Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2017

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 04 aug 2017 14:29

Barguil ook nog voor Sunweb. Ik ben benieuwd met welke intentie: klassement of helper of rittenkaper.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 aug 2017 18:29

lb117 schreef: 03 aug 2017 22:24 Zoals al eerder in een ander topic gepost, Vuelta heeft een zeer sterk deelnemers veld! Ik ben erg benieuwd de frisse mannen uit de Giro vs de mannen uit de Tour. Wat mij betreft een startveld dat minimaal gelijk is aan dat van de tour qua klassement renners.
De overige renners en knechten zijn natuurlijk wel van minder garnituur
[/b]
Sky:
Nieve die voor zijn 3e grote ronde gaat.
Poels
Froome

Lotto Jumbo
Kruiswijk

Astana
Aru
Diego Rosa

Ag2r
Bardet
Pozzovivo

Trek:
Contador

Bahrain Merida
Vincenzo Nibali

Orcia
Esteban Chaves, Simon Yates, Adam Yates

Katusha
Ilnur Zakarin,
Ben benieuwd wat Wilco Kelderman, George Bennett, Louis Meintjes, Rafal Majka en Julian Alaphilippe (nog) kunnen. Kelderman toont zich in Polen in ieder geval in goede vorm.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Hans-Je-Pence
Forum-lid

Hans-Je-Pence 05 aug 2017 22:36

Even uit voorgaande post geciteerd om wat reacties/overdenkingen bij te plaatsen:
Sky:
Nieve die voor zijn 3e grote ronde gaat. Moet het hebben van zijn duurvermogen, in de giro was hij niet echt fris, Tour al veel beter maar nu verwacht ik er minstens een ritoverwinning van in zijn thuisland(streek!)
Poels Superbenieuwd wat hij gaat doen. Wint de koningingenrit in Polen en is gebrand om zich te tonen! Misschien een “Froome-Landa’tje” maar dan met Poels deze Vuelta????
Froome Verwacht niet dat hij dit jaar wel een dubbel voor elkaar krijgt. De spanning is van de boog en er zijn veel frissere mannen.

Lotto Jumbo
Kruiswijk Zal er 100% voor gaan om zijn seizoen goed te maken en heeft denk ik richting deze koers afgestemd om te pieken dit jaar na de giro teleurstelling!

Astana
Aru Met al die klimkilometers die niet in de programmaboekjes staan die Spanje toch altijd heeft gaat hij goed rijden denk ik. Alleen is hij natuurlijk niet zo fris als de niet tour rijders dit jaar.
Diego Rosa Als Aru ritten gaat kapen/bergtrui gaat jagen kan hij wellicht iets in de top 7 gaan doen….

Ag2r
Bardet. Te jong, te veel, onverstandig van AG2R om hem hier weer als favoriet naar voren te duwen, hopelijk goed als vrijbuiter voor het nodige berg spektakel
Pozzovivo De afdalingen!!!!!

Trek:
Contador Tja… thuis, strijdlustig, vechter, Maar ook een beetje zijn tijd voorbij vrees ik

Bahrain Merida
Vincenzo Nibali Altijd goed voor een gevecht en een tactisch steekspel. Ik hoop dat hij er staat!!

Orcia
Esteban Chaves, Simon Yates, Adam Yates, witte truien?

Katusha
Ilnur Zakarin, Als hij recht blijft in de afdalingen een serieuze kandidaat voor de top 5 met deze bergachtige Vuelta

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 18 aug 2017 11:07

Jammer dat er slechts 2 Limburgers aan het vertrek staan in deze Vuelta; Wout Poels en Kenneth Vanbilsen.

indobesar
Forum-lid

indobesar 18 aug 2017 11:22

Fietsen?altijd schreef: 04 aug 2017 12:02 Vuelta is altijd mooi!
Een deel rijd daar namelijk ook om toch nog wat van het seizoen te maken.
Inderdaad! Ik kijk er erg naar uit en heb goede zin om de Vuelta te volgen. Dat in tegenstelling tot de "saaie" Tour.
Een of andere manier trekken de Giro en Vuelta mij meer de laatste jaren...

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 18 aug 2017 22:06

Dit artikel van Thijs Zonneveld geplukt van het "Wielerprikbord".
Voor mij een argument meer om de Vuelta in te korten naar twee weken (wel drie weekenden). Dat geeft wat ruimte op de overvolle kalender.

"Waarom is Vuelta het kleinste broertje van Giro en Tour?

Zaterdag begint de Ronde van Spanje. Het is een van de drie grote wielerrondes, maar de Vuelta wordt meestal gezien als het kleinste broertje. Waarom is dat eigenlijk?

Door Thijs Zonneveld

Een verkeersbord. Een cactus. Een kapotte tractor uit jaar nul. Een platgereden kat. Een dranghek met niemand erachter. Het is het beeld van de laatste jaren en het zal de komende Vuelta niet anders zijn: her en der in Spanje komt er geen hond naar de koers kijken. Vooral in de binnenlanden rijdt het peloton vele kilometers lang door een schier oneindige leegte.

Qua deelnemerslijst hoeft de Vuelta al lang niet meer onder te doen voor de Giro d’Italia of de Tour de France, maar de koers leeft minder dan de andere twee grote rondes. Vaak óók in Spanje zelf. De publieke interesse valt vrijwel elk jaar tegen, sponsors zijn moeilijk te vinden. Niet voor niets bungelde de Vuelta lang op de rand van de financiële afgrond. De redding moest uit het buitenland komen: drie jaar geleden nam de ASO – de Tour-organisatie – de bijna failliete boedel over. Heel goed gaat het nog steeds niet. Als er één grote ronde de komende jaren wordt ingekort van drie naar twee weken, dan is het de Vuelta.

Er is meer dan één reden waarom de ronde het zo moeilijk heeft. De eerste: wielrennen is in Spanje geen A-sport meer. De tijd dat het land veel grote ploegen (met allemaal hun opleidingsteams) had, is voorbij. De ene na de andere koers is de afgelopen jaren verdwenen of ingekort. Deels door de economische crisis, deels door de ellenlange reeks dopinggevallen in het Spaanse wielrennen. Honderden sporters uit allerlei sporten waren klant bij dopingdokter Eufemiano Fuentes, maar tenslotte heeft vooral het Spaanse wielrennen de rekening voor Operación Puerto betaald. Fans keerden zich af van de sport, sponsors wilden niet langer met wielrennen worden geafficheerd.

Dat Spaanse renners bleven winnen was niet genoeg, want in andere sporten wonnen Spanjaarden nog meer. Of het nu voetbal, basketbal, atletiek, auto- en motorsport of tennis was.

Maar de Vuelta heeft nog een ander, diepgeworteld probleem: het is een Spaans evenement. En de Spaanse identiteit valt niet overal even goed. In veelregio’s voelen de inwoners zich geen Spanjaard, maar Catalaan, Bask of Galiciër. De regionale identiteit gaat vaak vóór de landelijke identiteit. Kijk naar het Spaanse voetbalteam: dat had jarenlang nauwelijks een echte, vaste aanhang. Er zijn zelfs spelers (zoals Gerard Piqué), die er niet omheen draaien dat ze liever voor een regionaal elftal zouden spelen dan voor het nationale elftal.

Maar in het geval van de Vuelta heeft de regionale identiteit nog een nadeel: de ronde heeft een haat-haatverhouding met Baskenland. En juist daar leeft het wielrennen het meest. Het is het Vlaanderen van Zuid-Europa: in de cafés hangen wielershirts, er zijn tientallen koersen en ploegjes. Maar de Vuelta heeft Baskenland meer dan dertig jaar ontweken, tussen 1978 en 2011, na aanslagen en rellen waarbij ook renners mikpunt waren. Pas de laatste jaren, sinds de ETA minder actief is, doet de Vuelta Baskenland weer af en toe aan. Maar van harte gaat het nog steeds niet: in de komende editie wordt de regio weer overgeslagen.

Het vooruitzicht van de Vuelta is niet bijster rooskleurig. Want er doemt een extra probleem op aan de horizon: het afscheid van renners die in Spanje de ‘gouden generatie’ worden genoemd. Joaquim Rodríguez stopte vorig jaar al, Alberto Contador rijdt de komende weken zijn laatste grote ronde. Alejandro Valverde is 37 en de kans dat Samuel Sanchez (39) volgend jaar nog fietst, is niet groot. Er is nog maar één grote Spaanse ploeg – Movistar. Met Mikel Landa en talenten als Marc Soler en Enrique Mas kan het Spaanse wielrennen heus nog wel even voort, maar de basis is wankel.

Toch, hoe bewolkt de toekomst van de Vuelta ook is of hoe slecht het Spaanse wielrennen – tegelijk maken juist die elementen de koers ook interessant, vooral voor de échte fans. De massahysterie van de Tour is er ver weg, de renners zijn bereikbaarder en het parcours belooft meer vuurwerk. In de Vuelta staat de koers centraal, juist omdat er weinig franje omheen is. Als de Tour een arrogante Franse vrouw is, en de Giro een Italiaanse diva, dan is de Vuelta een Spaanse uit een boerendorp. Zonder allures of duur parfum, maar bloedmooi – als je er maar oog voor hebt."

bve
Forum-lid

bve 19 aug 2017 08:38

Stiekem hoop ik dat Contador eens niet valt, toch niet over zn top is en weer de benen heeft.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 19 aug 2017 10:11

Quarantanove schreef: 18 aug 2017 11:07 Jammer dat er slechts 2 Limburgers aan het vertrek staan in deze Vuelta; Wout Poels en Kenneth Vanbilsen.
Wat is het verschil tussen een Limburger en de rest van Nederland?Linbugers zijn voor mij vooral snelle klagers😂
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 19 aug 2017 11:59

nijkie schreef: 19 aug 2017 10:11
Quarantanove schreef: 18 aug 2017 11:07 Jammer dat er slechts 2 Limburgers aan het vertrek staan in deze Vuelta; Wout Poels en Kenneth Vanbilsen.
Wat is het verschil tussen een Limburger en de rest van Nederland?Linbugers zijn voor mij vooral snelle klagers😂
Het grootste deel in oppervlak van Limburg is geen NL en er zijn een aantal Limburgse renners die niet de NL-se nationaliteit hebben. Ik ben voor de Limburgers en niet voor Nederlanders.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 19 aug 2017 12:16

Hahaha, wist niet eens dat dat een ding was joh, een Limburger. Heerlijk misplaatst chauvinisme. Straks beginnen de Drenten ook nog dat ze een eigen identiteit hebben en onafhankelijk willen zijn :D.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 19 aug 2017 14:13

ypuh schreef: 19 aug 2017 12:16 Hahaha, wist niet eens dat dat een ding was joh, een Limburger. Heerlijk misplaatst chauvinisme. Straks beginnen de Drenten ook nog dat ze een eigen identiteit hebben en onafhankelijk willen zijn :D.
Chauvinisme is altijd misplaatst, zeker als de enige "binding"/overeenkomst met de renners is dat in het paspoort dezelfde nationaliteit staat.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 19 aug 2017 14:33

Ik ben eeder voor een type wielrenner. Als het een Nederlander is dan is dat mooi meegenomen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie