Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Nooit vlak

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 27 jul 2017 08:37

monique70 schreef: 27 jul 2017 07:19 Ik merk dat als Ik langzaam in D1 rij, bijvoorbeeld met wind tegen. Ik ook met een lagere candans rij. Met sommige snelheden/weerstand voelt met 90 rpm ronddraaien echt niet natuurlijk meer.

Maar D1 is wel trainbaar door het zoveel mogelijk te doen. Klimmen in D1 lukt me natuurlijk niet, maar tegen de wind in en met vals plat, blijf ik inmiddels goed binnen mijn zones met een voor mij acceptabele snelheid.
In D1 blijven zal wel lukken met een kleiner verzet.
Snelheid heb ik nog nooit naar gekeken met klimmen,zie daar ook het nut niet van in.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 jul 2017 20:45

Het is wennen en je moet natuurlijk wel een bepaald niveau hebben om d1 te klimmen.
Ik begin in januari alrijd weer met duurtrainingen, dan rijd ik met de mtb op de weg.

gem in het biljarlaken vlakke zuid holland ligt dan op 21 a 22km/h.
Het is ff de knop om maar het kan wel cadans is dan inderdaad 90/95

heeft ook geen enkele zin om dan een cadans van 105 te rijden. een hoge cadans heeft pas zin bij belasting.
Je gaat toch ook niet constant 3000rpm met een auto in z,n 2 rijden.

Het is me wel gelukt om een mtb rondje leersum amerongen met een gem hr van 132 te rijden, dus ook met de mtb in het terrein kan het.

Ik zou toch ook adviseren niet veel naar training te kijken en gewoon te doen waar je zin in hebt.
tenzij je echt veel rijd of voor bepaalde doelen traint. De meeste trainen te lang en te langzaam met veel te weinig afwisseling. Ik merk het weer aan mezelf nu ik de laatste twee weken weer even lekker compleet kapot ben gegaan op de mtb, ga meteen weer als een commeet, voor mijn doen dan 😊

beni
Forum-lid

beni 30 jul 2017 14:18

Wat ik wel merk al zit ik niet altijd in d1 dat ik veel verser aankom en de benen hebben ook veel minder last stramming. Het gaat langzamer maar voel me er een stuk beter bij.

Plaats reactie