen voor de prestatie van de renner Geesink. De manier waarop Lieuwe Westra zijn verhaal deed. Prima.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 09 jul 2017 00:42

dario schreef: 08 jul 2017 21:35
Douglas schreef: 08 jul 2017 21:20 De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet! Het is 'opmaken' of 'souperen' maar niet 'opsoeperen'. Opsoeperen is een fout gespelde contaminatie. Beter op je woorden letten in het vervolg! :mrgreen:
Opsouperen staat zowel in van Dale als in het Groene Boekje: niks mis mee dus.
De alternatieve spelling van Zorro laat ik voor zijn rekening.
Ja, een beetje een mengelmoes van 'soep' en 'soupe' waar ik 'opsoeperen' van maakte. Volgend jaar in het Groene Boekje :D
Toch vreemd dat 'opsouperen' volgens van Dale en het Groene Boekje als correct correct worden bevonden. Optelefoneren dan ook maar?

@Douglas, 'de port verwijt de ketel'? Ik was niet op TV met een miljoenen publiek en het ging om de inhoud die pertinente onzin was.

Dit alles terzijde en niet echt relevant in het huidige topic.

Ik zit zonet de opgenomen Tour de Jour van zaterdag te kijken.
Alle respect voor Jan Janssen maar dat ellenlange , en soms moeilijk te volgen, uitweiden in een slakkentempo :dislike:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie