cassette icm Compact 50/34
Ik rijd sinds dit seizoen zelfs met een 13 als kleinste en heb de 12 nog geen moment gemist, ook niet in de bergen.
Nee,12-25 is een hele fijne cassette,ik heb zelf een 14 als 1ste red ik het makkelijk mee tot 42km/u.MattR83 schreef: ↑13 jul 2017 15:59 ik zie eigenlijk dat ik met mijn gewenste cadans/snelheid en de 50 voor
mogelijk de tanden tussen de 15 en 20 moet gebruiken. ik heb momenteel de 11/32 erop liggen, als ik de 12-25 aanschaf heb ik bijna alle gewenste tanden.
is de 11 nodig? anders kan ik bijvoorbeeld de combinatie maken
11/32: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 – 286 gram*
•12/25: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25 – 243 gram*
11-12-14-15-16-17-18-19-20-22-25 (combinatie bovengenoemd)
Koop een shimano 105 12-25 cassette kost je 4 tientjes en ga rijden er mee.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
ik rijd toch bijna nooit op de zwaarste verzetten, dus ik ga een 12-25 aanschaffen, wel een ultegra.
ik ga wel combineren.
12-13-14-15-16-17-18-19-22-25-28
De reden dat ik deze wil kiezen is dat de 11 mij te zwaar is en op het vlakke nooit gebruik (heb de 12 ook nog)
als ik de heuvels bergen in wil kan ik de 28 ook mooi gebruiken.
ik twijfel nog om de 12 ook weg te laten om een 20/21 of23 ertussen te plaatsen.
dus dan krijg je dit
13-14-15-16-17-18-19-21-23-25-28
Dus optie 1
12-13-14-15-16-17-18-19-22-25-28
Optie 2
13-14-15-16-17-18-19-21-23-25-28
is de 12 nodig in de bergen? op het vlakke gebruik ik hem tot nu toe nog niet.
ik ga wel combineren.
12-13-14-15-16-17-18-19-22-25-28
De reden dat ik deze wil kiezen is dat de 11 mij te zwaar is en op het vlakke nooit gebruik (heb de 12 ook nog)
als ik de heuvels bergen in wil kan ik de 28 ook mooi gebruiken.
ik twijfel nog om de 12 ook weg te laten om een 20/21 of23 ertussen te plaatsen.
dus dan krijg je dit
13-14-15-16-17-18-19-21-23-25-28
Dus optie 1
12-13-14-15-16-17-18-19-22-25-28
Optie 2
13-14-15-16-17-18-19-21-23-25-28
is de 12 nodig in de bergen? op het vlakke gebruik ik hem tot nu toe nog niet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Blijft vrij persoonlijk. Ik weet dat ik altijd gelost wordt in cyclo's als de beste vol gas omhoog rijden, de 53x11 gebruik ik regelmatig hiermee kan ik bijtrappen tot 70 km/h in een poging het gat weer dicht te rijden in de afdaling. Mijn vriendin heeft 50-11 als grootste verzet en gebruikt dat echt nooit, die gaat echt niet bijtrappen 60+ km/h. Die 11 zit er nu enkel op omdat je 'm bij SRAM door je strot geduwd krijgt en geen keuze hebt.
Als je je zorgen maakt over het verloop aan de bovenkant kan je de volgende optie ook overwegen:
12-13-14-15-16-17-18-20-22-25-28
Dit is iets mee in balans doordat de grote stap van 19-22 eruit is.
Als je je zorgen maakt over het verloop aan de bovenkant kan je de volgende optie ook overwegen:
12-13-14-15-16-17-18-20-22-25-28
Dit is iets mee in balans doordat de grote stap van 19-22 eruit is.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Laat maar weten als het gemonteerd zit,al weet ik niet hoe het zit met de sluiting met een 13.Heb het zelf nog niet geprobeerd.MattR83 schreef: ↑19 jul 2017 13:36 Nee Nijkie maar ik wil dus 2 cassettes combineren.
maar ik hoor net van de leverancier dat de grote 3 kransen vast zitten,
14/28: 14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28
dus dan zou ik zoiets moeten komen ipv de 25.
en dan kan ik bijvoorbeeld de 20 verwijderen voor een 13
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Zelf heb ik mijn 34 vervangen door een 39 en achteraan een 11-23 steken (11-25 kan ook). Perfect voor het vlakke werk en een brug onderweg. Altijd goede kettinglijn, nooit een gat in de versnellingen.
39 er weer af en 34 er terug op tesamen met een 11-32 als er moet geklommen worden. Duurt hoop en al een kwartiertje om te wisselen.
39 er weer af en 34 er terug op tesamen met een 11-32 als er moet geklommen worden. Duurt hoop en al een kwartiertje om te wisselen.